eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO korkach i poprawie płynności ruchu.Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
    .com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
    2.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
    -for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <ltjd3r$74p$1@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1408281114410.2024@quad>
    <ltmvq9$lqt$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Sat, 30 Aug 2014 13:40:35 +0200
    Message-ID: <x9fgdbndxe5s$.v7q24q2cqsjc.dlg@40tude.net>
    Lines: 72
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    X-Trace: 1409398800 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 3057 82.143.187.50:55949
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4144
    X-Received-Body-CRC: 1360837624
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2542926
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 28 Aug 2014 12:21:03 +0200, Shrek napisał(a):
    > On 2014-08-28 11:22, Gotfryd Smolik news wrote:
    >>> Jazda na suwak będąca normą w Niemczech, Holandii i Szwecji
    >>> u nas nie może się upowszechnić.
    >> A dasz sobie powiedzieć, że tu i ówdzie istnieje odrębny *PRZEPIS*
    >> na tę okazję?
    >
    > A czy ty na wszysko musisz mieć przepis, a jak już go dostaniesz, to
    > rozłożysz na części pierwsze i znajdziesz nieścisłość?

    Ale przepis powiedzialby ludziom jak sie maja zachowac.
    A tak to mamy wolna amerykanke, tzn wolna polke, bo w USA kultura
    chyba wieksza.

    > Nie ma przepisu
    > na wpuszczanie z podporzadkowanej, a jednak znam kilka skrzyżowań gdzie
    > w godzinach szczytu jeździ się prawie 1/1.

    Tylko latwiej zrozumiec ze ktos z boku wymaga wpuszczenia, niz wpuscic
    jakiegos chama, ktory mogl czekac razem z toba, ale wolal ominac :-)

    Za to Niemcow cenie, ze jak trafili na problem drogowy, to sie
    zastanowili jak to powinno wygladac, i ubrali w przepisy.
    Jeden przepis, albo szeroka akcja edukacyjno-propagandowa.

    A kulturalny Polak ustawia sie grzecznie w kolejce, a wlasnie z tego
    caly problem sie bierze :-)

    No i jeszcze masz problem jak sie dwoch chamow spotka, przyjedzie
    policja do kolizji, i u nas spyta "czy pan ustapil pierwszenstwa przed
    zmiana pasa", a u nich "czy pan wpuscil jeden pojazd z boku".

    A u nas w dodatku malo jest zanikajacych pasow, czesciej bedzie tak ze
    jest np pas do jazdy w prosto i obok do jazdy w prawo. A na
    skrzyzowaniu swiatla. Jeden pas pelny, a drugi pusty ... i co - po
    warszawsku jechac ?

    >> Jest potrzebny, bo nawet (spotykany w .pl) "zakaz wyprzedzania" nie
    >> działa, z okazji jazdy kolumny objeżdżający "przeciwnika" w kolumnie
    >> powoła się na fakt, że w kolumnie to nie wyprzedzanie i nic mu nie
    >> zrobisz. W razie czego jesteś winien słuczki.
    >
    > Rozwiniesz? Bo nie rozumiem.

    Pojazd przed toba, ale na pasie obok, wlaczyl migacz.
    Musi poczekac az przejedziesz, czy ty masz obowiazek (nie tylko
    kulturalny) zwolnic i go wpuscic na swoj pas?

    >> Obstawiam, że wprowadzenie jasnego przepisu (i nagłośnienie go,
    >> podobnie jak innych zmian) dość diametralnie zminiłoby zachowanie.
    >
    > Bez jaj. Jak jest znak z "zalecana organizacja ruchu" to naprawdę
    > niewielka część analizuje rozporządzenie o długiej nazwie dotyczące
    > znaków i sygnałów i zastanawia się czy "zalecana" to tylko zalecenie.
    > Osoby nie wpuszczające na suwak albo wpychające się z kończącego 200
    > metrów wcześniej, to ci co im brakuje wyobraźni, żeby spojrzeć na
    > problem dalej, niż to co widzą przed sobą.

    Ale takiego znaku tez nie ma, to chyba wymysl jednego zamordysty z
    Krakowa.

    Niemiecki przepis zawiera trzy istotne skladniki:
    -nakaz jazdy swoim pasem - co owocuje w miare rownym oblozeniem obu
    pasow i likwiduje problem u zrodla.
    -nakaz jazdy swoim pasem do konca - czyli nie zjezdzamy w polowie.
    (tu sie troche nie zgadzam - imo powinno sie zjechac troche
    wczesniej, 30-200m w zaleznosci od predkosci. Ale ten za nami musi
    sie dostowac i podobnie trzymac swojego miejsca)
    -nakaz wpuszczenia jednego samochodu. (jak pisalem - tirman powinien
    wpuscic wiecej, ale istotny jest tu nakaz wpuszczenia)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: