eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.pi.v.chmurka.n
    et!not-for-mail
    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Date: Wed, 6 Feb 2019 12:37:38 +0000 (UTC)
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <2...@t...no1>
    References: <a...@t...no1>
    <q2mvlp$bo3$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <0...@g...com>
    <1...@g...com>
    <c...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    <8...@g...com>
    <5c508e73$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <q2q6pk$u5n$1@dont-email.me>
    <6...@g...com>
    <a...@t...no1>
    <1q55w1hvm0dz4.qgal5jnc8rek$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: pi.v.chmurka.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 6 Feb 2019 12:37:38 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gof";
    posting-host="pi.v.chmurka.net:172.24.44.20"; logging-data="11256";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: tin/2.4.2-20171224 ("Lochhead") (UNIX) (Linux/4.4.50-v7+ (armv7l))
    Cancel-Lock: sha1:jk31+ROOgj/xIkT85xQTMRgtGSU=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740792
    [ ukryj nagłówki ]

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >> Zawsze mnie to zastanawiało. Dlaczego? Przecież kompresor klimy nie jest
    >> elektryczny. Elektryczne są jedynie wentylatory, ale one i tak są obecne w
    >> samochodzie bez klimy,
    >
    > Moze mniej kreca.

    Raczej rzadziej :)

    > I kompresor ma sprzeglo el-m. I tam chyba te 20A moze plynac.

    Tak, to ma sens.

    U mnie w Yarisce nie ma sprzęgła, jest zamiast tego "swash plate". Od
    strony elektrycznej jest to elektrozawór, zdaje się że sterowany PWM-em.
    Tam raczej nie ma dużego prądu. Ale też nie wiem, czy wersja z klimą i bez
    różni się alternatorem. Wiem jedynie, że jak zakładałem klimę, to nie
    zmieniałem alternatora. Wiem też, że jak włączę klimę, to napięcie nie
    spada, a nawet trochę wzrasta, bo sterownik delikatnie podbija obroty
    silnika.

    Wentylatory skraplacza + chłodnicy i parownika + nagrzewnicy się nie
    różnią, jedynie ten pierwszy podczas pracy klimy chodzi cały czas na
    wolnym biegu (przez duży rezystor) i włącza się na maksymalne obroty
    dopiero gdy ciśnienie w układzie klimy wzrośnie (ale to ten sam obwód
    i te same obroty, co przy przekroczeniu temperatury płynu chłodzącego).

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: