  • Data: 2011-05-10 19:30:31
    Temat: Re: [OT] Atmega FAT karta SD
    Od: Marek Borowski <m...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 10-05-2011 18:03, Jarosław Sokołowski wrote:

    > I naprawdę to było *wyjątkowe*? Macinintosh, X11 czy Windows potrafiły
    > wyłącznie "mielić GUI procesorem"?

    > Edytorowi do zrobienia PageUp/PageDown (przepisanie jakichś 2 kB)
    > pełna prędkość procesora jest średnio potrzebna. Ale karty graficzne,
    > mimo akceleracji, długo miały kłopot z nadążaniem. Przynajmniej te
    > co znałem -- na temat Amigi wiem tyle, co tu przeczytam. Powinienem
    > dalej wierzyć w jej wyjątkowość?

    Tak jesli uswiadomisz sobie iz na 1986 roku na 512KB RAMu i 8 MHz
    procesorze miales wielozadaniowe srodowisko okienkowe ktore dzialalo
    naprade nienajgorzej. Fakt ze sprzet byl specjalnie zaprojektowany.

    Ja po przesiadce na z amigi na PC + DOS odczuwalem mega duzy brak
    multitaskingu. Na amidze pisalem sobie program w asm, kopiowalem pliki i
    sluchalem muzyki w tym samym czasie i to bylo dla mnie czyms naturalnym.
    W Amidzie mialem 2 MB liniowej pamieci w pelny zarzadzaniej przez OS a
    PC posegmentowane 640KB mimo zainstalowanych 4 megabajtow. PC tak
    naprade przypominalo bardziej rozszerzone ZX spectrum niz komputer rowny
    Amidze. Dopiero upowszechnienie sie trybu 386 (w tym pojawienie sie
    linuxa) spowodowalo i mozna PC uwazac za cos co da sie porownywac z Amiga.

    Pozdrawiam

    Marek