  • 21. Data: 2010-07-17 14:58:08
    Temat: Re: [OT] Czy sa jakies przeciwskazania, zeby nie wchodzic w Ultimate
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message
    news:i1sbte$j4q$1@node2.news.atman.pl...
    > Brednie.
    > Jak komp zdycha to licencje na system przeniosą ci na kolejny.

    teoretycznie to tylko w okresie gwarancyjnym ztcw
    (praktyka to oczywiscie inna sprawa)

    i to chyba dawniej bo jak sie nie myle obecna (lub niedawna) wykladnia
    znowu nie pozwalala kowalskiemu zakupic i zainstalowac oema windowsa

    http://www.dobreprogramy.pl/Windows-OEM-nie-dla-zwyk
    lych-uzytkownikow,Aktualnosc,15352.html

    "powiedział, że polityka licencjonowania OEM wcale się nie zmieniła,
    a wcześniejsze dokumenty wskazujące na możliwość samodzielnej instalacji
    OEM były... błędne."

    co dla mnie oznacza ze jezeli 'ms' sam nie umie sie zdecydowac na jakich
    warunkach i komu cos licencjonuje to ja mam to tym bardziej gdzies

  • 22. Data: 2010-07-17 18:35:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-07-17 16:58, Użytkownik m4rkiz napisał:

> [...]
    >
    > co dla mnie oznacza ze jezeli 'ms' sam nie umie sie zdecydowac na jakich
    > warunkach i komu cos licencjonuje to ja mam to tym bardziej gdzies

    I to powinna być obowiązująca wykładnia w temacie używania
    takiej czy innej wersji tego systemu. :-)

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2010-07-18 07:54:04
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <a...@b...cpl> napisał w wiadomości
    > "daxus" <d...@p...onet.pl> wrote in message

    > "uzyskaniem (bez zgody osoby
    > uprawnionej) cudzego programu komputerowego w celu osiągnięcia
    > korzysci majatkowej "

    Uhm, analogicznie jak "uzyskanie (bez zgody osoby uprawnionej) dostepu do
    cudzego konta w banku internetowym w celu osiągnięcia korzysci majatkowej".

    > http://img371.imageshack.us/i/piracyjq1.png/

    No, skoro taki jest Twoj podrecznik to wszysko jasne.

    PLONK matołku

  • 24. Data: 2010-07-18 08:23:34
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sat, 17 Jul 2010 14:00:31 +0200, Norbert napisał(a):

    > Kradziez? Kupujesz kompa z systemem, potem komp zdycha, bierzesz system ZA
    > KTORY ZAPLACILES i instalujesz na drugim kompie. To jest kradziez??

    Zapłaciłeś nie za system, tylko za prawo do jego użytkowania - które
    otrzymałeś pod pewnymi warunkami. Jednym z takich warunków jest brak
    możliwości przeniesienia systemu OEM na inny komputer. Przenosić możesz
    tylko BOX-a. Przeczytaj uważniej licencję.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 25. Data: 2010-07-18 08:48:10
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2010-07-18 10:23, Michal Kawecki pisze:

> [...]
    > możliwości przeniesienia systemu OEM na inny komputer. Przenosić możesz
    > tylko BOX-a. Przeczytaj uważniej licencję.

    Ale nic tam nie piszą o zakazie naprawiania komputera, prawda?

    miab

  • 26. Data: 2010-07-18 09:27:32
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 18 Jul 2010 10:48:10 +0200, miab napisał(a):

    > Ale nic tam nie piszą o zakazie naprawiania komputera, prawda?

    Nie, i pod pewnymi warunkami w trakcie naprawy można zmienić także płytę
    główną zachowując prawo do dokonania ponownej aktywacji systemu.
    Jednakże pytanie jednoznacznie dotyczyło *przeniesienia* systemu na inny
    komputer. A to - w przypadku wersji OEM - jest niezgodne z warunkami
    licencji.

  • 27. Data: 2010-07-18 13:03:02
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Sun, 18 Jul 2010 11:27:32 +0200, Michal Kawecki napisał(a):

> [...]
    > Jednakże pytanie jednoznacznie dotyczyło *przeniesienia* systemu na inny
    > komputer. A to - w przypadku wersji OEM - jest niezgodne z warunkami

    A czy te "warunki licencji" sa zgodne z polskim prawem?

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 28. Data: 2010-07-18 13:04:31
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-07-18 11:27, Użytkownik Michal Kawecki napisał:

> [...]
    > Jednakże pytanie jednoznacznie dotyczyło *przeniesienia* systemu na inny
    > komputer. A to - w przypadku wersji OEM - jest niezgodne z warunkami

    Jeśli ten inny komputer powstał w wyniku naprawy tego pierwszego
    komputera to w czym widzisz problem ? A może chcesz być
    mądrzejszy od Microsoftu i nie uznawać tego czego oni uznają ?
    Bo Microsoft dopuszcza naprawę komputera przez wymianę jednostki
    centralnej.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2010-07-18 14:17:34
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 18 Jul 2010 15:03:02 +0200, Norbert napisał(a):

    > A czy te "warunki licencji" sa zgodne z polskim prawem?

    Nie jestem prawnikiem, nie wypowiadam się pochopnie w tym temacie jak co
    poniektórzy w tym wątku. Taki werdykt może wydać tylko sąd albo
    Trybunał. A słyszałeś o choć jednym przegranym przez MS w Polsce
    procesie w podobnej sprawie?

  • 30. Data: 2010-07-18 14:27:12
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "Michal Kawecki" <k...@o...px> wrote in message
> [...]
    > poniektórzy w tym wątku. Taki werdykt może wydać tylko sąd albo
    > Trybunał. A słyszałeś o choć jednym przegranym przez MS w Polsce

    ja nie slyszalem o wygranym, a nawet o zadnym, wiec to niespecjalny
    argument, prawda?