  • 11. Data: 2011-09-27 15:37:31
    Temat: Re: 2 terabajty za niewiele ponad 200zl
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Przypomniało mi się. Gdy ten surowy dysk założyłem pod Win7
    > to podczas inicjacji dysku o coś mnie pytał.
    > O MBR czy… i to już zapomniałem ;)
    >
    > Jako się nie wiedziałem co odpowiedzieć partycje założyłem PartitionMagicem.
    > A jak należy poprawnie założyć tą partycje?

    Jak założysz po prostu normalnie zwykłą partycję pod Win7 (lub instalatorem
    Win7) to będzie OK.

    Możesz też to zrobić przy pomocy BootIT NG (o ile włączysz w nim opcję "2048
    Aligment") lub innego tego typu narzędzia uruchamianego z bootowalnej płyty CD.
    Pewnie Partition Magic też ma taką opcję, tylko jej nie włączyłeś.

    latet

  • 12. Data: 2011-09-27 15:40:16
    Od: Rafał <b...@g...pl>

    Latet wrote:

    > Jak założysz po prostu normalnie zwykłą partycję pod Win7 (lub instalatorem
    > Win7) to będzie OK.

    problem w tym, że Win7 zadawał mi pytania, na które nie umiałem odpowiedzić :)
    coś z tym MBR...

  • 13. Data: 2011-09-27 16:04:04
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 27 Sep 2011 17:25:35 +0200
    doszła do mnie wiadomość <4...@g...pl>
    od Rafał <b...@g...pl> :

> [...]
    >
    >Jako się nie wiedziałem co odpowiedzieć partycje założyłem PartitionMagicem.
    >A jak należy poprawnie założyć tą partycje?

    Dla dysków twardych o wielkości sektora fizycznego 4KiB numer
    pierwszego sektora logicznego partycji(liczymy 512B/sektor) musi być
    podzielny przez 8, czyli np 64(XP domyślniie zakłada od sektora 63),
    nie musimy jechać z tym początkiem na LBA 1024, bo nie ma sensu.
    Dla dysków SSD sprawa jest nieco bardziej skomplikowana:
    http://www.techpowerup.com/forums/showthread.php?t=1
    07126

  • 14. Data: 2011-09-27 16:20:02
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > problem w tym, że Win7 zadawał mi pytania, na które nie umiałem odpowiedzić :)
    > coś z tym MBR...

    Nie kojarzę co to za pytanie. Kilkanaście razy zakładałem partycje z poziomu
    Win7 i nie przypominam sobie żadnego takiego pytania. Czy na pewno wybrałeś
    normalną partycję (tzn. "wolumin prosty")? A może próbowałeś założyć "wolumin
    łaczony" lub "rozproszony" (czy jakoś tak)?

    latet

  • 15. Data: 2011-09-27 16:25:56
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Dla dysków twardych o wielkości sektora fizycznego 4KiB numer
    > pierwszego sektora logicznego partycji(liczymy 512B/sektor) musi być
    > podzielny przez 8, czyli np 64(XP domyślniie zakłada od sektora 63),

    Święta prawda.

    > nie musimy jechać z tym początkiem na LBA 1024, bo nie ma sensu.

    Nie LBA 1024, tylko LBA 2048 (czyli 1024 KB). Teoretycznie nie ma sensu odsuwać
    pierwszej partycji aż tak daleko, ale jest to domyślna metoda stosowana przez
    Win7. Zresztą, daj spokój, kto by się na dysku 2TB przejmował "stratą" niecałego
    1 MB?

    > Dla dysków SSD sprawa jest nieco bardziej skomplikowana:

    Nie jest skomplikowana. Aligment od LBA 2048 wystarcza spokojnie z dużym zapasem
    dla obecnie istniejących dysków SSD.

    latet

  • 16. Data: 2011-09-27 16:59:56
    Od: Rafał <b...@g...pl>

    Latet wrote:

> [...]
    > normalną partycję (tzn. "wolumin prosty")? A może próbowałeś założyć "wolumin
    > łaczony" lub "rozproszony" (czy jakoś tak)?

    załozyłem surowy dysk i zaraz po %SystemRoot%\system32\compmgmt.msc /s
    poproszono mnie o wybór - MBR czy XXX
    niestety dysk zapchałem danymi wiec operacja jest nie do powtórzenia.

  • 17. Data: 2011-09-27 17:17:16
    Temat: Re: [OT ]2 terabajty za niewiele ponad 200zl
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    caviar black 1tb win7

    AS SSD Benchmark 1.6.4237.30508
    ------------------------------
    Name: WDC WD1002FAEX-00Z3A0 ATA Device
    Firmware: 05.01D05
    Controller: intelide
    Offset: 1024 K - OK
    Size: 931,51 GB
    Date: 27-09-2011 19:15:55
    ------------------------------
    Sequential:
    ------------------------------
    Read: 126,93 MB/s
    Write: 126,53 MB/s
    ------------------------------
    4K:
    ------------------------------
    Read: 0,59 MB/s
    Write: 0,86 MB/s
    ------------------------------
    4K-64Threads:
    ------------------------------
    Read: 0,67 MB/s
    Write: 0,87 MB/s
    ------------------------------
    Access Times:
    ------------------------------
    Read: 13,164 ms
    Write: 4,452 ms
    ------------------------------
    Score:
    ------------------------------
    Read: 14
    Write: 14
    Total: 36

    erator/

  • 18. Data: 2011-09-27 17:59:58
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > caviar black 1tb win7
    > AS SSD Benchmark 1.6.4237.30508

    Jak sobie włączysz tryb AHCI to w tym teście poprawi się to:

    > 4K-64Threads:
    > Read: 0,67 MB/s

    Powinno się zwiększyć do ok. 1,0-1,2 MB/s.

    Pozostałe wyniki będą bez zmian.
    Sprawdź i powiedz czy mam rację ;-)

    latet

  • 19. Data: 2011-09-27 18:42:35
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Latet" napisał w wiadomości grup
    > Nie wiem, ale bardzo łatwo to sprawdzić. Najprościej programem "AS SSD
    > Benchmark":
    > http://pliki.onet.pl/plik2122_AS.SSD.Benchmark.1.6.4
    237.30508.html
    > Pod linkiem jest też screen i tam widać taki czerwony napis "8032 K - BAD".
    > Czyli źle. Jeśli natomiast partycja jest poprawnie założona, to będzie tam
    > zielony napis "xxxxx OK". Linię wyżej z kolei jest napis, który daje info o
    > tym, czy właczony jekst tryb AHCI.

    Ten program jest całkowicie niedopracowany. Nie widzi partycji truecrypt. :[

  • 20. Data: 2011-09-27 18:47:45
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    237.30508.html

    > Ten program jest całkowicie niedopracowany. Nie widzi partycji truecrypt. :[

    Fakt, nie widzi, ale nie nazwałbym go z tego powodu całkowicie niedopracowanym.
    Zresztą to raczej chyba wina TC, że wirtualne partycje nie w 100% udają
    fizyczne.

    Aligment partycji TC można sprawdzić inną metodą, np. poleceniem:
    wmic partition get BlockSize, StartingOffset, Name, Index

    latet