  • 1. Data: 2012-06-20 11:03:12
    Temat: [OT] Ken Rockwell i SUV-y
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    W nawiązaniu do suv-owej debaty sprzed kilku dni:

    http://www.kenrockwell.com/auto/suv-safety.htm

    Wiele wskazuje na to, że w USA jest to dość szeroko dyskutowany problem...

  • 2. Data: 2012-06-20 21:35:38
    Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

  • 3. Data: 2012-06-21 11:05:14
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/06/2012 20:35, Marek Dyjor wrote:
> [...]
    http://www.suvrollovernews.com/html/facts.html

    A gdzie tam słowo o tym, że to SUVy?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 4. Data: 2012-06-21 12:19:48
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    On 2012-06-21 11:05, kamil wrote:

    > http://www.suvrollovernews.com/html/facts.html
    >
    > A gdzie tam słowo o tym, że to SUVy?

    W tytule: SUV ROLLOVER CRASH FACTS

    Piotr

  • 5. Data: 2012-06-21 13:23:00
    Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    W dniu 2012-06-20 11:03, Marcin [3M] pisze:
    > W nawiązaniu do suv-owej debaty sprzed kilku dni:

    Te suv-y to lustrzanki z lustrem półprzeźroczystym?

  • 6. Data: 2012-06-21 14:23:48
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 21/06/2012 11:19, Uncle Pete wrote:

    > W tytule: SUV ROLLOVER CRASH FACTS

    W tytule strony może tak, w statystykach jakoś już nie widać podziału na
    konkretne modele samochodów. Być może to jest prawda, ale nie lubię
    takiego manipulowania.

    http://www.glosywmojejglowie.pl/2011/09/21/naglowek/

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 7. Data: 2012-06-21 16:50:12
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-06-21 11:23:00 +0000, jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl> said:

    > Te suv-y to lustrzanki z lustrem półprzeźroczystym?

    z przeSUVającą się matrycą.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2012-06-23 12:35:57
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > W tytule strony może tak, w statystykach jakoś już nie widać podziału na
    > konkretne modele samochodów. Być może to jest prawda, ale nie lubię
> [...]
    http://pediatrics.aappublications.org/content/117/1/
    9.abstract
    http://www.priusonline.com/15-other-hybrids/10620-su
    v-safety-myth.html
    http://www.ornl.gov/info/ornlreview/v41_3_08/article
    14.shtml
    http://www.sscnet.ucla.edu/ssc/labs/cameron/e134s99/
    e134ho19.htm a
    szczególnie wykres z http://www.nhtsa.gov/cars/problems/studies/LTV/

    wielkość != bezpieczeństwo:
    http://bernardihonda.blogspot.com/2011/06/honda-pilo
    t-and-honda-cr-v-safety.html

    http://www.eriposte.com/policy/alcohol/dui/alcohol-d
    ui_policy.htm

    http://www.tsc.berkeley.edu/newsletter/Summer05-SUVs
    /scapegoat.html

    Zabijają siebie, zabijają innych... Nie chronią nikogo.

  • 9. Data: 2012-06-24 16:19:34
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-06-23 12:35, Marcin [3M] wrote:
> [...]

    W końcu postanowiłem sobie dziś poczytać.

    > http://pediatrics.aappublications.org/content/117/1/
    9.abstract

    Artykuł dokładnie na temat:

    "Risk of Injury to Child Passengers in Sport Utility Vehicles"

    Pierwsze zdanie z wniosku:

    "Our findings suggest that, despite the larger size of SUVs
    and the consequent perception of improved safety, children
    riding in SUVs have a similar risk of injury, compared
    with children riding in passenger cars"

    Dodatkowo uwagę zwraca to, że artykuł w większej mierze opiera się o
    publikacje datowane na 2003, sam był opublikowany w styczniu 2006. Od tego
    czasu truchę rzeczy się zmieniło. Nowości z tamtych lat są dziś
    standardem, z drugiej ręki, ale też standard z wtedy jest już złomem.

    > http://www.priusonline.com/15-other-hybrids/10620-su
    v-safety-myth.html

    to już nieaktualne.

    > http://www.ornl.gov/info/ornlreview/v41_3_08/article
    14.shtml

    To bazuje na autach od 1993 do 2004 roku, dywagować dziś o prawie 20
    latkach raczej nie ma sensu w tym kontekście. Początki wiadomo że były marne.

    > http://www.sscnet.ucla.edu/ssc/labs/cameron/e134s99/
    e134ho19.htm a
    > szczególnie wykres z http://www.nhtsa.gov/cars/problems/studies/LTV/

    To jest datowane na poprzedni wiek, a analizuje auta jeszcze starsze. Na
    prawdę uważasz, że jest sens się przejmować tym co było przynajmniej 15
    lat temu? Tam, o zgrozo.., analiza zaczyna się już od 1984 roku, wnioski z
    wtedy mam szeroko w nosie.

    > wielkość != bezpieczeństwo:
    > http://bernardihonda.blogspot.com/2011/06/honda-pilo
    t-and-honda-cr-v-safety.html

    To ma sensowne ramy czasowe - analiza 2005-2009 i publikacja w 2011, ale
    obawiam się, że to papka marketingowa wzmacniająca mit, który obalasz.
    Tzn. że honda jest dobra, wszystko inne złe.
    Z wykresu widać, że dla cr-v to właśnie SUV zwyciężył, do tego ten z 4x4.
    Zwykłe auta za to różnie - lepiej i gorzej. Obawiam się, że z tego wykresu
    wynika cokolwiek.
    Natomiast zwraca uwagę zdanie, że dzięki ESP problem wywrotek się znacznie
    zmniejszył. Wspominałem wielokrotnie, że zdecydowanie ESP czuć w wysokim
    aucie, ale też obserwuję, że ludzie się tego boją i nie chcą tej opcji. Co
    z kimś o tym rozmawiam, to mówi, że na szczęście nie ma ESP. Kompletnie
    tego nie rozumiem.

    > http://www.eriposte.com/policy/alcohol/dui/alcohol-d
    ui_policy.htm

    To w większości nie na temat i w ogóle kalką tego co było wyżej.
    Ponownie - nie masz czegoś nowszego? tamten wiek to już daleka przeszłość.

    > http://www.tsc.berkeley.edu/newsletter/Summer05-SUVs
    /scapegoat.html
    > Zabijają siebie, zabijają innych... Nie chronią nikogo.

    No fajnie, datowane na 2005 i analizuje głównie auta sprzed 2000 roku,
    nawiązując do tego że nowe trendy to ESP, który znacznie obniża ryzyko
    wywrotki, wzmacnianie dachu (w razie wypadku), tworzenie strefy zgniotu
    itd.. Dzisiaj każdy z tych elementów to standard, tak jak choćby 6
    poduszek powietrznych z kurtynami itd nie jest wielkim aj waj.

    Rynek SUVów jest nieporównywalnie nowszy i świeższy od zwykłych aut, więc
    jeszcze nie ma takiej próby, by móc dojść do wystarczająco dobrych
    konstrukcji. Jednak jest coraz to lepiej i może warto też pomyśleć o
    obaleniu mitów tych, którzy powtarzają jak mantrę, że suvy się koniecznie
    przewracają.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 10. Data: 2012-06-24 16:43:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Jun 2012 16:19:34 +0200, dominik napisał(a):
> [...]

    > and the consequent perception of improved safety, children
    > riding in SUVs have a similar risk of injury, compared

    A napisali cos o doroslych ?

    Bezpieczenstwo w nich jest ogolnie zludne, czy tylko dla dzieci ?

> [...]
    > lat temu? Tam, o zgrozo.., analiza zaczyna się już od 1984 roku, wnioski z

    Tym niemniej pewnie pokazuje ze:

    Nie wystarczy ciezszy pojazd, jeszcze musi byc dobrze zaprojektowany :-)

    A to nie jest juz w UE obowiazkowe ?

    J.