  • Data: 2011-05-07 22:58:58
    Temat: Re: [OT] Atmega FAT karta SD
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-05-07 23:55, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Mogę swoim widzimisiem i swoimi potrzebami. Jak procesor zajmował się
    > jednym taskiem, to jedyne co mogłem sobie zamarzyć, to żeby zajmował
    > się nim odrobinę szybciej.

    Żal ci tego promila CPU na switchowanie zadań?

    > Innymi taskami bym mu niechętnie głowę
    > zawracał.

    Ale przerwania już Cie tak nie bolą, nie?

    Wobec tego możesz być świetnym celem dla developerów FreeDOS.

    Ewentualnie należysz do wyznawców tezy że multitasking zajmuje 50% mocy
    procesora i jako taki powinien byc wyeliminowany ze współczesnych
    komputerów bo *nic* nie daje.

    > Podobnie z tak zwanym GUI. Jestem skłonny przyjąć (dla
    > świętego spokoju), że na Amidze było rewelacyjne.

    GUI było takie sobie. *Niektóre* rozwiązania OS byly wtedy rewelacyjne
    jak na desktop. Dzielone biblioteki, multitasking, abstrakcja sprzętu,
    przyzwoity shell, normalny filesystem, itd. Mniej więcej to samo co
    reszta świata PC wpatrzona w niebieskiego NC zobaczyła dopiero 10 lat
    później w postaci Win95.

    > Ja w życiu tej całej Amigi nie widziałem, tylko czytałem o niej. A i to
    > głównie wtedy, gdy jej już nie było (gdzieś jeszcze przeczytałem, że
    > przed wojną trawa była zieleńsza). Ale jeśli faktycznie nie miała prompta,
    > to bym miał z niej marny pożytek.

    Ja mówie że nie miała gównianego prompta CP/M a nie że nie miała w
    ogóle. Faktem jest jednak że czułbyś się jak w domu - miała "coś jak
    litery dysków".

    > Tak mniej więcej. DOS. Bo to co on uruchomił, to już mogło mieć różnie.

    DOS: "Masz tu hardware, ja tego nie kumam, jakieś pamięci, pierodły,
    sorry. A nie, czekaj, kumam co to dyskietka!"

    To nie OS, to bootloader, choćby dlatego że:

    > Ale tego właśnie się od niego wymagało -- możliwości załadowania
    > i uruchomienia programu. Czego więcej wymagać na takim sprzęcie?

    Tego co na pozostalych komputerach o znacznie słabszych konfiguracjach.
    Czyli tego:

    > No i dobrze. Ja się tym zająłem jak już to *przestało* być problemem.

    Czyli przesiedziałeś te najciekawsze chwile rozwoju informatyki
    użytkowej na klonie gównianego CP/M z ZX Spectrum potrafiącego tylko
    kopiować pliki?! O, to bardzo mi przykro...

    > Ja akurat nie miałem potrzeby korzystania z DOSa od jakichś dziesięciu
    > lat, ale zdaje się, że jest jeszcze używany. Do tego, do czego się nadaje
    > najlepiej. Dlaczego nie? Bity mu sparciały ze starości, czy co?

    To jest żaden agument. To że coś działa do dzisiaj nie znaczy że jest
    super. Do dzisiaj się pisze w COBOLu. Nie udowadniaj jednak że to
    świadczy o jego lepszości nad czymkolwiek, błagam.

    > A jak mogłem inaczej gdy go jeszcze nie było?

    W GUI. Ojej, ale nie było... no tak ...

    > Nadal nie widzę w tym niczego złego, że system do udostępniania zasobów
    > komputera IBM/PC udostępniał jak należy zasoby komputera IBM/PC.

    Przeciez on NIC nie udostępniał. On w ogole nic o zasobach nie wiedział.
    To zaprzeczenie systemu operacyjnego. To tylko filesystem z API do niego
    i kilkoma duperelami. Do dzisiaj nie mogę uwierzyć że ktokolwiek nazywa
    to systemem operacyjnym. To obelga dla reszty OSów. Całe szczęście ze
    ktoś to nazywał Disk operating system - system operacyjny dysku. Bo
    mniej więcej tyle potrafił - sterować dyskietkami.