eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowa[OT] Ken Rockwell i SUV-y
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 196

  • 41. Data: 2012-06-27 07:57:35
    Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2012-06-26 18:25, kamil pisze:
    > On 26/06/2012 16:34, de Fresz wrote:
    >
    >
    >>> Słyszałeś o recyklingu?
    >>
    >> Tak, w jakichś materiałach z gatunku science-fiction. Bo z
    >> rzeczywistością miało to wspólnego tyle, co nic. BTW - kto za ten
    >> (pozorny najczęściej) recycling płaci?
    >
    > Pan płaci, pani płaci, społeczeństwo płaci. Ja lubię płacić za to, że
    > mam zielony park z rzeką za domem.
    >
    >>> O kontrolach, normach itp?
    >>
    >> No to podaj te normy recyclingu zepsutych części samochodowych.
    >
    > To ty masz jakieś konkretne zarzuty pod konkretnym adresem, może zacznij
    > od podania liczb?
    >
    >>> Nie każdy wozi opony do lasu wzorem Kowalskiego z opolszczyzny.
    >>
    >> Nie, niektórzy wrzucają do rzeki lub morza, jak to miało w zwyczaju parę
    >> europejskich koncernów.
    >
    > I wrzucały by dalej, gdyby kilku "eko-debili" nie nagłośniło sprawy.
    >

    Dlatego dzisiaj ładują to na statki i pchaja do Chin.
    Tam sie to "utylizuje" najtańszą metodą (ogień)
    Tam nie ma ekodebili, którzy by to mogli nagłośnić.




    --
    Pozdrawiam
    JD



  • 42. Data: 2012-06-27 10:33:34
    Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-06-27 00:00:31 +0200, "J.F." <j...@p...onet.pl> said:

    >> A ja wolałbym mieć wybór za które elementy wyposażenia mam zapłacić
    >> kupując samochód.
    >
    > Mozesz miec wybor, ale po przedstawieniu zaswiadczenia o zdaniu panstwowego
    > egzaminu z opanowywania poslizgow, bo inaczej stanowisz zbyt duze
    > zagrozenie na drodze :-)

    A nie wystarczy zaświadczenie o przejechaniu paruset tysięcy km bez
    uślizgów zagrażających komukolwiek pojazdami nie wyposażonymi w
    ESP/ASR/CHGW, a niektórymi nawet bez ABSu? W sumie sam nie wiem jakim
    cudem to było możliwe, ale się kurna jakoś udało...


    --

    Pozdrawiam
    de Fresz


  • 43. Data: 2012-06-27 10:45:30
    Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 27/06/2012 09:33, de Fresz wrote:
    > On 2012-06-27 00:00:31 +0200, "J.F." <j...@p...onet.pl> said:
    >
    >>> A ja wolałbym mieć wybór za które elementy wyposażenia mam zapłacić
    >>> kupując samochód.
    >>
    >> Mozesz miec wybor, ale po przedstawieniu zaswiadczenia o zdaniu
    >> panstwowego
    >> egzaminu z opanowywania poslizgow, bo inaczej stanowisz zbyt duze
    >> zagrozenie na drodze :-)
    >
    > A nie wystarczy zaświadczenie o przejechaniu paruset tysięcy km bez
    > uślizgów zagrażających komukolwiek pojazdami nie wyposażonymi w
    > ESP/ASR/CHGW, a niektórymi nawet bez ABSu? W sumie sam nie wiem jakim
    > cudem to było możliwe, ale się kurna jakoś udało...


    Mój dziadek palił i nigdy nie dostał raka płuc, więc o co całe halo z
    paleniem?





    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net


  • 44. Data: 2012-06-27 10:57:50
    Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>


    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    news:jscen1$2o5$3@inews.gazeta.pl...
    > On 25/06/2012 22:19, Marcin [3M] wrote:
    >
    >>>>
    >>> Dlaczego mam się zdecydować?
    >>> Wypadki w warunkach miejskich odbywają się z reguły przy mniejszych
    >>> prędkościach więc...
    >>> Dopowiedz sobie sam.
    >>>
    >> Poza tym, do czego odnosi się "less likely"??? Bezpieczeństwa, czy też
    >> udziału w wypadku wogóle? Odnosi się to do liczby zarejestrowanych
    >> pojazdów, i w sumie nie mówi nic.
    >
    > Stary, czy ty czytasz przynajmniej to, co sam wkleiłeś, czy angielski
    > znasz na poziomie "jadę do pracy w fabryce" i nie wiesz jak teraz z tego
    > wybrnąć?
    >
    > "Small and large SUVs were about 30% less likely to be involved in a
    > collision than a non-SUV, relative to the number of registered cars. "
    >
    >
    >
    > Uwzględniając liczbę zarejestrowanych pojazdów, SUVy o 30% rzadziej
    > uczestniczą w wypadkach.
    >
    >
    > Gdzie tu te twoje "kierowcy suv-ów są właściwie tak samo narażeni jak inni
    > uczestnicy ruchu"?
    >
    Ile SUV-ów zarejestrowanych jest jako kolejny samochód do "celów
    specjalnych" (np. ciągnięcia przyczepy w wakacje? Znajomi mają coś takiego
    właśnie do tego celu.)
    Biorąc pod uwagę koszty jazdy, kłopoty z parkowaniem większego pojazdu itp.
    jest to tam całkiem realne.
    Jeżeli statystyka powiedziała by coś w przeliczeniu na przebieg wozu - to
    o'k.
    Poczytaj jednak o urazach odnoszonych w trakcie kolizji. Tu statystyki nie
    mówią nic o korzystnego "zyskach" z inwestycji w SUV-y.


  • 45. Data: 2012-06-27 11:05:34
    Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 27/06/2012 09:57, Marcin [3M] wrote:

    >> Gdzie tu te twoje "kierowcy suv-ów są właściwie tak samo narażeni jak
    >> inni uczestnicy ruchu"?
    >>
    > Ile SUV-ów zarejestrowanych jest jako kolejny samochód do "celów
    > specjalnych" (np. ciągnięcia przyczepy w wakacje? Znajomi mają coś
    > takiego właśnie do tego celu.)
    > Biorąc pod uwagę koszty jazdy, kłopoty z parkowaniem większego pojazdu
    > itp. jest to tam całkiem realne.
    > Jeżeli statystyka powiedziała by coś w przeliczeniu na przebieg wozu -
    > to o'k.
    > Poczytaj jednak o urazach odnoszonych w trakcie kolizji. Tu statystyki
    > nie mówią nic o korzystnego "zyskach" z inwestycji w SUV-y.


    Czytałeś materiał, na który się powołujesz?

    3.5.3 Occupant protection
    Various studies have shown that when two cars collide then the risk of
    injury is lower for the driver of the larger car (the studies focus on
    the risk to the driver to avoid bias due to the variable number of
    passengers per car by vehicle type). Most recently, Broughton (2007)
    found that when analysing British data. In particular, he found that the
    lowest fatality rate (per million car-years) in 1999-2003 was for
    drivers of 4-wheel drive cars and people carriers. Toy and Hammit (2003)
    also found using USA crash data that SUVs, vans, and pickups offer more
    protection to their occupants than other passenger cars. This was most
    pronounced for pickups, with drivers of pickups facing one third of the
    risk of serious injury of car drivers. While vehicle mass and crash
    severity contribute to the apparent occupant safety, other vehicle
    characteristics associated with body type (e.g., the stiffness and
    height of the underlying structure of the vehicle) also influence the risks.




    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net


  • 46. Data: 2012-06-27 11:09:54
    Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    kamil napisa?(a):

    [...]

    > Mój dziadek palił i nigdy nie dostał raka płuc, więc o co całe halo z
    > paleniem?

    Zerknij tu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Dysonans_poznawczy

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"


  • 47. Data: 2012-06-27 11:41:05
    Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-06-26 16:52, de Fresz pisze:
    > lata
    > prania mózgów wywierają odpowiednie skutki i znajdują się już osobniki
    > skłonne same z uśmiechem na ustach popierać drenaź kieszeni pod
    > hasełkami "eko" i jeszcze się z tego cieszyć.

    Mało tego!
    Oni chcą aby wszystkich w ten sposób okradano, aby ustanowić obowiązek.
    A to jest już faszyzm.

    --
    Pozdr.
    Q
    www.elipsa.info



  • 48. Data: 2012-06-27 11:45:49
    Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-06-26 18:25, kamil pisze:
    > Ja tam nic nie wiem, ale zużycie energii w wielu europejskich krajach
    > spada,

    ...równie szybko jak wskaźnik wzrostu gospodarczego.


    --
    Pozdr.
    Q
    www.elipsa.info



  • 49. Data: 2012-06-27 11:50:16
    Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-06-27 10:45:30 +0200, kamil <k...@s...com> said:

    >> A nie wystarczy zaświadczenie o przejechaniu paruset tysięcy km bez
    >> uślizgów zagrażających komukolwiek pojazdami nie wyposażonymi w
    >> ESP/ASR/CHGW, a niektórymi nawet bez ABSu? W sumie sam nie wiem jakim
    >> cudem to było możliwe, ale się kurna jakoś udało...
    >
    > Mój dziadek palił i nigdy nie dostał raka płuc, więc o co całe halo z paleniem?

    Ponoć ktoś od tego umarł, więc najlepiej potraktujmy wszystkich ludzi
    jak bezmyślnych debili i niech światła władza wprowadzi prawny,
    kategorycznie zakaz palenia. Dla niestosujących się - odsiadka. Dla ich
    własnego dobra. I świat będzie piękny i bezpieczny. A składki zdrowotne
    tanie jak barszcz.

    --

    Pozdrawiam
    de Fresz


  • 50. Data: 2012-06-27 11:51:06
    Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-06-26 15:47, kamil pisze:
    > A ja nie chcę, żebyś miał wybór, bo to z moich składek będą ci potem
    > wyciągać kierownicę z twarzy.

    Przymus ubezpieczeń to największe zło. To z niego wynikają takie
    faszystowskie postawy.



    --
    Pozdr.
    Q
    www.elipsa.info


strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 20


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: