  • Data: 2011-05-07 20:52:49
    Temat: Re: [OT] Atmega FAT karta SD
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-05-07 22:22, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Czy to "innowacyjnym" miało być ironią? Jeśli tak, to jakoś nie najmądrzej
    > wyszło. Rok 1995 to mniej więcej wtedy, kiedy rozwój techniki pozwolił na
    > sensowną realizację "takich pomysłów".

    Możesz uzasadnić? Akurat to swierdzenie jest o tyle zabawne że np.
    preemptive-multitasking działa całkiem sprawnie na 8 bitowych
    mikrokontrolerach. Stwierdzenie że dopiero technologia z okolic Pentium
    mogła to pociągnąć jest bzdurą na co jest masa przykładów historycznych
    i współczesnych.

    > Wcześniej to na desktopach można
    > było to traktować jako zabawkę (miałem z takim systemem do czynienia, nie
    > z Amigą, a z tym co przetrwał do dziś -- śmiechu warte).

    Rzecz w tym że na Amidze działało to bardzo dobrze. Na tyle że częśc
    ludzi zaczeła negować w ogóle ten ficzer, bo jak to, ich PC nie
    potrafią? To pewno jakaś ściema ... Jak na pierwszy desktop z takim
    ficzerem była to innowacja pełną gębą. Niestety nie miala CP/M prompt i
    8 znaków na nazwę pliku więc nie była "profesjonalna". *Jedynym*
    problemem Amigi w okolicy multitaskingu było brak MMU co powodowało
    niestabilnośc systemu w przypadku uszkodzenia pamięci innego procesu,
    ale był to problem sprzetowy i trudno winić OS. Takie czasy, takie CPU.

    > było skompilować program tak samo jak na dużym sprzęcie. I jak komputer
    > miał 640kB RAMu, to znaczy, że tyle miał -- bo DOS zajmował niewiele.

    Ale jak miał 4MB RAMU to miał 640kB ramu, nie? MS-DOS przodował na rynku
    systemów operacyjnych (a raczej api filesystemu z command line) które
    nie potrafily nawet do końca wspierać takich prymitywów jak pamięć
    skazując programy na rękodzieła i generując tym samym kilka rownoległych
    "standardów".

    > Jakież to były poważne problemy reszty świata?

    Multitasking. GUI. Abstrakcja sprzetu. Security. Itd.

    Natomiast "profesjonaliści" odkrywali kolejne funkcje kradzonych NC i TP ...

    > Co w tym złego?

    W braku ewolucji? Nic :) Krokodyle tez podobno już nie bardzo chcą
    ewoluować. Osiągnęły *perfekcyjność*.

    > To przecież całkiem inny program.

    A potrafiłbyś pracować bez niego? Przecież MS-DOS nie oferował *nic* z
    narzędzi poza przeraźliwie prymitywną linią poleceń wyrwaną z koszmaru
    CP/M. Przecież MS-DOS to z grubsza tylko API prymitywnego filesystemu i
    command.com.

    > To też źle?

    To tylko zabawny współcześnie kawalek historii pokazujący jak naprawdę
    wyglądały początki DOSa i z jakim g... musieli się użerać ludzie
    jedncześnie uważając to za jedyną drogę do przyszlości.