  • 31. Data: 2012-01-27 19:35:22
    Temat: Re: [OT] Do tych co tu piszą w C++
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-01-27 19:09, Robert Zemła wrote:
    > Przesadzasz :-) WinAPI nie jest złe a już na pewno nie jest niespójne.

    Bzdura. WinAPI to wpływ wielu koncepcji posklejanych gumą do zucia
    wliczając w to różne wartości true/false czy funkcje żywcem wyrwane z
    posixa/unixa wstydliwie chowane w czeluściach msdn. Spójne? Może mam
    różne definicje.

    > Bywa czasem upierdliwe, wymaga użycia innych technik programowania i
    > sporej wiedzy o systemie.

    Programowanie wymagające sporej wiedzy o systemie to promil zagadnień.
    Zazwyczaj dąży się aby wiedza o systemie była minimalna. Idealnie -
    programy są niezależne od systemu. *Nawet* na mikrokontrolerach widać
    taką tendencję.

    > To są chyba główne powody dlaczego wielu go
    > nie lubi.

    Wielu nie lubi bo doskonale wie że można za darmo lepiej pod *każdym*
    względem.

    > No tak. Nie ważne jak, ważne że działa. Potem niech się ewentualnie
    > martwi ten co po nim ten kod przejmie. Nie przekonasz mnie że
    > programista nie musi mieć choćby minimum wiedzy komputerze.

    I nie przekonuje. Przekonać jednak mogę że wiedza co to jest DWORD jest
    *zbędnym* śmieciem wciskanym przez system operacyjny nie mającym żadnego
    sensu w programowaniu ogólnym. Każdy rozsadnie napisany program
    odizoluje typy WinAPI aby nie zanieczyszczały kodu. Qt jest takim
    przykładem izolacji WinAPI od logiki kodu.

    > Nie tylko Delphi, aczkolwiek pisząc to przypomniała mi się pewna
    > sytuacja której byłem świadkiem. W wielkim skrócie człowiek nie był
    > wstanie wdrożyć pewnej funkcji do programu bo komponent z którego
    > korzystał nie oferował takiej funkcjonalności.

    Piszesz o tym że jest wielu miernych programistów. No jest. I co z tego?
    I co z tego że większość z nich programuje w onklikach w RADach?

    > Zawsze można zrobić błąd. Jeżeli człowiek umie napisać kod
    > wykorzystujący bezpośrednio WinAPI to z debugowaniem tym bardziej nie
    > będzie mieć problemu.

    Zaryzykuje że *NIGDY* nie pisałeś niczego większego, czyli przynajmniej
    kilkanaście KLOCów w zespole. Nie trzeba mieć umiejętności programowania
    WinAPI aby pisać wydajne, skomplikowane aplikacje. Gorzej: wydaje i
    skomplikowane aplikacje nie biorą się z doskonałej wiedzy hakerskiej o
    DWORD tylko z algorytmów, wzorców, technik przy których WinAPI jest na
    poziomie głupawego, płaskiego interfejsu OS który tylko przeszkadza. Z
    taki wlasnie płaskim, gównianym interfejsem namęczysz się kilka razy
    więcej pisząc mały programik do odbierania znaków niż z byle-jakim
    środowiskiem obiektowym.

    > Napisałeś "obiektowe środowiska".

    Obiektowe środowiska to Qt, .NET, Java. Żadne z nich nie wymaga używania
    RADów. Za to każde wymaga używania obiektów. Dostarczają kilka rzędów
    wielkości więcej funkcjonalności niż WinAPI. W tym również taką jaką
    zainteresowany jest autor wątku (łatwe thready, signal-slot, wrapowane
    Comy).

    > Natomiast nie widzę związku z brakiem
    > możliwości połączenia programowania obiektowego i WinAPI

    Oczywiście że nie widzisz. MS tez nie widział i powstalo g... o nazwie
    MFC. Jesli masz zacięcie do archeologii to możesz dalej tego używać.
    Pomogło dopiero solidne odizolowanie WinAPI od programisty aby mogły
    powstać wygodne środowiska .NET. *SOLIDNA* izolacja od kretynizmów
    WinAPI stoi u podstaw sukcesu C# - wszystko jest spójne bo wreszcie ktoś
    to zaprojektował.

    > Programuję w tym od lat, napisałem sporo różnych aplikacji, uzbierałem
    > sobie pokaźną bibliotekę przeróżnych klas (do tego typu programów używam
    > C++, dawniej MASM32), w związku z tym do pisania prostych (i brzydkich)
    > programów nie potrzeba mi nic więcej.

    Wpadleś w typową studnie potencjalu: to co mam jest wystarczające, a
    więc jest najlepsze, nie ma sensu robić nic lepszego, przecież asm
    wystarczy do wszystkiego. Porozgladaj się do okoła. Mozna napisać
    program z tego wątku używają kilku linijek pod warunkiem użycia
    wlaściwego narzedzia. Nie jest nim niskopoziomowy zestaw funkcji OS
    jakiegoś systemu operacyjnego. To *najgorszy* wybór ze wszystkich
    innych, nawet od Delphi.

    > Podsumowując nie jestem wrogiem nowocześniejszych technik programowania,
    > nie zgadzam się tylko że WinAPI jest złe i że programista nie musi znać
    > się na tym co robi.

    Trudno. Mamy inne punkty wyjścia do dyskusji. Przy czym ja nigdzie nie
    pisałem o tym że programista ma się nie znać. Problem w tym, że jeśli
    programista *naprawdę* dobrze się zna na programowaniu docenia inne
    rzeczy niż hakerskie zagrywki z 30-letnim WinAPI (w tym roku mamy
    jubileusz ogłoszenia Win1.0 a wiele funkcji pochodzi koncepcyjnie z
    tamtych lat).

    Staram się przekonać tylko autora, że WinAPI jest rozwiązaniem którego
    nie powinien nawet kijem dotykać ponieważ *większośc* problemów
    rozwiazuje mu .NET kilka razy mniejszym nakładem środków.

  • 32. Data: 2012-01-28 18:46:22
    Od: Robert Zemła <m...@g...com>

> [...]
    > wliczając w to różne wartości true/false czy funkcje żywcem wyrwane z
    > posixa/unixa wstydliwie chowane w czeluściach msdn. Spójne? Może mam

    Pokaż mi gdzie występują te różne wartości dla true/false. Wogóle gdzie
    Ty tu widzisz POSIX'a??? Te czeluści MSDN to jedna z lepiej opracowanych
    i ułożonych dokumentacji jakie widziałem.

> [...]
    > taką tendencję.

    > Wielu nie lubi bo doskonale wie że można za darmo lepiej pod *każdym*

    Oczywiście że można wygodniej, ale nie koniecznie lepiej

> [...]
    > odizoluje typy WinAPI aby nie zanieczyszczały kodu. Qt jest takim
    > przykładem izolacji WinAPI od logiki kodu.

    Bo ideą Qt jest wieloplatformowość i przenoszalność. Tam nie ma miejsca
    na niskopoziomowe API w żadnym systemie.

    > Piszesz o tym że jest wielu miernych programistów. No jest. I co z tego?
    > I co z tego że większość z nich programuje w onklikach w RADach?

    Nie koniecznie musi być miernym programistą. Brak mu podstaw żeby
    rozwiązać samodzielnie problem na niższym poziomie. To nie nadmiar
    wiedzy przeszkadza tylko jej brak.

    > Zaryzykuje że *NIGDY* nie pisałeś niczego większego, czyli przynajmniej
    > kilkanaście KLOCów w zespole.

    Nie rozmawiamy tu o mnie i niech tak zostanie.

> [...]
    > DWORD tylko z algorytmów, wzorców, technik przy których WinAPI jest na
    > poziomie głupawego, płaskiego interfejsu OS który tylko przeszkadza.

    Jak sam wcześniej zauważyłeś jest to niskopoziomowe API z przed 30 lat.
    Sam się nie wiele rozwinął od tego czasu, rozwijają się za to
    framweworki które się na nim opierają. Jeżeli komuś one nie wystarczają,
    albo ma taki kaprys to niech sobie pisze w WinAPI.

    >Z taki wlasnie płaskim, gównianym interfejsem namęczysz się kilka razy
    > więcej pisząc mały programik do odbierania znaków niż z byle-jakim
    > środowiskiem obiektowym.

    Jeżeli nie masz doświadczenia to na pewno tak

> [...]
    > wielkości więcej funkcjonalności niż WinAPI. W tym również taką jaką
    > zainteresowany jest autor wątku (łatwe thready, signal-slot, wrapowane

    No a cała ta funkcjonalność bierze się z WinAPI. Akurat do komunikacji z
    peryferiami jak naprzykład COM nie ma nic lepszego od WinAPI. Czym
    wogóle są łątwe wątki?

    > Oczywiście że nie widzisz. MS tez nie widział i powstalo g... o nazwie
    > MFC. Jesli masz zacięcie do archeologii to możesz dalej tego używać.

    A co ma MFC do obiektowości??? Albo nie rozumiesz czym jest obiektowość
    albo mnie podpuszczasz.

> [...]
    > powstać wygodne środowiska .NET. *SOLIDNA* izolacja od kretynizmów
    > WinAPI stoi u podstaw sukcesu C# - wszystko jest spójne bo wreszcie ktoś

    Nic nie stoi na przeszkodzie żebyś w C# pisał pod WinAPI. Sukces C#
    wynika bardziej z sukcesu .NET no i usunięciu upierdliwości związanych z
    zarządzaniem pamięcią na którą narzekałeś wcześniej.

    > Wpadleś w typową studnie potencjalu: to co mam jest wystarczające, a
    > więc jest najlepsze, nie ma sensu robić nic lepszego, przecież asm
    > wystarczy do wszystkiego.

    Mylisz się. Używam narzędzi i technik adekwatnych do zadania. WinAPI nie
    jest jedynym co znam.
    Nawet na 8 bitowych mikrokontrolerach staram się unikać asm'a o ile to
    możliwe.

    Porozgladaj się do okoła. Mozna napisać
    > program z tego wątku używają kilku linijek pod warunkiem użycia
    > wlaściwego narzedzia. Nie jest nim niskopoziomowy zestaw funkcji OS
    > jakiegoś systemu operacyjnego.

    Można. W WinAPI myślisz że to zajmie więcej linijek?

> [...]
    > nie powinien nawet kijem dotykać ponieważ *większośc* problemów
    > rozwiazuje mu .NET kilka razy mniejszym nakładem środków.

    Zgadzam się, natomiast to czy WinAPI nie powinien dotykać kijem niech
    sam oceni.

    pozdrawiam

  • 33. Data: 2012-01-28 21:57:11
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-01-28 19:46, Robert Zemła wrote:

    > Pokaż mi gdzie występują te różne wartości dla true/false.

    Po pierwsze masz dwa typy BOOL i BOOLEAN.

    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa383751(v=v
    s.85).aspx

    Po drugie od groma funkcji ma odwrócona logike, pierwsza z brzegu:

    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desk
    top/bb762164(v=vs.85).aspx

    Zwracanie bledu nie tłumaczy w tym przypadku niczego bo nie należy z
    niego korzytać. Mozna odczytać sobie jakieś pole dodatkowo żeby mieć
    pewność. Nie można użyć GetLastError - bo nie. Spójność pełną gębą.
    Przez pół MSDNa.

    > Wogóle gdzie
    > Ty tu widzisz POSIX'a???

    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms741394(v=v
    s.85).aspx

    hint: zwróc uwagę na wszystkie nazwy funkcji pisanych mała literą.
    Niezła spójnośc, nie? Pewno im się kilku developerow zatrudniło od bsd i
    jakoś tak wyszło.

    Jak Cie nie przekonuje to sprawdź jakie krasnoludki zainstalowaly Ci ten
    katalog:

    C:\Windows\System32\drivers\etc

    > Te czeluści MSDN to jedna z lepiej opracowanych
    > i ułożonych dokumentacji jakie widziałem.

    Dokumentacja != API.

    > Bo ideą Qt jest wieloplatformowość i przenoszalność. Tam nie ma miejsca
    > na niskopoziomowe API w żadnym systemie.

    Przyznałeś wreszcie ze to niskopoziomowa API. A tu się okazuje ze autor
    watku ma napisać wysokopoziomową aplikację. Zonk.

    > Jeżeli komuś one nie wystarczają,
    > albo ma taki kaprys to niech sobie pisze w WinAPI.

    Autorowi wątku wystarczają. Tylko jeszcze o tym nie wie.

    > No a cała ta funkcjonalność bierze się z WinAPI.

    Bzdura. *Wiekszość* ficzerów bierze się z cieżkich KLOCow napisanych
    przez ich autorów. Zapoznaj się z kodem Qt. To nie jest tylko wrapper na
    winapi. To jest coś o rzędy wielkości większe.

    > Akurat do komunikacji z
    > peryferiami jak naprzykład COM nie ma nic lepszego od WinAPI.

    Mylisz pojęcia. WinAPI dostarcza wszystkie narzedzia. Framework składa
    je do kupy i wystawia za fasadą/abstrakcją która powoduje że programista
    nie musi babrac się w g...

    Dodatkowo dostajesz za friko zupelnie nowe ficzery jak np. signal-slot
    na porcie COM co powoduje że pisanie staje się trywialne.

    > Czym
    > wogóle są łątwe wątki?

    Dwulinijkowym ich wytworzeniem. Są tak proste, wygodne i oczywiste że
    nie znam lepszego słowa niż "latwe" do okreslenia ich konstrukcji.

    > A co ma MFC do obiektowości???

    O bosz... nawet na głupiej wikipedii jest od razu w drugim zdaniu:

    "MFC ... Jest to biblioteka napisana w języku C++, która stanowi
    obiektową (i uproszczoną) wersję Microsoft Windows API."

    > Albo nie rozumiesz czym jest obiektowość

    To możliwe, jeszcze nie nauczylem się smalltalka.

    > Porozgladaj się do okoła. Mozna napisać
    > Można. W WinAPI myślisz że to zajmie więcej linijek?

    Tak. Sama inicjacja portu com zajmuje kilkadziesiąt.

    > Zgadzam się, natomiast to czy WinAPI nie powinien dotykać kijem niech
    > sam oceni.

    Aby poprawnie to ocenić musiał by mieć rozeznanie. Jak wynika z maila ma
    słabe. Szkoda więc by było żeby sobie samodzielnie wybił zęby na tym
    cudzie techniki.

  • 34. Data: 2012-01-29 17:33:52
    Od: Robert Zemła <m...@g...com>

    > Po pierwsze masz dwa typy BOOL i BOOLEAN.

    Różnią się tylko rozmiarem. Wartości dla true/false przyjmują takie same.

> [...]
    > niego korzytać. Mozna odczytać sobie jakieś pole dodatkowo żeby mieć
    > pewność. Nie można użyć GetLastError - bo nie. Spójność pełną gębą.

    No dobra, występuje kilka dziwadeł. Ten uchował się conajmniej od Win95.
    Z tego co piszą niema tego od Visty.

> [...]
    >
    > hint: zwróc uwagę na wszystkie nazwy funkcji pisanych mała literą.
    > Niezła spójnośc, nie? Pewno im się kilku developerow zatrudniło od bsd i

    To o czym piszesz nazywa się "Berkeley sockets" - taki standard API do
    komunikacji w sieci co by łatwiej było kod przenosić. Jest nawet
    implementacje pod Amigę. Niektóre języki wysokiego poziomu jak na
    przykład python mają to zaimplementowane w formie wrapperów. W każdym
    razie Windows oferuje też swoje mechanizmy, nieco ciekawsze.

    > Jak Cie nie przekonuje to sprawdź jakie krasnoludki zainstalowaly Ci ten
    > katalog:
    >
    > C:\Windows\System32\drivers\etc

    To tylko katalog. Jest sobie od Windowsów NT

    > Dokumentacja != API.

    Zgadza się, ale nie rozumiem o co chodzi.

> [...]
    >
    > Dodatkowo dostajesz za friko zupelnie nowe ficzery jak np. signal-slot
    > na porcie COM co powoduje że pisanie staje się trywialne.

    To też masz w WinAPI. Tryb OVERLAPPED i wywołanie event'a plus jeden
    wątek. Utworzony za pomocą jednej linijki.

    > Dwulinijkowym ich wytworzeniem. Są tak proste, wygodne i oczywiste że
    > nie znam lepszego słowa niż "latwe" do okreslenia ich konstrukcji.

    Zupełnie tak jak w WinAPI :-)

    > O bosz... nawet na głupiej wikipedii jest od razu w drugim zdaniu:
    >
    > "MFC ... Jest to biblioteka napisana w języku C++, która stanowi
    > obiektową (i uproszczoną) wersję Microsoft Windows API."

    MFC to tylko wrapper minimalizujący kilka upierdliwości no i miał na
    celu ułatwić tą nieszczęsną obiektowość. Ale nawet w javie da się
    napisać nie obiektowy program i równie dobrze w asemblerze można napisać
    obiektowy program.

    > To możliwe, jeszcze nie nauczylem się smalltalka.

    > Tak. Sama inicjacja portu com zajmuje kilkadziesiąt.

    No gdzieś trzeba wpisać choćby podstawowe parametry.

    > Aby poprawnie to ocenić musiał by mieć rozeznanie. Jak wynika z maila ma
    > słabe. Szkoda więc by było żeby sobie samodzielnie wybił zęby na tym
    > cudzie techniki.

    Ano szkoda, z drugiej strony jak mu się uda to może za kilka lat
    zatrudni go jakaś korporacja i będzie pisał na przykład sterowniki za
    niezłą kasę :-)

    pozdrawiam,

  • 35. Data: 2012-01-29 20:49:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-01-29 18:33, Robert Zemła wrote:
    > [ciach]

    Znudziło mi się, EOT. Mam nadzieje że autor wątku widząc przydługie
    dyskusje nie na temat *przynajmniej* dwa razy zastanowi się zanim ruszy
    w kierunku dziobania w 30-letnim API mając pod ręką kilka razy
    łatwiejsze języki i frameworki. Ide cos polutowac, żeby nie było aż
    takie OT.

  • 36. Data: 2012-01-29 20:52:21
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > kierunku dziobania w 30-letnim API mając pod ręką kilka razy łatwiejsze
    > języki i frameworki. Ide cos polutowac, żeby nie było aż takie OT.

    Tylko niech uważa na popsute frameworki. Może się okazać, że trzeba coś
    dorzeźbić w WinAPI.
    http://zachsaw.blogspot.com/2010/07/net-serialport-w
    oes.html

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 37. Data: 2012-01-29 22:10:50
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 29.01.2012 18:33, Robert Zemła pisze:

    > No dobra, występuje kilka dziwadeł. Ten uchował się conajmniej od Win95.
    > Z tego co piszą niema tego od Visty.
    Ja bardzo lubię "WinExec":
    Note This function is provided only for compatibility with 16-bit Windows.

    Michoo

  • 38. Data: 2012-01-29 22:17:48
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    > Tylko niech uważa na popsute frameworki. Może się okazać, że trzeba coś
    > dorzeźbić w WinAPI.
    > http://zachsaw.blogspot.com/2010/07/net-serialport-w
    oes.html

    MASZ U MNIE BROWARA!!!!!!!!! Po nocach nie śpie myśląc czemu mi się
    jeden projekt (w sumie już wdrożony) losowo wysypuje, co spie..lem i jak
    naprawic!!! A tu juz wszystko jasne... DZIĘKI!!!

    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

  • 39. Data: 2012-01-29 22:22:06
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    v...@i...pl <v...@i...pl> napisał(a):
    > MASZ U MNIE BROWARA!!!!!!!!! Po nocach nie śpie myśląc czemu mi się jeden
    > projekt (w sumie już wdrożony) losowo wysypuje, co spie..lem i jak
    > naprawic!!! A tu juz wszystko jasne... DZIĘKI!!!

    Proszę :)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 40. Data: 2012-01-30 22:48:58
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Robert Zemła" <m...@g...com>

    > No a cała ta funkcjonalność bierze się z WinAPI. Akurat do komunikacji z
    > peryferiami jak naprzykład COM nie ma nic lepszego od WinAPI. Czym wogóle
    > są łątwe wątki?

    Za chwilę nie będzie WinAPI