  • Data: 2011-05-07 23:57:54
    Temat: Re: [OT] Atmega FAT karta SD
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > Pan Sebastian Biały profesjonalnie opisał historię komputerów:

    > No i dzięki genialnej wyobraźni jej twórców Amiga podbiła światowe rynki.
    > A tak bardziej poważnie -- to jednak IBM wykazał się dobrą wyobraźnią
    > obstalowując taki a nie inny system do swojego hardware. Ja tam DOSa
    > lubiłem i cieszyłem się, że mogę robić ze sprzętem co tylko zechcę.

    Nie. IBM wykazał się kunktatorstwem i nie poszedł drogą Amigi i Atari -
    nie zastosował procesora będącego jednoukładową implementacją PDP 11.
    Kto kojarzy architekturę PDP11 i M68K ten nie ma wątpliwości skąd
    Motorola wzięła ideę. Skoro PDP 11 (aka Mera 400) był trochę tańszy i
    trochę sprawniejszy od IBM 360 (aka Riad) to IBM nie mógł wypuścić
    komputera osobistego za dwa tysiące zielonych o mocy obliczeniowej
    większej od własnego minikomputera za pięćdziesiąt tysięcy zielonych. A
    8086 miał za przodka 8080, ten miał za przodka 8008, na początku był
    4004 - czterobitowy procesor do kalkulatora kieszonkowego HP odrzucony
    przez zamawiającego.
    Ale może za młody jesteś żeby takie szczegóły pamiętać?
    Konsekwencje odczuwamy do dzisiaj.

    A czterysta sześćdziesiąt kilobajtów pamięci operacyjnej wystarczy
    każdemu do każdego zadania - powieś sobie tę sekwencję nad łóżkiem!

    --
    Darek