  • Data: 2020-10-01 09:49:10
    Temat: Re: OC
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2020-09-30 o 17:59 GMT, Budzik napisał:
    > Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...
    > Czy dobrze rozumiem, ze w zwiazku z tym kupienie samochodu np o
    > godzinie 20 i pojechanie nim od razu na drugi koniec Francji nie
    > wchodzi w rachube bo nie jestes w stanie wykupic ubezpieczenia?

    Wchodzi, ale musisz to przewidzieć wcześniej, tj. poinformować swój ZU
    o zamiarze kupna podając rejestrację auta, a ten w 10 minut przyśle PDF
    z polisą (jeśli masz zamiar kupować o 20:00 to sprawdź do której ZU
    czynny - niektóre są do 21:00, jeśli twój nie to przedzwoń odpowiednio
    wcześniej). Jeśli jednak nie kupisz samochodu, to nazajutrz lub po
    weekendzie ZU anuluje tę polisę (z lub bez kosztu, to zależy od ZU).
    Alternatywnie możesz także wykupić ubezpieczenie tymczasowe, są do tego
    specjalne oferty, czynne 24/24 przez internet. W przeważającej praktyce
    jednak ludzie po prostu oglądają samochód jednego dnia, i wracają go
    odebrać innego.

    > Pytanie nr 2: czy we Francji a moze tez w innych krajach europejskich
    > panuje taki system wk tórym nikt nic nie wie co do wyliczania składki
    > za OC?
    >
    > Jak to jest mozliwe ze za to samo ubezpieczenie, na ten samochód
    > dostaje propozycje od 500zł do 2200zł? ;-D

    Wolny rynek jest. To źle? Mi tam się podoba.

    Mateusz