eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • Data: 2019-02-06 13:37:38
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >> Zawsze mnie to zastanawiało. Dlaczego? Przecież kompresor klimy nie jest
    >> elektryczny. Elektryczne są jedynie wentylatory, ale one i tak są obecne w
    >> samochodzie bez klimy,
    >
    > Moze mniej kreca.

    Raczej rzadziej :)

    > I kompresor ma sprzeglo el-m. I tam chyba te 20A moze plynac.

    Tak, to ma sens.

    U mnie w Yarisce nie ma sprzęgła, jest zamiast tego "swash plate". Od
    strony elektrycznej jest to elektrozawór, zdaje się że sterowany PWM-em.
    Tam raczej nie ma dużego prądu. Ale też nie wiem, czy wersja z klimą i bez
    różni się alternatorem. Wiem jedynie, że jak zakładałem klimę, to nie
    zmieniałem alternatora. Wiem też, że jak włączę klimę, to napięcie nie
    spada, a nawet trochę wzrasta, bo sterownik delikatnie podbija obroty
    silnika.

    Wentylatory skraplacza + chłodnicy i parownika + nagrzewnicy się nie
    różnią, jedynie ten pierwszy podczas pracy klimy chodzi cały czas na
    wolnym biegu (przez duży rezystor) i włącza się na maksymalne obroty
    dopiero gdy ciśnienie w układzie klimy wzrośnie (ale to ten sam obwód
    i te same obroty, co przy przekroczeniu temperatury płynu chłodzącego).

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: