eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowa[OT] Ken Rockwell i SUV-yRe: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 24 Jun 2012 16:19:34 +0200
    Organization: n/a
    Lines: 95
    Message-ID: <js77ln$42n$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jrs3jv$8or$1@node2.news.atman.pl> <jrt8m2$i13$1@news.task.gda.pl>
    <jruo4a$cjj$1@inews.gazeta.pl> <4fe2f547$1@news.home.net.pl>
    <jrv3ol$i08$1@inews.gazeta.pl> <js465o$8g5$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip81219245168.artus.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1340547575 4183 81.219.245.168 (24 Jun 2012 14:19:35 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 24 Jun 2012 14:19:35 +0000 (UTC)
    X-User: ninikowy2
    In-Reply-To: <js465o$8g5$1@node2.news.atman.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21 (X11/20090318)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2456073 pl.rec.foto.cyfrowa:891106
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2012-06-23 12:35, Marcin [3M] wrote:
    >>> W tytule: SUV ROLLOVER CRASH FACTS

    W końcu postanowiłem sobie dziś poczytać.


    >> W tytule strony może tak, w statystykach jakoś już nie widać podziału na
    >> konkretne modele samochodów. Być może to jest prawda, ale nie lubię
    >> takiego manipulowania.
    >> http://www.glosywmojejglowie.pl/2011/09/21/naglowek/
    > http://pediatrics.aappublications.org/content/117/1/
    9.abstract

    Artykuł dokładnie na temat:

    "Risk of Injury to Child Passengers in Sport Utility Vehicles"

    Pierwsze zdanie z wniosku:

    "Our findings suggest that, despite the larger size of SUVs
    and the consequent perception of improved safety, children
    riding in SUVs have a similar risk of injury, compared
    with children riding in passenger cars"

    Dodatkowo uwagę zwraca to, że artykuł w większej mierze opiera się o
    publikacje datowane na 2003, sam był opublikowany w styczniu 2006. Od tego
    czasu truchę rzeczy się zmieniło. Nowości z tamtych lat są dziś
    standardem, z drugiej ręki, ale też standard z wtedy jest już złomem.


    > http://www.priusonline.com/15-other-hybrids/10620-su
    v-safety-myth.html

    to już nieaktualne.


    > http://www.ornl.gov/info/ornlreview/v41_3_08/article
    14.shtml

    To bazuje na autach od 1993 do 2004 roku, dywagować dziś o prawie 20
    latkach raczej nie ma sensu w tym kontekście. Początki wiadomo że były marne.


    > http://www.sscnet.ucla.edu/ssc/labs/cameron/e134s99/
    e134ho19.htm a
    > szczególnie wykres z http://www.nhtsa.gov/cars/problems/studies/LTV/

    To jest datowane na poprzedni wiek, a analizuje auta jeszcze starsze. Na
    prawdę uważasz, że jest sens się przejmować tym co było przynajmniej 15
    lat temu? Tam, o zgrozo.., analiza zaczyna się już od 1984 roku, wnioski z
    wtedy mam szeroko w nosie.


    > wielkość != bezpieczeństwo:
    > http://bernardihonda.blogspot.com/2011/06/honda-pilo
    t-and-honda-cr-v-safety.html

    To ma sensowne ramy czasowe - analiza 2005-2009 i publikacja w 2011, ale
    obawiam się, że to papka marketingowa wzmacniająca mit, który obalasz.
    Tzn. że honda jest dobra, wszystko inne złe.
    Z wykresu widać, że dla cr-v to właśnie SUV zwyciężył, do tego ten z 4x4.
    Zwykłe auta za to różnie - lepiej i gorzej. Obawiam się, że z tego wykresu
    wynika cokolwiek.
    Natomiast zwraca uwagę zdanie, że dzięki ESP problem wywrotek się znacznie
    zmniejszył. Wspominałem wielokrotnie, że zdecydowanie ESP czuć w wysokim
    aucie, ale też obserwuję, że ludzie się tego boją i nie chcą tej opcji. Co
    z kimś o tym rozmawiam, to mówi, że na szczęście nie ma ESP. Kompletnie
    tego nie rozumiem.


    > http://www.eriposte.com/policy/alcohol/dui/alcohol-d
    ui_policy.htm

    To w większości nie na temat i w ogóle kalką tego co było wyżej.
    Ponownie - nie masz czegoś nowszego? tamten wiek to już daleka przeszłość.


    > http://www.tsc.berkeley.edu/newsletter/Summer05-SUVs
    /scapegoat.html
    > Zabijają siebie, zabijają innych... Nie chronią nikogo.

    No fajnie, datowane na 2005 i analizuje głównie auta sprzed 2000 roku,
    nawiązując do tego że nowe trendy to ESP, który znacznie obniża ryzyko
    wywrotki, wzmacnianie dachu (w razie wypadku), tworzenie strefy zgniotu
    itd.. Dzisiaj każdy z tych elementów to standard, tak jak choćby 6
    poduszek powietrznych z kurtynami itd nie jest wielkim aj waj.

    Rynek SUVów jest nieporównywalnie nowszy i świeższy od zwykłych aut, więc
    jeszcze nie ma takiej próby, by móc dojść do wystarczająco dobrych
    konstrukcji. Jednak jest coraz to lepiej i może warto też pomyśleć o
    obaleniu mitów tych, którzy powtarzają jak mantrę, że suvy się koniecznie
    przewracają.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_
    http://dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo)
    { \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ |
    ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~
    `^~~`~~~~



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: