eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowa[OT] Ken Rockwell i SUV-yRe: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
  • Data: 2012-06-24 17:21:46
    Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2012-06-24 16:43, J.F. wrote:
    >> "Our findings suggest that, despite the larger size of SUVs
    >> and the consequent perception of improved safety, children
    >> riding in SUVs have a similar risk of injury, compared
    >> with children riding in passenger cars"
    > A napisali cos o doroslych ?
    > Bezpieczenstwo w nich jest ogolnie zludne, czy tylko dla dzieci ?

    Nie, bo to stary artykuł dla pisma pediatrycznego, więc mówi o dzieciakach
    podróżujących w autach.
    Musiałbyś przeczytać sobie całość by wiedzieć jak się do tego odnieść,
    głównym zarzutem była wywracalność SUVów i to właśnie to było podane za
    czynnik równoważący inne zalety takiej konstrukcji. Przy ESP te wywrotki
    wiele się poprawią, a tym samym jednak i ogólnie będzie lepiej.


    >> To jest datowane na poprzedni wiek, a analizuje auta jeszcze starsze. Na
    >> prawdę uważasz, że jest sens się przejmować tym co było przynajmniej 15
    >> lat temu? Tam, o zgrozo.., analiza zaczyna się już od 1984 roku, wnioski z
    >> wtedy mam szeroko w nosie.
    > Tym niemniej pewnie pokazuje ze:
    >>> wielkość != bezpieczeństwo:
    > Nie wystarczy ciezszy pojazd, jeszcze musi byc dobrze zaprojektowany :-)

    Wszystko prawda, ale jednak technologia się rozwija i zmienia się też
    konstrukcja samochodów. Od jakichś 10 lat normą są choćby strefy zgniotu,
    pojawiło się też wiele nowych materiałów (lekkich a wytrzymałych), no i
    dodatkowo można było wysnuć wnioski z poprzednich generacji aut i ich
    wypadków.
    Analizowanie tych danych ma się dokładnie tak jak wysnuwanie wniosków z
    nokii 3310 w kontekście oceny nowego iphone :)
    Głównym argumentem ciągle jest to ryzyko wywrotki auta, a to moim zdaniem
    kompensuje świetnie ESP i ASR. Pamiętasz filmik z failem katolik.us? Tam
    właśnie sobie ESP wyłączył i efekt był do przewidzenia.


    >> Natomiast zwraca uwagę zdanie, że dzięki ESP problem wywrotek się znacznie
    >> zmniejszył. Wspominałem wielokrotnie, że zdecydowanie ESP czuć w wysokim
    >> aucie, ale też obserwuję, że ludzie się tego boją i nie chcą tej opcji. Co
    >> z kimś o tym rozmawiam, to mówi, że na szczęście nie ma ESP. Kompletnie
    >> tego nie rozumiem.
    > A to nie jest juz w UE obowiazkowe ?

    Nic mi o tym nie wiadomo.


    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_
    http://dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo)
    { \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ |
    ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~
    `^~~`~~~~



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: