  • Data: 2009-02-25 08:42:40
    Temat: Re: O strasznych atomach
    Od: "J." <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak dla scislosci - ani rogowka, ani tym bardizej teczowka nie jest
    > pokryta warstwa rogowaciejacych komorek.

    A to przepraszam, byka strzeliłem. W każdym razie przypuszczam,że cokolwiek
    jest tam na powierzchni [a jest ona czymś zwilżona, nieprawdaż?], zatrzyma
    cząstki alfa,zwłaszcza emitowane z pewnej odległości.
    A tak swoją drogą, to oko należy do organów dość wrażliwych na promieniowanie
    jonizujące. Ale w tym wypadku nie ma co sobie głowy zawracać, choćby
    dlatego,że raczej nikt torowanego szkła optycznego do wyrobu okularów nie
    używa. A gdyby nawet -patrz przenikalność cząstek alfa. Ciekaw jestem,
    natomiast, czy używa sie szkła potasowego, które też jest radioaktywne, ale tu
    emitowane jest prom. gamma -bo izotop 40 K jest beta plus promieniotwórczy
    ewentualnie zasuwa wychwytem K [konkurencyjny proces]. No ale masz go i tak
    stałą ilość we własnym ciele...
    Pozdrawiam
    -J.