  • Data: 2011-05-10 05:44:22
    Temat: Re: [OT] Atmega FAT karta SD
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-05-10 01:17, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Nie, wyraziłem tylko opinię na temat zapotrzebowania na multitasking
    > w powszechnym sprzęcie.

    Istniało od zawsze.

    > Multitasking polegający na uruchomieniu drugiego procesu (łakomego
    > na zasoby) spowoduje zauważalną utratę prędkości. Prędkości jednego
    > zadania. Tak coś koło 50%. Zawsze, wszędzie, w każdych czasach.

    Rzeczy w tym że multitasking przydaje się *wlasnie* wtedy gdy drugi
    proces nie jest łakomy na zasoby. Np:

    foo | bar | spam

    Przydaje sie również wtedy gdy dwa programy sa łakome na *różne* zasoby.

    Ponieważ zdecydowana większośc programów GUI startystycznie *nic* nie
    robi to przydaje się również i tam. O czym doskonale wiesz.

    > Ten z Amstrada cierpiał. Z Macintosha też (może nie konsolowy,
    > konsoli tam nie było, w każdym razie tekstowy). Na Amidze był
    > to wyjątek od "braku komfortu z powodu wolnego hardware"?

    Wszystkie te komputery też cierpiały z powodu wolnego hardware. Zbyt
    wolnego żeby praca w gui była komfortowa. Przypominam karty graficzne na
    8-bit ISA. To też było gówno i wolne jak jasna cholera. Mam w domu
    jeszcze taką jedną - Paradise. I win3.11 odrysowywał na niej okienka w
    czasie ~ 0.5 sek. Tylko co to przeszkadza miec mozliwośc zrobienia foo |
    bar | spam?

    > Ale w przypadku pecetów to była prawda. Nawet jeśli tak było tylko
    > z powodu braku konkurencji. Dało się z powodzeniem zrobić system
    > do multimediów *na bazie* peceta. I do obrabiarki również.

    Zupelnie jak na amidze, atari st, jaguarze, itd chyba ze to sensownie
    zanegujesz.