    From: Kowalski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: OLYMPUS PEN juz jest !
    Date: Fri, 19 Jun 2009 14:15:14 -0700 (PDT)
    <h17m77$3el$2@inews.gazeta.pl> <h17r7o$6fj$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h18ulv$hqd$1@inews.gazeta.pl> <h1adg1$of4$2@inews.gazeta.pl>
    <h1bdbn$b1j$1@inews.gazeta.pl> <h1dhp5$311$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h1e5pc$2gp$1@inews.gazeta.pl> <h1ed5c$79v$2@inews.gazeta.pl>
    <h1fa6u$6mn$3@atlantis.news.neostrada.pl>
    <6...@v...googlegroups.com>
    <h1g52a$4lk$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@l...googlegroups.com>
    <h1g9c0$o0e$1@inews.gazeta.pl>

    On 19 Cze, 17:03, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:
    > Procesor był i w analogowych kompaktach (wykorzystywany do sterowania
    > układami automatyki), wprawdzie zapewne znacznie mniej wydajny niż w EP1,
    > ale były te procesory montowane już wiele lat temu a szybki postęp
    > techniczny powoduje stały wzrost mocy obliczeniowej procesorów bez
    > zwiększenia ich wymiarów. Zasilać procesor trzeba było i w analogowych
    > kompaktach, zatem zasilacz (byc moze prostszy) też musiał być. Matrycy i
    > czyszczałki owszem, nie było, ale było parę elementów które wymieniłem nie
    > występujących w aparatach cyfrowych. Nie byłbym wcale pewien, które z nich
> [...]

    Człowieku jakie procesory w starych kompaktach. Czy ty wiesz ile prądu
    żarły pierwsze procesory (poczytaj sobie historię elektroniki, znim
    następnym razem zaczniesz wypisywać takie bzdury). To były proste
    układziki na mosowskich tranzystorach, które można było zasilić
    kiepską bateryjką.

    > Masz na myśli zasłanianie lampy przez obiektyw? Problem ten wystepuje i w
    > lustzrankach, a jakoś wszyscy producenci w wiekszości modeli - tych bardziej
    > amatorskich - lampy w lustrzanki wkładają. Co najwyżej w instrukcji jest
    > informacja z którymi modelami obiektywów wbudowana lampa jest zasłaniana.

    Człowieku porównaj konstrukcję lampy z lustra (wysięgnik) ze sposobem
    montowania lampy w kompaktach.

    > Powiedz to niedzielnym fotografom - którzy potrafią i odległy krajobraz
    > lampą próbować oświetlać:-))).

    Człowieku, przecież oni błyskają, bo używają małpki, w której nie
    można wyłączyć lampki lub jest to dla tych użytkowników zbyt
    skomplikowane.

    > Osoba w miarę świadoma będzie sobie zdawała
    > spraę z ograniczonej użyteczności lampy wbudowanej,

    Osoba świaadoma umiałaby wyłączyć lampkę

    > zwykli 'pstrykacze' sa
    > przyzwyczajeni, ze w aparacie jest lampa.

    Gdyby jej nie było, to nawet by nie zauważyli jej braku.

    > A w aparacie takim jak EP1 zakres
    > użytecznych czułości matrycy jest szerszy niz w cyfrowych kompaktach, co
    > zmniejszałoby dolegliwości związane z niska liczbą przewodnia lampy.

    lub jej całkowitym brakiem.

    > 17mm to odpowiednik 35mm dla formatu maoobrazkowego - a więc wcale nie taki
    > szeroki kąt widzenia. Wiele kompaktów z zoomami miało celowniki o kącie
    > widzenia zaczynającymi się od podobnych wartości i nie były one jakieś
    > specjalnie wielkie. Nie upieram się zresztą że akurat celownik optyczny -
    > można było wsadzić EVF, nawet kosztem pewnego zmniejszenia rozmiarów ekranu
    > LCD. Byłoby to dużo lepsze rozwiązanie niż zmuszanie do kadrowania 'na
    > zombie'

    Widziałeś jaki ma rozmiar EVF w G1?
    Jak by się zmieścił w korpusie E-P1?

    > A czekający też robią -

    robią, robią .... i dźwigają ciężkie klamoty.

    Ja nie będę już musiał dźwigać, a jakość super.