  • Data: 2012-06-24 15:31:24
    Temat: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-06-24 11:08, Marek Dyjor wrote:
    > a co ci ESP pomoże gdy pojazd sie wywraca?

    Zaraz z linku od Marcina:
    http://bernardihonda.blogspot.com/2011/06/honda-pilo
    t-and-honda-cr-v-safety.html

    > The Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) said in a report
    > issued on June 9, 2011 that SUVs in the 2006-09 model years had a
    > driver fatality rate half that of cars. "The rollover risk in SUVs used
    > to outweigh their size/weight advantage, but that's no longer the
    > case," thanks to electronic stability control, said Anne McCartt, the
    > institute's senior vice president for research. "Pound for pound, SUVs
    > have lower death rates."

    Czyli jednak ESP pomaga, co mnie wcale nie dziwi, kiedyś jak akurat sobie
    postanowiłem wyłączyć to zaraz postawiłem auto bokiem.
    Inne interesujące spostrzeżenie, to że jednak 4x4 w powyższym wykresie dla
    cr-v daje zwiększone bezpieczeństwo. Dokładnie to 4wd, które jest do
    miasta, a nie na bagno wraz z wyciągarką.

    Pytanie jedynie czy wierzyć w ogóle temu wykresowi i danym.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_