  • Data: 2009-02-25 06:46:53
    Temat: Re: O strasznych atomach
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał:

    > [...]
    > Ale ja zdaje się nie twierdziłem, że jest inaczej. Czego zabrakło u mnie w
    > pierwszym poscie to słówka ZWYKLE. Promieniowanie gamma jest ZWYKLE
    > wyższej częstotliwości (energii) niż rentgena. Tak lepiej? :)

    Użyłbym raczej określenia, ze może być wyższej częstotliwości. Bo jakiej
    jest - zależy od izotopu który się rozpada.

    > Po sekundo
    > promieniowanie gamma może być takiej częstotliwości, ktorej nie obejmuje
    > juz zakres prom. rentgena.
    > [...]

    O właśnie. Tu już zgoda. A z mojej strony też muszę przyznać, ze napisałem
    zbyt kategorycznie - powinienem napisać, że zakresy fal rtg i gamma zachodzą
    na siebie i te promieniowania mogą być identyczne energetycznie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)