  • 41. Data: 2012-01-30 23:41:41
    Temat: Re: [OT] Do tych co tu piszą w C++
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    John Kołalsky <j...@k...invalid> napisał(a):
    > Za chwilę nie będzie WinAPI

    Wszystko będzie w HTML5 i JavaScript, łącznie z obsługą portów
    szeregowych...

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 42. Data: 2012-01-31 01:59:07
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 01/30/2012 06:41 PM, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Wszystko będzie w HTML5 i JavaScript, łącznie z obsługą portów
    > szeregowych...

    Już jest. Nazywa się node.js

    pzdr.
    j.

  • 43. Data: 2012-01-31 12:38:38
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 29 Jan 2012 18:33:52 +0100,
    Robert Zemła <m...@g...com> screamed:

    > Różnią się tylko rozmiarem. Wartości dla true/false przyjmują takie same.

    I to jest Twoim zdaniem spójne?

    > No dobra, występuje kilka dziwadeł. Ten uchował się conajmniej od Win95.
    > Z tego co piszą niema tego od Visty.

    "No dobra, ale co dla nas zrobili Ci Rzymianie?"

    > To o czym piszesz nazywa się "Berkeley sockets" - taki standard API do
    > komunikacji w sieci co by łatwiej było kod przenosić. Jest nawet
    > implementacje pod Amigę. Niektóre języki wysokiego poziomu jak na
    > przykład python mają to zaimplementowane w formie wrapperów. W każdym
    > razie Windows oferuje też swoje mechanizmy, nieco ciekawsze.

    Ale jest POSIX czy nie?

    > To tylko katalog. Jest sobie od Windowsów NT

    A plik hosts w nim to tylko plik.

    OMG...

    > To też masz w WinAPI. Tryb OVERLAPPED i wywołanie event'a plus jeden
    > wątek. Utworzony za pomocą jednej linijki.

    Przeskalowywać widgety też możesz za pomocą jednej linijki?

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:229B ]
    [ 13:34:15 user up 13064 days, 1:29, 1 user, load average: 0.50, 0.28, 0.15 ]

    Advanced design: Upper management doesn't understand it.

  • 44. Data: 2012-01-31 12:42:15
    Temat: Re: Do tych co tu piszą w C++
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 26 Jan 2012 21:29:22 +0100,
    Grzegorz Niemirowski <g...@p...onet.pl> screamed:

    > Tak jakby Visual nie był i nie można było pisać w QT pod Visualem.

    I męczyć się z bugami VCC? (przesadzam, wiem...:)

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:235B ]
    [ 13:41:48 user up 13064 days, 1:36, 1 user, load average: 0.50, 0.28, 0.15 ]

    Life doesn't imitate art, it imitates bad television. -- Woody Allen

  • 45. Data: 2012-01-31 12:46:21
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 26 Jan 2012 21:52:05 +0100,
    v...@i...pl <v...@i...pl> screamed:

    > Polemizowalbym. Basic jest banalnie prosty, do tego ma fantastyczny MSDN
    > i cala mase tutoriali. No i oczywiscie w wersji Express (ktora mi do
    > wszystkiego wystarczala) jest zupelnie darmowy.
    > W Qt tez probowalem cos pisac, jednak pewnych przyzwyczajen nie jestem w
    > stanie przezwyciezyc i szlo mi strasznie ciezko.

    Tak samo ja. Zakończyło się na pierwszym "End If".

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:218B ]
    [ 13:45:57 user up 13064 days, 1:40, 1 user, load average: 0.50, 0.28, 0.15 ]

    Weekends were made for programming.

  • 46. Data: 2012-01-31 20:09:40
    Od: Robert Zemła <m...@g...com>

    W dniu 31-01-2012 13:38, Artur M. Piwko pisze:
    > In the darkest hour on Sun, 29 Jan 2012 18:33:52 +0100,
    > Robert Zemła<m...@g...com> screamed:

    > I to jest Twoim zdaniem spójne?

    To są dwa różne typy danych. Co jest w tym niespójnego?

    > "No dobra, ale co dla nas zrobili Ci Rzymianie?"

    > Ale jest POSIX czy nie?

    UNIX jak już

    > A plik hosts w nim to tylko plik.

    Coś konkretnego ma z tego wynikać?

    > OMG...

    > Przeskalowywać widgety też możesz za pomocą jednej linijki?

    Tak

  • 47. Data: 2012-02-01 07:55:17
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Tue, 31 Jan 2012 21:09:40 +0100,
    Robert Zemła <m...@g...com> screamed:

    > To są dwa różne typy danych. Co jest w tym niespójnego?

    Dwa typy boolowskie.

    > UNIX jak już

    Nie. Może być POSIX.#, może być SVr#, możę być #.#BSD.

    > Coś konkretnego ma z tego wynikać?

    Wróć do postu Sebastiana i przeczytaj. Tu już się nie zachowało.

    > Tak

    Podasz jakiś prosty przykład okna z prostym kilkuprzyciskowym layoutem,
    który będzie automagicznie się przeskalowywał przy zmianie rozmiaru okan
    i dpi czcionki?

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:229B ]
    [ 08:50:58 user up 13065 days, 20:45, 1 user, load average: 0.63, 0.18, 0.22 ]

    Dogs believe they are humans. Cats believe they are God.

  • 48. Data: 2012-02-02 13:46:30
    Od: Robert Zemła <m...@g...com>

    W dniu 01-02-2012 08:55, Artur M. Piwko pisze:
    > In the darkest hour on Tue, 31 Jan 2012 21:09:40 +0100,
    > Robert Zemła<m...@g...com> screamed:

    > Dwa typy boolowskie.

    Rozumiem że gdyby zamiast typedef BYTE BOOLEAN; było zdefiniowane na
    przykład: typedef BYTE FIKUMIKU; było by już wszystko spójne...

    > Nie. Może być POSIX.#, może być SVr#, możę być #.#BSD.

    OK. Masz rację.

    > Wróć do postu Sebastiana i przeczytaj. Tu już się nie zachowało.

    Chodzi Ci o funcke z Winsock? Napisałem też czemu tak jest. Swoją drogą
    to by też tłumaczyło istnienie katalogu etc i plik hosts.

    > Podasz jakiś prosty przykład okna z prostym kilkuprzyciskowym layoutem,
    > który będzie automagicznie się przeskalowywał przy zmianie rozmiaru okan
    > i dpi czcionki?

    Do obsługi komunikatu WM_SIZE dopisujesz MoveWindow dla każdej
    skalowanej kontrolki. Ze skalowaniem czcionki jest trochę więcej roboty.
    Trzeba powołać nową do życia, wysłać do kontrolki i skasować starą.

  • 49. Data: 2012-02-07 12:59:44
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 02 Feb 2012 14:46:30 +0100,
    Robert Zemła <m...@g...com> screamed:

    > Rozumiem że gdyby zamiast typedef BYTE BOOLEAN; było zdefiniowane na
    > przykład: typedef BYTE FIKUMIKU; było by już wszystko spójne...

    Nie rozumiesz. Gdyby był bool jako bool ew. jako C fallback BOOL, to tak.

    > Do obsługi komunikatu WM_SIZE dopisujesz MoveWindow dla każdej
    > skalowanej kontrolki. Ze skalowaniem czcionki jest trochę więcej roboty.
    > Trzeba powołać nową do życia, wysłać do kontrolki i skasować starą.

    Dokładnie. W takim Qt wszystko wrzucasz w odpowiedni layout i wszystko
    robi się automagicznie.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:230B ]
    [ 13:57:56 user up 13071 days, 1:52, 1 user, load average: 0.97, 0.04, 0.77 ]

    If God did not exist, it would be necessary to invent him.