  • 1. Data: 2009-10-26 16:43:04
    Temat: O tych co "nie stać" czyli krótki tekst o tym jak się nas błaga o darmowe foty ;]
    Od: "Piotr29" <n...@p...com>

    http://blog.photolife.pl/ - zapraszam do udziału w dyskusji. Może macie
    jeszcze jakieś inne przykłady stuligroszy?;]

    pozdrowienia
    -Piotr Połoczański
    www.photolife.pl www.redwedding.pl

  • 2. Data: 2009-10-26 17:17:23
    Od: trud <t...@o...eu>

    Dnia Mon, 26 Oct 2009 17:43:04 +0100, Piotr29 napisał(a):

    > http://blog.photolife.pl/ - zapraszam do udziału w dyskusji. Może macie
    > jeszcze jakieś inne przykłady stuligroszy?;]

> [...]

    Pogadaj z Jarusiem, Donkiem czy innym Waldusiem i załatw sobie ustawę to
    będą musieli Ci płacić. Nawet jak nic nie będziesz robił.

    --
    pozdrawiam
    trud

  • 3. Data: 2009-10-26 17:19:48
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Piotr29 pisze:
    > http://blog.photolife.pl/ - zapraszam do udziału w dyskusji. Może macie
    > jeszcze jakieś inne przykłady stuligroszy?;]

    Ale to głos wołającego na puszczy. Fotografia to fatalny interes i
    narzekanie na to jest podobne do narzekania na ostre zimy w Workucie.
    Żeby z tego żyć trzeba mieć albo bogate, latami robione kontakty (i to
    jak widać niewiele dziś daje), albo silne plecy (rodzinne najlepiej),
    albo sponsora (laski mogą się bawić w foto jak znajdą zakochanego misia
    z posagiem, zresztą w drugą stronę też już się zdarza).

    Jak nie ty dasz darmo, da inny. W końcu na rynku pozostaną
    czwartoklasiści z komórkami :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 4. Data: 2009-10-26 17:22:41
    Od: "Piotr29" <n...@p...com>

    Ajmsorry - dobrze, ze odpisales bo ja wlasnie chciałem poprawić temat i
    wszystko skasowałem ;D

    pozdrowienia
    -Piotr Połoczański

  • 5. Data: 2009-10-26 17:26:22
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr29" <n...@p...com> napisał w wiadomości
    > http://blog.photolife.pl/ - zapraszam do udziału w dyskusji. Może macie
    > jeszcze jakieś inne przykłady stuligroszy?;]

> [...]
    I tak znajdą frajerów - młodzież, co da się pokroić, żeby ich dzieło
    zobaczyło maszynę poligraficzną.

    Młodzi zrobią to tylko na chwilę, kilka razy, później kariera potoczy się
    sama...
    O tym, że nie całkiem jest tak jak myślą orientują się koło czterdziestki.

    Kiedyś słyszałem wyznanie byłego fotoedytora jednego ze lśniących magazynów.
    Naciąganie młodych ludzi na darmowe lub kiepsko opłacane sesje - to był ich
    sposób na zmniejszenie kosztów i wyższe premie dla zarządu. Możesz więc
    wysokonakładowe wydawnictwa dopisać do listy.
    Sam się spotkałem z czymś takim - albo zdjęcie "za podpis" - albo 50 czy
    100zł. Za zdjęcie bez podpisu odesłałem do cennika ZPAF. Dostałem i kasę
    (śmieszną, tak czy inaczej) i podpis.

    Ale pamiętajmy o jednym - ceny fotografii maleją. Jeżeli można kupić fotkę
    (bylejaką, ale zawsze) w stock-u za 20-30 dolarów, a za "wypas" - 100
    dolarów - to mało kto zrozumie dlaczego ktoś chce więcej za wykonanie,
    pardons, pstryknięcie, jakiejś fotki.

    Dla tych, którzy chcą się zajmować fotografią mam radę - poszukajcie sobie
    zawodu, który da wam możliwość kupienia sprzętu i "hobbystycznej" realizacji
    swoich potrzeb wypowiedzi przez fotografię. Prawdopodobnie będzie Was stać
    na lepszy sprzęt i na realizację ciekawszych projektów niż te, które
    będziecie mieć jako fotografowie.

  • 6. Data: 2009-10-26 17:27:00
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > http://blog.photolife.pl/ - zapraszam do udziału w dyskusji. Może macie
    > jeszcze jakieś inne przykłady stuligroszy?;]

    A ja bym chetnie za free popstrykal jakis zespol muzyczny, ktory mi sie
    podoba...

    Jest tylko jeden problem - zespoly, ktore mi sie podobaja maja juz
    fotografow
    robiacych zdjecia nie za darmo. Nie bede im przeciez robil konkurencji ;-)

  • 7. Data: 2009-10-26 17:41:44
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > (bylejaką, ale zawsze) w stock-u za 20-30 dolarów, a za "wypas" - 100
    > dolarów - to mało kto zrozumie dlaczego ktoś chce więcej za wykonanie,

    nie mówię że to reguła ale spójrz na ceny;)

    http://www.kopeikingallery.com/

    marek

  • 8. Data: 2009-10-26 17:46:37
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 26 Okt., 17:43, "Piotr29" <n...@p...com> wrote:
    > http://blog.photolife.pl/- zapraszam do udziału w dyskusji. Może macie
    > jeszcze jakieś inne przykłady stuligroszy?;]
    >
    > pozdrowienia
    > -Piotr Połoczańskiwww.photolife.plwww.redwedding.pl

    powiedz mi co za sens jest propagowanie napisanego tak plugawym
    jezykiem tekstu ?

    po pierwszych kilku zdaniach odechciewa sie czytac .
    nie potrafisz zbudowac zdania , rozwinac mysli nie uzywajac
    przeklenstw ?
    co to niby ma znaczyc - ze jestes swojski chlop ?

    Jesli znajdziesz czytelnikow to najchetniej wsrod dresiarzy i im
    podobnym , ale watpie zeby pomogli w finansowych rozterkach. Nie
    zarabiwasz tzn , ze jestes w branzy slaby . To jedyna tajemnica.

  • 9. Data: 2009-10-26 17:47:20
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "marek augustynski" <h...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:192f.0000019e.4ae5df58@newsgate.onet.pl...

    > nie mówię że to reguła ale spójrz na ceny;)
    >
    > http://www.kopeikingallery.com/
    >
    > marek

    Galerie to co inszego. Ja mówiłem o czymś takim
    http://www.istockphoto.com/index.php

  • 10. Data: 2009-10-26 17:50:41
    Od: "Piotr29" <n...@p...com>

    >Jesli znajdziesz czytelnikow to najchetniej wsrod dresiarzy i im
    >podobnym , ale watpie zeby pomogli w finansowych rozterkach. Nie
    >zarabiwasz tzn , ze jestes w branzy slaby . To jedyna tajemnica.

    Pozwol, ze styl wypowiedzi bede uzywal taki jak mi sie podoba. A kto jest w
    branzy slaby to juz inna sprawa.
    Nie pierwszy raz brak zrozumienia stylistyki wraz z tekstem wysmiewajacym
    pewne srodowiska jest zle zrozumiany.
    Nie spodziewam sie tez, ze kazdy odczyta ta odrobinke ironii zawartą w
    tekście. Podobno tylko czesc spoleczenstwa przekracza przecietny poziom
    intelektualny, który pozwala chociazby na podpisanie się z imienia i
    nazwiska.

    pozdrowienia
    -Piotr Połoczański

    [kopia na priv oczywiscie]