  • Data: 2009-06-19 19:57:08
    Temat: Re: OLYMPUS PEN juz jest !
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek Wyszomirski wrote:
    > I musisz go kupić jako wyposażenie dodatkowe - przypuszczam, że za dość
    > słoną cenę.

    Pewnie tak, ale to i tak dla mnie nie ma sensu, bo nie po to czekam na
    EVIL-a, żeby zakładać do niego jakieś protezy.
    Liczyłem, że w końcu EVF się rozwinie. Przy drogich hybrydach jakoś sobie
    to szło, ale poza konającą minoltą nikt nie wyszedł wtedy poza marne 230kpix.
    Dzisiaj ten nowy typ aparatów ma szansę w końcu nadrobić kilka lat i
    zwiększyć rozdzielczość. NA LCD można wrzucić jeszcze szereg informacji i
    drobiazgów. Ten EVF w G1 jest niezły. Olek niestety dał tyłka w temacie.

    > Poza tym wizjer optyczny przydaje się szczególnie w dwóch
    > sytuacjach - przy ostrym słońcu gdy kontrast ekranika LCD jest zbyt mały
    > i w ciemności - gdy na ekraniku LCD już niewiele widać,

    Owszem, jednak:
    1. do słonka byle osłonka na LCD wiele poprawi, a to nie jest ani trudne,
    ani drogie
    2. szumy tyczą się raczej kompaktów - te z małymi matrycami owszem
    wymiękają po prostu. Z tak dużą w ciemnym jest znacznie lepiej, dodatkowo
    jak wzmocnić to z szumem to nie jest tak źle.

    Ale jeszcze raz pytam - po co EVIL skoro nabywa on wady kompaktów (jak np
    paralaksa). Jak już to robić to z głową i wykorzystywać matrycę do granic :)

    > a z lampą
    > zdjęcia jeszcze da się robić. Jeśli zajmiesz sam=nki lampy wizjerem -
    > jak tę lampe podepniesz? A nawet i w ostrym słońcu warto lampa
    > doświetlić nieco cienie by zmniejszyć kontrasty...

    Nie robię wiele w ostrym słonku, a jeśli to nie ludzi. Dla mnie wobec tego
    lampa jest raczej zbędna. Wiem, że zazwyczaj pewnie proporcje są odwrotne,
    ale osobiście lampy mi zupełnie nie żal.
    Zresztą w warunkach tego typu - poradzi sobie nawet tani kompakt i zarówno
    małe jak i z lampą nie są problemem. To czego nie ma to mały aparat, z
    dużą matrycą i dobrym iso oraz wymienna optyką, bez komory lustra.

    d.