-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!1.eu.feeder.erje.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!news.neodome.net!new
s.redatomik.org!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs4all.nl!85.12.16.68.MISMATC
H!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.highwin
ds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neo
strada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
Newsgroups: pl.misc.elektronika
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <a...@t...no1>
<1...@g...com>
<c...@g...com>
<o...@l...harvard.local>
<8...@g...com>
<5c508e73$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<5c511d0f$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<5c51f84d$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
<6...@g...com>
<6...@4...net>
<3...@g...com>
<72it1mlj5gu2$.n8lq6x96tysp.dlg@40tude.net>
<8...@g...com>
<9op9bi2m4wn7$.eqpgiratrbi8.dlg@40tude.net>
<8...@g...com>
<5c58218d$0$491$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
Date: Tue, 5 Feb 2019 08:12:30 +0100
Message-ID: <1ah5ur18muxic$.mg3i68z4debm.dlg@40tude.net>
Lines: 54
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1549350750 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 498 82.143.187.50:65395
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4029
X-Received-Body-CRC: 2828270287
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740748
[ ukryj nagłówki ]Dnia Mon, 4 Feb 2019 13:05:01 -0800 (PST), Tomalo napisał(a):
>>> Ładujesz tylko do momentu jak napięcie osiągnie 2,7 V/celę i
>>> odłączasz prostownik. Dalsze ładowanie tak dużym prądem zniszczy
>>> akumulator.
>> Czyli juz doszlismy do tego ze C/10 niszczy :-)
> Nie niszczy o ile jest to proces kontrolowany. Czyli klasyczny prostownik o
charakterystyce prądu opadającej. Prąd Q 1/10 trwa tylko do momentu przejścia
siarczanu do elektrolitu, potem ten prąd spada i temat rozwiązany.
>> IMO - tez niszczy, bo czemu mialoby nie niszczyc, tylko znacznie
>> wolniej, wiec istotnie mozna sobie pozwolic na tych pare godzin
>> przeladowania.
>
> Nic wielkiego się nie dzieje. Rozkłada się tylko woda - cała energia na to idzie.
Nieco też na ciepło.
Rozklad wody tez jest szkodliwy, jak nie mozna jej dolac.
Ale my sie obawiamy, ze te banieczki gazu uszkadzaja gąbczastą mase
płyt, o czym chyba kazda instrukcja przestrzega.
http://www.dobreakumulatory.com.pl/content/14-przycz
yny-reklamacji
http://www.yolmar.pl/pl/pomoc_techniczna/co_to_jest_
ciemny.html
>>>> Producenci samochodow jakos wola 14.4V z tendencja do obnizenia do
>>>> 13.8 nawet, producenci specjalizowanych ladowarek pisza raczej o
>>>> 20mA
>>>> w trickle mode. Ewentualnie ładowaniu cyklicznym.
>>
>>>Poczytaj o nowych systemach start-stop i akumulatorach EFB. Obecnie
>>>14,4 V nie jest już takie oczywiste.
>>
>> Bo im wyszlo, ze czeste starty rozladowuja na tyle, ze przy tych 14.0V
>> akumulator nie nadaza uzupelniac ladunku :-)
>
> Ano właśnie! Widzę że dowiedziałeś się :)
Ale to nie jest jakas wiedza tajemna.
A przy okazju z niej wynika, ze 14V wystarcza, jesli nie trzeba
zapalac silnika na kazdych swiatlach :-)
>> Dodaj jakis inteligentny komputer, ktory po miescie moze utrzymywac
>> 14.5V, a w trasie zejdzie na 14.0V ...
>>
> Nawet ponad 15 V potrafią ładować w samochodach S-S.Jak co 100 m w
> ruchu miejskim gaśnie silnik, więc nie ma innej możliwości.
Rozgrzany silnik szybko zapala. 200A*1s = 40s*5A.
> Niskie napięcie uniemożliwiłoby odzyskanie ładunku i akumulator padłby po
> 1 dobie.
W miare rozladowywania akumulator coraz wiekszy prad czerpie nawet z
14.5V.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.02.19 08:42 J.F.
- 05.02.19 08:47 Tomalo
- 05.02.19 09:14 Tomalo
- 05.02.19 09:22 Tomalo
- 05.02.19 09:30 J.F.
- 05.02.19 11:21 J.F.
- 05.02.19 11:43 J.F.
- 05.02.19 15:24 Tomalo
- 05.02.19 16:10 Zenek Kapelinder
- 05.02.19 16:11 Paweł Pawłowicz
- 05.02.19 16:15 Paweł Pawłowicz
- 05.02.19 18:14 J.F.
- 05.02.19 22:27 HF5BS
- 05.02.19 22:29 HF5BS
- 05.02.19 23:43 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-28 droga laweta
- 2024-11-28 Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- 2024-11-28 skąd się biorą tacy debile?
- 2024-11-28 JDG i utylizacja sprzetu
- 2024-11-27 Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Bydgoszcz => QA Engineer <=
- 2024-11-28 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-28 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-27 Zielona Góra => Senior PHP Developer <=