  • Data: 2012-06-24 17:21:46
    Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-06-24 16:43, J.F. wrote:
    > A napisali cos o doroslych ?
    > Bezpieczenstwo w nich jest ogolnie zludne, czy tylko dla dzieci ?

    Nie, bo to stary artykuł dla pisma pediatrycznego, więc mówi o dzieciakach
    podróżujących w autach.
    Musiałbyś przeczytać sobie całość by wiedzieć jak się do tego odnieść,
    głównym zarzutem była wywracalność SUVów i to właśnie to było podane za
    czynnik równoważący inne zalety takiej konstrukcji. Przy ESP te wywrotki
    wiele się poprawią, a tym samym jednak i ogólnie będzie lepiej.

    > Tym niemniej pewnie pokazuje ze:
    > Nie wystarczy ciezszy pojazd, jeszcze musi byc dobrze zaprojektowany :-)

    Wszystko prawda, ale jednak technologia się rozwija i zmienia się też
    konstrukcja samochodów. Od jakichś 10 lat normą są choćby strefy zgniotu,
    pojawiło się też wiele nowych materiałów (lekkich a wytrzymałych), no i
    dodatkowo można było wysnuć wnioski z poprzednich generacji aut i ich
    wypadków.
    Analizowanie tych danych ma się dokładnie tak jak wysnuwanie wniosków z
    nokii 3310 w kontekście oceny nowego iphone :)
    Głównym argumentem ciągle jest to ryzyko wywrotki auta, a to moim zdaniem
    kompensuje świetnie ESP i ASR. Pamiętasz filmik z failem katolik.us? Tam
    właśnie sobie ESP wyłączył i efekt był do przewidzenia.

    Nic mi o tym nie wiadomo.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_