  • 81. Data: 2012-01-24 11:13:49
    Temat: Re: O tym jak chcialem przedluzyc umowe z Plusem - historia prawdziwa
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup

    >Minusy zdrapki:
    >- Trzeba pamiętać, żeby kupić zdrapkę przed wyczerpaniem konta.
    >- Trzeba pójść do kiosku.
    >- Trzeba wpisać te malutkie cyferki.
    >- W najmniej odpowiednim momencie wyczerpie się konto.

    Chyba ze w Erze, doczekasz podwojnego, doladujesz przez internet i
    masz z glowy do nastepnego podwojenia, bez strachu ze sie konto
    wyczerpie :-)

    J.

  • 82. Data: 2012-01-24 13:22:12
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-01-24 12:01, yabba wrote:
    > Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Ja przeczytam jak to się robi i sobie doładuję, ale osoba nie radząca
    > sobie z komputerem już nie.
    > Opisałem minusy zdrapki z perspektywy osoby, która nie ogarnia tych
    > wszystkich nowości i dla swojej wygody jest w stanie płacić kilkanaście
    > złotych abonamentu miesięcznie.

    Znam osobe, ktora ma spore trudnosci nawet z odblokowaniem klasycznej
    Nokii a wysmienicie radzi sobie z doladowaniem prepaida. Idzie do sklepu
    spozywczego mieszczacego sie o 30m od miejsca gdzie mieksza. Podaje
    sprzedawczynie telefon z wypisanym nr tel. na tylnej klapce i prosi
    kasjerke o doladowanie na ten numer. Za chwile konto jest zasilone.

    W przypadku takich osob prepaid ma jeszcze jedna zalete - w zasadzie nie
    da sie stracic duzej kwoty na niechciane uslugi. Kolega, niby bystry w
    technice, niedlugo po zakupieniu w abo N8 stracil tysiac na dzialajacy w
    tle update inne uslugi korzystajace z internetu. Dowiedzial sie o tym
    oczywiscie z faktury. W przypadku prepaida jestes w plecy np 20-50zl.

  • 83. Data: 2012-01-24 13:50:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "atm" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >dzialajacy w tle update inne uslugi korzystajace z internetu.
    >Dowiedzial sie o tym oczywiscie z faktury. W przypadku prepaida

    Albo i 500zl, ale ciagle - 500 to nie 1000, a przeciez na jednym
    tysiacu moze sie nie skonczyc :-)

    J.

  • 84. Data: 2012-01-24 13:56:18
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > sprzedawczynie telefon z wypisanym nr tel. na tylnej klapce i prosi
    > kasjerke o doladowanie na ten numer. Za chwile konto jest zasilone.

    To jest rozwiązanie. Ale są osoby, które wolą dopłacić 5 zł miesięcznie i
    nie zaprzątać sobie głowy doładowaniami. Wygoda kosztuje.

    To jest niezaprzeczalny atut prepaida.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 85. Data: 2012-01-24 17:33:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-23 23:50, yabba pisze:
    > wiadomości news:jfivn4$d2s$1@inews.gazeta.pl...

    > Minusy zdrapki:
    >
    > - Trzeba pamiętać, żeby kupić zdrapkę przed wyczerpaniem konta.

    Trzeba pamiętać o zapłacie rachunku.

    > - Trzeba pójść do kiosku.

    Trzeba iść na pocztę.

    > - Trzeba wpisać te malutkie cyferki.

    Wydumany argument.

    > - W najmniej odpowiednim momencie wyczerpie się konto.

    To się "w głowie" ustawia, że ładuje się, jak saldo osiągnie 20zł i po
    problemie.

    --
    Liwiusz

  • 86. Data: 2012-01-24 17:41:23
    Od: ALEX <c...@g...pl>

    W dniu Wt 24 01 2012 18:33, Liwiusz pisze:

    > Trzeba pamiętać o zapłacie rachunku.

    > Trzeba iść na pocztę.

    > Wydumany argument.

    > To się "w głowie" ustawia, że ładuje się, jak saldo osiągnie 20zł i po
    > problemie.

    Niedasie ;-)

    --
    ALEX MR, generał lejtnant, Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

  • 87. Data: 2012-01-24 18:05:48
    Temat: Re: [OT] Jak jest z tym przedłużeniem na czas nieokreślony?
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "J.F" napisał

    > http://www.play.pl/pl/oferta/play-abonament/abonamen
    ty-stan-darmowy/index.html
    > no coz, ja tam widze 29 zl

    I ptaszka przy opcji "Chcę ofertę z telefonem"? ;->
    Bo ja pisałem o ofercie *bez* telefonu.

    > czyli pogadac sobie mozna, ale tylko w sieci play, za 39zl/mc.

    W powyższej taryfie za 19 zł. przez pierwsze 3 miesiące, potem za 29
    zł./miesiąc.
    Wszystko to na podanej stronie jest jasno opisane, ale cóż - każdy widzi to,
    co chce.
    Ja chciałem zobaczyć stacjonarki ;->

    > No coz, ja tam widze ze daja 120 minut, plus dodatkowe 50 tylko przez 6
    > miesiecy.

    Niewyraźnie napisałem, że na przedłużenie? To teraz wytłuściłem.
    Klient przedłużający umowę na kolejny okres dostaje bonus w wysokości 35
    minut, co w połączeniu z podstawą daje 155[*] minut za 29 zł. miesięcznie.
    Zatem koszt za minutę wynosi 29/155=0,187 gr./min., czyli tak jak pisałem -
    klient płaci niecałe 20 gr./min. Czyli na razie warto ciągnąć abonament.
    CBDO.

    [*] - te 185 minut wpadło mi bez pomyłkie, bo równolegle przeliczałem inną
    taryfę: 150+35 min. W każdym razie końcowy wynik podałem poprawnie -
    niespełna 19 groszy. Do wszystkich sieci bez gwiazdek. Terminowych dodatków
    i bonusów za zakup przez Internet w ogóle nie biorę pod uwagę.

    > Powiedzmy ze mi te 120 minut wystarczy, ale ja place 15 zl/m, wiec tu
    > doplace 336zl.
    > plus 99 za te nokie = 435zl. Na allegro sa nowe po 449,

    Nowe czy "jak nowe"? ;->
    Zresztą to bez znaczenia, ja przyjmuję cenę z ceneo czy innego skąpca, a nie
    od paskarzy z (za przeproszeniem) Allegro.

    > Wiec to powiedzmy dobra oferta, ale nie jakas rewelacyjna.

    Napisałem, że "Przykład może nie najlepszy, ale na potrzeby wykazania
    parszywemu trollowi jego łgarstw w zupełności wystarczy". Podałem go też
    dlatego, żeby nie wyjść poza owe 20-30 zł. W wyższych abonamentach koszt
    minuty powinien być jeszcze niższy a i telefony bardziej przyzwoite.

    > Dodaj drogie rozmowy przychodzace (naciaganie rodziny i znajomych),
    > niejasny regulamin, 13 stron liczacy - niech sp* z taka oferta :-)

    Niejasny regulamin? Akurat playowe regulaminy i opisy na ich stronach są
    chyba najbardziej czytelne ze wszystkich operatorów, nie tylko komórkowych
    zresztą. Naciąganie rodziny i znajomych? Ech...

    > Summa summarum - smiem twierdzic ze telefony na wolnym rynku sa tanie,
    > rozmowy tez sa tanie, i operatorzy przestali juz doplacac do telefonow.

    Nadal dopłacają, choć tak jak pisałem kilka wątków temu, ciężko teraz trafić
    jakąś ciekawą okazję. Raz, że operatorzy się zlisili, dwa - w tańszych
    abonamentach królują wykastrowane androidy, bez wideorozmów za to z
    dziadowskim aparatem albo ceglaste Nokie.

    JoteR

  • 88. Data: 2012-01-24 18:26:08
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Trzeba pamiętać o zapłacie rachunku.

    Można zrobić zlecenie stałe.
    Wyobraź sobie starszą osobę, ktoś z rodziny pomógł wybrać ofertę, telefon,
    podpisać umowę i załatwić w banku zlecenie stałe.

    > Trzeba iść na pocztę.

    Zlecenie stałe.

    > Wydumany argument.

    Niektóre starsze osoby mają problemy z obsługą telefonu. Można poprosić
    sprzedawcę w kiosku, ale abonament daje wygodę nie martwienia się o takie
    rzeczy.

    > To się "w głowie" ustawia, że ładuje się, jak saldo osiągnie 20zł i po
    > problemie.

    Jak sprawdzisz, że saldo spadło do 20 zł.

    Za kilka złotych miesięcznie więcej, wykupując abonament, nie trzeba
    pamiętać o saldach i doładowaniach. Jest to wygodne, czasem droższe, ale
    wygodne.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 89. Data: 2012-01-24 18:33:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JoteR" napisał w wiadomości grup
    "J.F" napisał
    ty-stan-darmowy/index.html
    >I ptaszka przy opcji "Chcę ofertę z telefonem"? ;->
    >Bo ja pisałem o ofercie *bez* telefonu.

    Ok, ale to czemu potem pisac o tanich telefonach :-)

    >Nowe czy "jak nowe"? ;->

    Hm,
    http://allegro.pl/nowa-nokia-5530-faktura-vat-23-gw-
    24-m-i2074616839.html

    Bo sa i "jak nowe", ale to juz 399
    http://allegro.pl/nowa-nokia-5530-xpressmusic-3-2mpx
    -gwarancja-i2054911250.html

    >Zresztą to bez znaczenia, ja przyjmuję cenę z ceneo czy innego
    >skąpca, a nie od paskarzy z (za przeproszeniem) Allegro.

    w tym przypadku ceneo podaje dosc wysokie ceny, wiec zajrzalem na
    allegro :-)

    >Niejasny regulamin? Akurat playowe regulaminy i opisy na ich stronach
    >są chyba najbardziej czytelne ze wszystkich operatorów, nie tylko
    >komórkowych zresztą.

    Nosz kurde - za samo 13 stron powinni zastrzelic ... sie, albo dac
    100zl upustu.
    Potem takie kwiatki
    "8. Zgodnie z pkt 2 niniejszej Oferty Promocyjnej "

    no i skacz tu po punktach.

    "przy wyborze Abonamentu LongPlay II 29 lub LongPlay II 49 Abonent
    zobowiązany jest do zakupu pakietu Play Online w cenie 48 PLN z
    limitem transmisji danych 3 GB ,a przy wyborze Abonamentu LongPlay II
    69, LongPlay II 99 lub LongPlay II 129 do zakupu pakietu Play Online w
    telefonie w cenie 28 PLN z limitem transmisji danych 1,5 GB. Opłata za
    pakiety Play Online w telefonie jest jednorazowa i będzie uwzględniona
    na pierwszym Rachunku Telekomunikacyjnym w oddzielnej pozycji."

    Ten pakiet to 3GB w ogole, czy co miesiac ?

    I pare innych pakietow, ktore trzeba wypowiadac, bo inaczej beda
    platne po paru miesiacach - normalnie czuje sie jak w Erze :-)

    >Naciąganie rodziny i znajomych? Ech...

    No coz - masz tanio, bo oni maja drogo ... na razie czekam az Play to
    do urzedu zglosi, bo faktycznie - MTR coraz mniejszy, a wielka trojca
    naduzywa swojej pozycji patrzac w cennik :-)

> [...]
    >tańszych abonamentach królują wykastrowane androidy, bez wideorozmów
    >za to z dziadowskim aparatem albo ceglaste Nokie.

    A w drozszych masz wieksza znizke jak bierzesz bez telefonu, a te
    telefony u operatorow dziwnie drogie - smiem twierdzic ze juz nie
    doplacaja, moze do tej nokii.

    J.

  • 90. Data: 2012-01-24 19:25:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-24 19:26, yabba pisze:
    > wiadomości news:jfmq1k$k55$1@inews.gazeta.pl...

    > Można zrobić zlecenie stałe.
    > Wyobraź sobie starszą osobę, ktoś z rodziny pomógł wybrać ofertę,
    > telefon, podpisać umowę i załatwić w banku zlecenie stałe.

    Logic Error: osoba taka nie będzie trzymała pieniędzy na koncie,
    ponieważ wypłata z bankomatu będzie dla niej zbyt trudna lub niewygodna.

    > Zlecenie stałe.

    jw.

    > Niektóre starsze osoby mają problemy z obsługą telefonu. Można poprosić
    > sprzedawcę w kiosku, ale abonament daje wygodę nie martwienia się o
    > takie rzeczy.

    Nie wiem jak to u Ciebie wygląda, ale z moich obserwacji wynika, że im
    kto starszy i bardziej niedołężny, tym wygodniej jest mu mieć pre-paida.
    O doładowania troszczą się opiekujące się nim osoby.

> [...]
    >
    > Za kilka złotych miesięcznie więcej, wykupując abonament, nie trzeba
    > pamiętać o saldach i doładowaniach. Jest to wygodne, czasem droższe, ale

    Jak sprawdzisz, że nie przekracza się abonamentu?

    --
    Liwiusz