    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Atmega FAT karta SD
    Date: Mon, 9 May 2011 23:17:54 +0000 (UTC)
    <l...@4...com> <iq4010$d9d$1@news.onet.pl>
    <3...@4...com> <iq44tj$u3n$1@news.onet.pl>
    <g...@4...com> <iq46ck$3ao$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <iq489t$9rj$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <iq4bfh$ndq$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <iq4is3$li9$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <iq59ld$nis$1@news.onet.pl>
    <op.vu5jk4f21cvm6g@lap> <iq5k24$mbh$1@news.onet.pl>
    <op.vu6e37se1cvm6g@lap> <iq6qce$gie$2@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <iq97qd$khq$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <iq9ifh$7r7$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <iq9qr3$7fj$1@news.onet.pl>

    Pan Sebastian Biały napisał:

    > Nie, twierdziłeś że dopiero hardware z czasow w95 mógł go pociągnąć.

    Nie, wyraziłem tylko opinię na temat zapotrzebowania na multitasking
    w powszechnym sprzęcie. Natomiast mogłem być źle zrozumiany, wbrew
    moim intencjom. Oczywiście to moja wina, mój brak precyzji. Za to
    mogę być teraz poddawany krytyce. Ale nie za co innego.

    > I od tego zaczął się kontrprzyklad Amigi. Że *wszystko* w tamtych
    > czasach uciągnełoby multitasking z palcem w d... i bez zauważalnej
    > utraty predkości.

    Ja tak twierdziłem? Czy może tak zostałem zrozumiany? Bzdura.
    Multitasking polegający na uruchomieniu drugiego procesu (łakomego
    na zasoby) spowoduje zauważalną utratę prędkości. Prędkości jednego
    zadania. Tak coś koło 50%. Zawsze, wszędzie, w każdych czasach.

    > Używam multitaskingu bez systemu graficznego (w unixie). Jakoś nie
    > widze związku. Powiedzmy że konsola w tamtych czsach to było wlaśnie
    > "normalne uzywanie przeciętnego uzytkownika".

    Też używałem. Nawet jeszcze używam. Widać nie jesteśmy wcale tacy
    normalni, jak sie (niekórym) wydaje.

    > Za wolny hardware powodowal że nie bylo to komfortowe.

    Za coś takiego normalni ludzie mają czasem walić bejzbolem w łeb.
    Może ten boss wcale nie był takim psychopatą, jak o nim opowiadają?
    W każdym razie jak ktoś się trzymał od tego zdala, to miał komfort
    (komfortowo sobie kopiował z lewej na prawą).

    > Jest pierdyliard edytorów konsolowych. Żaden z nich nie cierpi
    > na predkości tylko z powodu lepszego systemu operacyjnego albo
    > tego że w tle coóś pracuje.

    Ten z Amstrada cierpiał. Z Macintosha też (może nie konsolowy,
    konsoli tam nie było, w każdym razie tekstowy). Na Amidze był
    to wyjątek od "braku komfortu z powodu wolnego hardware"?

    > Kiedyś pecety reklamowali jako specjalny system projektowany
    > do multimediów. Jakoś w czasach 286 jak pamietam. Cóż, reklamy,
    > ten sam pecet był reklamowany jesko specjalnie zaprojektowany
    > system do sterowania obrabiarkami.

    Ale w przypadku pecetów to była prawda. Nawet jeśli tak było tylko
    z powodu braku konkurencji. Dało się z powodzeniem zrobić system
    do multimediów *na bazie* peceta. I do obrabiarki również.

    --
    Jarek