    Newsgroups: pl.comp.programming
    From: PK <k...@n...pl>
    Subject: Re: [OT] Re: Czy są wśród Was freelancerzy?
    Date: 22 Aug 2012 20:13:17 GMT

    On 2012-08-22, n...@m...invalid <n...@m...invalid> wrote:
    > Haha, nie tylko w Polsce. Powiedziałbym, że wrzenie na sytym Zachodzie
    > (a więc Europa i USA z Kanadą) ma swoje źródło między innymi w fetyszu
    > liberałów [korporacji] do bycia flexible, stress-resilient i
    > goal-oriented. Trwają strajki, blokady, protesty (w Hiszpanii z użyciem
    > broni rakietowej przeciw policji LOL[1]) -- również przeciw prekaryzacji
    > -- naprawdę trudno tego nie dostrzec.

    Tyle że na te strajki nie chodzą pracownicy korporacji, którzy są
    "flexible" tylko bezrobotni, górnicy i znudzeni studenci/licealiści,
    którzy są nie "flexible" tylko "lazy".

    > Myślę, że nie jest tak jak piszesz. Stosunki płacowe, zgaduję, nie
    > ułatwiają bezpośredniego porównania między krajami działania takich
    > umów, z pełnym kontekstem.

    No ale Ty myślisz, a on wie, bo widzi to na co dzień...

    Zresztą po co wplątywać w to "stosunki płacowe" (cokolwiek to znaczy)?
    Na umowach śmieciowych zarobki nie są niższe niż na tych umowe o pracę
    (no bo czemu miałyby być?).
    Mogą być za to wyższe (przez brak składek, a nie każdy chce je płacić).

    Poza tym jest wiele doskonale płatnych stanowisk, które opierają się
    o umowy na czas określony. I walcząc ze "śmieciówkami" (a związki
    rozumieją pod tym terminem wszystko poza klasyczną umową o pracę
    na czas nieokreślony) utrudniasz ludziom życie :).

    > Właściciel firmy zawsze znajdzie uzasadnienie, żeby ograniczyć
    > bezpieczeństwo zatrudnienia lub socjalne pracowników. To mu upraszcza
    > życie: zabiera wypracowany /surplus value/, a jak ktoś przestanie
    > spełniać funkcję w firmie, to się mu wymawia pracę i tyle. Widać
    > są ludzie, którym to pasuje, choć przecież nie zasługują na to. W

    Możliwe, że nie rozumiem tego fragmentu. W moich oczach wygląda to tak,
    jakbyś oczekiwał, że pracodawca będzie przetrzymywał niepotrzebnych
    pracowników. Czy dobrze rozumiem?

    pozdrawiam,
    PK