  • 21. Data: 2011-09-27 18:48:43
    Temat: Re: 2 terabajty za niewiele ponad 200zl
    Od: "Seba_Fan" <s...@p...onet.skasuj-to.pl>

    Użytkownik "Latet" <l...@l...pl> napisał w wiadomości
    news:j5so8i$i6$1@inews.gazeta.pl...

    > Bez problemu.
    > Pamiętaj tylko, że ten dysk to "Advanced Format Drive" (sektory 4KB),
    > czyli nie należy zakładać na takim dysku partycji pod WinXP, bo troszkę
    > pogorszy to wydajność (zapisu, bez wpływu na odczyt).
    >
    > latet

    ja uzywam jest OK, tyle ze wolno dziala, mi nie przeszkadza

  • 22. Data: 2011-09-27 18:51:26
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 27 Sep 2011 18:25:56 +0200
    doszła do mnie wiadomość <j5steo$gsl$1@inews.gazeta.pl>
    od "Latet" <l...@l...pl> :

    >Nie LBA 1024, tylko LBA 2048 (czyli 1024 KB). Teoretycznie nie ma sensu odsuwać
    >pierwszej partycji aż tak daleko, ale jest to domyślna metoda stosowana przez
    >Win7. Zresztą, daj spokój, kto by się na dysku 2TB przejmował "stratą" niecałego
    >1 MB?

    No co ty, nie wolno tak marnować miejsca, na megabajcie to swobodnie
    pornola upchniesz:
    http://fun.drno.de/ascii/pr0n.html
    :)
    --
    Najjaśniejsza światłość wiekuista tylko u nas.
    Gwarantowana łaska - bezpośrednie połączenie z niebem.

  • 23. Data: 2011-09-27 18:53:54
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Latet" napisał w wiadomości grup
    > Zgadza się. "31 K - BAD" - czyli partycja założona w taki sam sposób, jak robi
    > to WinXP.
    > Powinno być "1024 K - OK".

    Win 7 też tak potrafi założyć partycję (31 K - BAD). Mam partycję 29,5 MiB na
    boot, a druga partycja to system (jak rozmiar jednostki alokacji jest > 4 KiB to
    system się nie odpali bez tej "sztuczki").

  • 24. Data: 2011-09-27 20:35:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-27 18:59, Rafał pisze:

    > załozyłem surowy dysk i zaraz po %SystemRoot%\system32\compmgmt.msc /s
    > poproszono mnie o wybór - MBR czy XXX
    > niestety dysk zapchałem danymi wiec operacja jest nie do powtórzenia.

    Pod linuksem tego typu pytanie miałoby sens: czy grub-a kłaść na MBR czy
    na partycji startowej.
    Może Win7 już umie sektor rozruchowy położyć na partycji?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 25. Data: 2011-09-27 20:36:41
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Win 7 też tak potrafi założyć partycję (31 K - BAD). Mam partycję 29,5 MiB na
    > boot, a druga partycja to system (jak rozmiar jednostki alokacji jest > 4 KiB
    > to system się nie odpali bez tej "sztuczki").

    Nie bardzo rozumiem.

    latet

  • 26. Data: 2011-09-27 22:03:20
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Tue, 27 Sep 2011 20:42:35 +0200, qwerty napisał(a):

    > Użytkownik "Latet" napisał w wiadomości grup
    237.30508.html

    > Ten program jest całkowicie niedopracowany. Nie widzi partycji truecrypt. :[

    Bo to nie jest partycja, tylko emulacja partycji dokonywana przez
    sterownik.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 27. Data: 2011-09-27 22:03:21
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Tue, 27 Sep 2011 22:35:27 +0200, Adam napisał(a):

    > Pod linuksem tego typu pytanie miałoby sens: czy grub-a kłaść na MBR czy
    > na partycji startowej.
    > Może Win7 już umie sektor rozruchowy położyć na partycji?

    Coś mi się wydaje, że Grub położony na partycji też korzysta z MBR.
    Umieszcza tam mały kawałek swojego kodu, niezbędny do załadowania reszty
    z partycji. Czyli zachowuje się dokładnie tak samo, jak ntloader w
    połączeniu z master boot code.

  • 28. Data: 2011-09-28 04:18:56
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Tue, 27 Sep 2011 09:25:08 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Co to sie porobiło na tym świecie - szukam sobie dysku twardego
    > do wmontowania do peceta nagrywającego telewizję HDTV i widzę
    > ceny szokujące mnie bo dawno na ceny dysków nie zaglądałem:
    > http://www.portatech.com/catalog/viewitem.asp?id=411
    16&r=p
    > Samsung 2TB New w/ 3yr Wnty - Spinpoint HD204UI za $78 USD.
    >
    > Czy taki rozmiar partycji w ogóle obsłuży Windows XP 32-bit SP3?
    > Coś mi świta w głowie że był jakiś limit w XP do 137GB czy coś?

    Poczekaj do listopada:)

    http://kopalniawiedzy.pl/Seagate-dysk-twardy-13967.h
    tml

  • 29. Data: 2011-09-28 07:25:47
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Latet" napisał w wiadomości grup
    > Nie bardzo rozumiem.

    Dzieliłem dysk na partycję i 1 (startową) ustawił na "31 K".

  • 30. Data: 2011-09-28 11:08:50
    Temat: Re: [OT ]2 terabajty za niewiele ponad 200zl
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Jak sobie włączysz tryb AHCI to w tym teście poprawi się to:

    nie mam takiej opcji, w biosie
    MSI P31 Neo (MS-7392)

    erator/