-
Data: 2012-06-24 16:19:34
Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2012-06-23 12:35, Marcin [3M] wrote:
>>> W tytule: SUV ROLLOVER CRASH FACTS
W końcu postanowiłem sobie dziś poczytać.
>> W tytule strony może tak, w statystykach jakoś już nie widać podziału na
>> konkretne modele samochodów. Być może to jest prawda, ale nie lubię
>> takiego manipulowania.
>> http://www.glosywmojejglowie.pl/2011/09/21/naglowek/
> http://pediatrics.aappublications.org/content/117/1/
9.abstract
Artykuł dokładnie na temat:
"Risk of Injury to Child Passengers in Sport Utility Vehicles"
Pierwsze zdanie z wniosku:
"Our findings suggest that, despite the larger size of SUVs
and the consequent perception of improved safety, children
riding in SUVs have a similar risk of injury, compared
with children riding in passenger cars"
Dodatkowo uwagę zwraca to, że artykuł w większej mierze opiera się o
publikacje datowane na 2003, sam był opublikowany w styczniu 2006. Od tego
czasu truchę rzeczy się zmieniło. Nowości z tamtych lat są dziś
standardem, z drugiej ręki, ale też standard z wtedy jest już złomem.
> http://www.priusonline.com/15-other-hybrids/10620-su
v-safety-myth.html
to już nieaktualne.
> http://www.ornl.gov/info/ornlreview/v41_3_08/article
14.shtml
To bazuje na autach od 1993 do 2004 roku, dywagować dziś o prawie 20
latkach raczej nie ma sensu w tym kontekście. Początki wiadomo że były marne.
> http://www.sscnet.ucla.edu/ssc/labs/cameron/e134s99/
e134ho19.htm a
> szczególnie wykres z http://www.nhtsa.gov/cars/problems/studies/LTV/
To jest datowane na poprzedni wiek, a analizuje auta jeszcze starsze. Na
prawdę uważasz, że jest sens się przejmować tym co było przynajmniej 15
lat temu? Tam, o zgrozo.., analiza zaczyna się już od 1984 roku, wnioski z
wtedy mam szeroko w nosie.
> wielkość != bezpieczeństwo:
> http://bernardihonda.blogspot.com/2011/06/honda-pilo
t-and-honda-cr-v-safety.html
To ma sensowne ramy czasowe - analiza 2005-2009 i publikacja w 2011, ale
obawiam się, że to papka marketingowa wzmacniająca mit, który obalasz.
Tzn. że honda jest dobra, wszystko inne złe.
Z wykresu widać, że dla cr-v to właśnie SUV zwyciężył, do tego ten z 4x4.
Zwykłe auta za to różnie - lepiej i gorzej. Obawiam się, że z tego wykresu
wynika cokolwiek.
Natomiast zwraca uwagę zdanie, że dzięki ESP problem wywrotek się znacznie
zmniejszył. Wspominałem wielokrotnie, że zdecydowanie ESP czuć w wysokim
aucie, ale też obserwuję, że ludzie się tego boją i nie chcą tej opcji. Co
z kimś o tym rozmawiam, to mówi, że na szczęście nie ma ESP. Kompletnie
tego nie rozumiem.
> http://www.eriposte.com/policy/alcohol/dui/alcohol-d
ui_policy.htm
To w większości nie na temat i w ogóle kalką tego co było wyżej.
Ponownie - nie masz czegoś nowszego? tamten wiek to już daleka przeszłość.
> http://www.tsc.berkeley.edu/newsletter/Summer05-SUVs
/scapegoat.html
> Zabijają siebie, zabijają innych... Nie chronią nikogo.
No fajnie, datowane na 2005 i analizuje głównie auta sprzed 2000 roku,
nawiązując do tego że nowe trendy to ESP, który znacznie obniża ryzyko
wywrotki, wzmacnianie dachu (w razie wypadku), tworzenie strefy zgniotu
itd.. Dzisiaj każdy z tych elementów to standard, tak jak choćby 6
poduszek powietrznych z kurtynami itd nie jest wielkim aj waj.
Rynek SUVów jest nieporównywalnie nowszy i świeższy od zwykłych aut, więc
jeszcze nie ma takiej próby, by móc dojść do wystarczająco dobrych
konstrukcji. Jednak jest coraz to lepiej i może warto też pomyśleć o
obaleniu mitów tych, którzy powtarzają jak mantrę, że suvy się koniecznie
przewracają.
--
_ _ _a_a
dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_
http://dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo)
{ \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ |
~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~
`^~~`~~~~
Następne wpisy z tego wątku
- 24.06.12 16:43 J.F.
- 24.06.12 17:21 dominik
- 24.06.12 18:28 J.F.
- 25.06.12 09:51 dominik
- 25.06.12 13:25 Marcin [3M]
- 25.06.12 13:36 Marcin [3M]
- 25.06.12 13:49 kamil
- 25.06.12 23:12 Marcin [3M]
- 25.06.12 23:19 Marcin [3M]
- 26.06.12 02:36 dominik
- 26.06.12 11:06 Marcin [3M]
- 26.06.12 12:24 de Fresz
- 26.06.12 12:30 de Fresz
- 26.06.12 12:33 de Fresz
- 26.06.12 15:47 kamil
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nikon D5500 i wyzwalanie migawki
- Canon 550D
- EOS 600D i balans bieli w filmach
- EOS 90D i sentymenty
- Skanowanie: Canon MG2550S vs HP OfficeJet 6950
- czas exif a czas modyfikacji pliku
- karta SD po formacie odzyskiwanie zdjęć i filmów
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Eltec nie zyje?
- Steve McCurry
- Light - lajkowe klasyki od Chinczykow
- Forum o Sony serii A (alfa)?
- obrobka RAW na konputerze
- Sklejanie bracketowanych JPGów
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera