    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: [OT] Duża kasa i kiepski wynik - dlaczego?
    Date: Thu, 30 Jul 2015 22:35:26 +0200
    <s...@n...lan> <mou9rd$ha3$1@dont-email.me>
    <9...@g...com>
    <mp2s2s$be7$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <mp5qs2$e63$1@node1.news.atman.pl> <s...@n...lan>
    <mp8okc$8sf$1@node2.news.atman.pl> <s...@n...lan>
    <1nijznlm13r83.12ovwfiylx2wx$.dlg@40tude.net>
    <s...@n...lan> <mpasjc$ki6$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@n...lan> <mpb89m$mlq$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@n...lan>
    <kisou3qdrhta$.9td8420kmx7e$.dlg@40tude.net>
    <s...@n...lan>

    On 2015-07-30 22:16, Pit wrote:
    > Gdzie oferują *za darmo*? Bo mi oferują tylko nielimitowane rozmowy przy
    > stałej *opłacie* abonamentowej

    W banku płacisz ją w postaci opłaty za konto ROR. Mogę płacić więcej
    jeśli odstanę to co chce. Obecnie opłaty za szybkie przelewy sa
    niekonkurencyjne w stosunku do operatorow prywatnych poza bankami którzy
    czesto pobierają grosze lub nic.

    > A teraz wyobraź sobie, że masz zapewnić, aby każda zmiana dokonana przez
    > każdego ze 100 członków zespołu była automatycznie dystrybuowana do
    > wszystkich pozostałych

    Nie do wszystkich. Tylko do pośrednika jakim jest np. KIR czy co tam
    stoi po środku i szpieguje.

    > wszyscy muszą być praktycznie cały czas podłączeni do repo

    Banki nie muszą widzień innych transakcji, w szczególności banki nie
    musza być spięte na stałe kazdy z każdym, wystarczy z koordynatorem.
    Nikt nie wymaga milisekudowych reakcji. Ale wymagane są reakcje w czasie
    zdroworozsądkowym. Prawdę mowiąc 1h wystarczy. A więc i wystarczy
    pooling raz co godzinę "co tam nowego dla mnie". Oczywiście 1h to lazy
    workaround. Zejscie do kilku minut nie powinno być kłopotem. Innymi
    słowy: hybryda w kierunku częstego wymieniania się informacjami. Jak się
    dokladnie przyglądnąć to wystarczyło by pogonić elixir na kilkanaście
    sesji dziennie i mozna zamknąć mordę takim pieniaczom jak ja. Tylko ten
    Bosman-8 może nie uciągnąć ...