  • 1. Data: 2010-07-15 08:07:11
    Temat: Jaki praktyczny zasieg WiFi ?
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Jak "wynieść" sygnał z routera na duże podwórko 150×60m, żeby w mieszkaniach sąsiadów
    przynajmniej przy oknach był zasięg WiFi
    dający sens minisieci blokowej?
    I od samego routera (pomieszczenie po przeciwnej stronie budynku) do okna jest co
    najmniej 15 metrów...
    THX

  • 2. Data: 2010-07-15 09:16:07
    Temat: Re: Jaki praktyczny zasieg WiFi ?
    Od: Pawel <A...@o...pl>

    W dniu 2010-07-15 10:07, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > dający sens minisieci blokowej?
    > I od samego routera (pomieszczenie po przeciwnej stronie budynku) do okna jest co

    a nijak :-) przy takich odległościach powinno śmigać na wbudowanych
    antenkach :-)
    pawel

    --
    Darmowe programy <http://www.pcfiles.pl>
    Prasa codzienna <http://www.prasa-prasa.pl>

  • 3. Data: 2010-07-15 09:21:24
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-07-15 10:07, ąćęłńóśźż wrote:
    > Jak "wynieść" sygnał z routera na duże podwórko 150×60m,

    korzystając z dobroci funkcji łączności bezprzewodowej :P

    > żeby w mieszkaniach sąsiadów przynajmniej przy oknach był zasięg WiFi
    > dający sens minisieci blokowej?

    postawić APka u sąsiadów i skonfigurować, ewentualnie drugi router,
    pełniący funkcję mostu.

    > I od samego routera (pomieszczenie po przeciwnej stronie budynku) do okna jest co
    najmniej 15 metrów...
    > THX

    nie ma innej rady jak po prostu sprawdzić czy jest zasięg łażąc np. z
    laptopem po podwórku czy gdzie tam chcesz...

  • 4. Data: 2010-07-15 11:32:28
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > a nijak :-) przy takich odległościach powinno śmigać
    > na wbudowanych antenkach :-)

    150m "na swiezym powietrzu" zapewne tak, ale juz 150m "eteru"
    plus 15 metrow budynku w poprzek - raczej niekoniecznie...

    Najsensowniejszym rozwiazaniem byloby ustawienie dwoch
    routerow w oknach, tak aby anteny sie "widzialy" i spiecie ich
    w trybie bridge. Masz pokryte zasiegiem cale podworko i (z
    rozsadna jakoscia) oba budynki.

    Ewetualnie po drugiej stronie moze starczy jakis prostrzy/tanszy
    AP/Repeater.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 5. Data: 2010-07-15 11:38:03
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > dający sens minisieci blokowej?
    > I od samego routera (pomieszczenie po przeciwnej stronie budynku) do okna jest

    Podłączyć przewodem.

  • 6. Data: 2010-07-15 17:08:22
    Od: "maX" <a...@w...pl>

> [...]
    > dający sens minisieci blokowej?
    > I od samego routera (pomieszczenie po przeciwnej stronie budynku) do okna

    Zapewne zadziała manewr stosowany przy sieciach przewodowych gdy jest
    problem przesyłu danych na duże odległości, czyli zmniejsz prędkość
    transmisji. Im niższa prędkość, tym większy zasięg; coś za coś. Lub
    przełączenie na half duplex.

  • 7. Data: 2010-07-16 08:55:58
    Od: "news..pl" <p...@p...pl>

> [...]
    > dający sens minisieci blokowej?
    > I od samego routera (pomieszczenie po przeciwnej stronie budynku) do okna

    Dobra antena załatwia sprawę, mam taką :) sektorowa 20dB kilkanaście km ją
    widać :)
    Zostaje tylko sprawa stabilnego routera a takich jest mało.
    Piotr