  • Data: 2009-02-24 22:36:37
    Temat: Re: O strasznych atomach
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 24 Feb 2009, "Paweł W." wrote:

    > A mnie zastanawia jeszcze coś innego. Cząstka alfa to zjonizowany atom helu.
    > Rozpad zachodzi w całej objętości soczewki, a nie tylko na jej powierzchni.
    > Co się w takim razie dzieje z He2+ wewnątrz soczewki? Pojedyncze wcisną się
    > gdzieś pomiędzy sieć krystaliczną, ale co z większą ilością?

    Możesz określić co rozumiesz przez "pojedyncze"?
    Popatrz na to tak - przecież gęstość cząstek promieniujących *raczej*
    jest mała. Nikt z tych soczewek bomby atomowej nie robi :)
    Nawet jak *w okresie półrozpadu* ma to być znacząca ilość, to
    pewnie mamy problem. Z okresem. Obserwacji :D
    Ile wchodzi w rachubę?

    > Pęcherzyki gazu
    > tworzą, czy może wydostają się jakimś cudem na zewnątrz?

    A nie mogą pozostać "wbite" w sieć krystaliczną, skoro im tam
    dobrze? ;)
    AFAIK takie "metody" rozważa się własnie do przechowywania a to
    wodoru (w roli paliwa) a to dwutlenku węgla (w roli odpadu,
    o ile nie pomyliłem), znaczy aby uzyskać duże gęstości upakowania
    materiałów występujących "normalnie" w postaci gazu, więc dlaczego
    by samoczynnie powstałe atomy miały jakoś inaczej się zachowywać.

    pzdr, Gotfryd