-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
2.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <ltjd3r$74p$1@node2.news.atman.pl>
<Pine.WNT.4.64.1408281114410.2024@quad>
<ltmvq9$lqt$1@node1.news.atman.pl>
Date: Sat, 30 Aug 2014 13:40:35 +0200
Message-ID: <x9fgdbndxe5s$.v7q24q2cqsjc.dlg@40tude.net>
Lines: 72
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
X-Trace: 1409398800 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 3057 82.143.187.50:55949
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4144
X-Received-Body-CRC: 1360837624
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2542926
[ ukryj nagłówki ]Dnia Thu, 28 Aug 2014 12:21:03 +0200, Shrek napisał(a):
> On 2014-08-28 11:22, Gotfryd Smolik news wrote:
>>> Jazda na suwak będąca normą w Niemczech, Holandii i Szwecji
>>> u nas nie może się upowszechnić.
>> A dasz sobie powiedzieć, że tu i ówdzie istnieje odrębny *PRZEPIS*
>> na tę okazję?
>
> A czy ty na wszysko musisz mieć przepis, a jak już go dostaniesz, to
> rozłożysz na części pierwsze i znajdziesz nieścisłość?
Ale przepis powiedzialby ludziom jak sie maja zachowac.
A tak to mamy wolna amerykanke, tzn wolna polke, bo w USA kultura
chyba wieksza.
> Nie ma przepisu
> na wpuszczanie z podporzadkowanej, a jednak znam kilka skrzyżowań gdzie
> w godzinach szczytu jeździ się prawie 1/1.
Tylko latwiej zrozumiec ze ktos z boku wymaga wpuszczenia, niz wpuscic
jakiegos chama, ktory mogl czekac razem z toba, ale wolal ominac :-)
Za to Niemcow cenie, ze jak trafili na problem drogowy, to sie
zastanowili jak to powinno wygladac, i ubrali w przepisy.
Jeden przepis, albo szeroka akcja edukacyjno-propagandowa.
A kulturalny Polak ustawia sie grzecznie w kolejce, a wlasnie z tego
caly problem sie bierze :-)
No i jeszcze masz problem jak sie dwoch chamow spotka, przyjedzie
policja do kolizji, i u nas spyta "czy pan ustapil pierwszenstwa przed
zmiana pasa", a u nich "czy pan wpuscil jeden pojazd z boku".
A u nas w dodatku malo jest zanikajacych pasow, czesciej bedzie tak ze
jest np pas do jazdy w prosto i obok do jazdy w prawo. A na
skrzyzowaniu swiatla. Jeden pas pelny, a drugi pusty ... i co - po
warszawsku jechac ?
>> Jest potrzebny, bo nawet (spotykany w .pl) "zakaz wyprzedzania" nie
>> działa, z okazji jazdy kolumny objeżdżający "przeciwnika" w kolumnie
>> powoła się na fakt, że w kolumnie to nie wyprzedzanie i nic mu nie
>> zrobisz. W razie czego jesteś winien słuczki.
>
> Rozwiniesz? Bo nie rozumiem.
Pojazd przed toba, ale na pasie obok, wlaczyl migacz.
Musi poczekac az przejedziesz, czy ty masz obowiazek (nie tylko
kulturalny) zwolnic i go wpuscic na swoj pas?
>> Obstawiam, że wprowadzenie jasnego przepisu (i nagłośnienie go,
>> podobnie jak innych zmian) dość diametralnie zminiłoby zachowanie.
>
> Bez jaj. Jak jest znak z "zalecana organizacja ruchu" to naprawdę
> niewielka część analizuje rozporządzenie o długiej nazwie dotyczące
> znaków i sygnałów i zastanawia się czy "zalecana" to tylko zalecenie.
> Osoby nie wpuszczające na suwak albo wpychające się z kończącego 200
> metrów wcześniej, to ci co im brakuje wyobraźni, żeby spojrzeć na
> problem dalej, niż to co widzą przed sobą.
Ale takiego znaku tez nie ma, to chyba wymysl jednego zamordysty z
Krakowa.
Niemiecki przepis zawiera trzy istotne skladniki:
-nakaz jazdy swoim pasem - co owocuje w miare rownym oblozeniem obu
pasow i likwiduje problem u zrodla.
-nakaz jazdy swoim pasem do konca - czyli nie zjezdzamy w polowie.
(tu sie troche nie zgadzam - imo powinno sie zjechac troche
wczesniej, 30-200m w zaleznosci od predkosci. Ale ten za nami musi
sie dostowac i podobnie trzymac swojego miejsca)
-nakaz wpuszczenia jednego samochodu. (jak pisalem - tirman powinien
wpuscic wiecej, ale istotny jest tu nakaz wpuszczenia)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.08.14 15:52 Liwiusz
- 30.08.14 23:38 Gotfryd Smolik news
- 31.08.14 09:38 Alf/red/
- 31.08.14 11:43 J.F.
- 31.08.14 12:30 J.F.
- 31.08.14 18:02 John Kołalsky
- 31.08.14 18:06 John Kołalsky
- 31.08.14 18:17 John Kołalsky
- 31.08.14 18:18 John Kołalsky
- 31.08.14 18:23 J.F.
- 31.08.14 18:27 A.L.
- 31.08.14 18:59 J.F.
- 31.08.14 19:01 J.F.
- 31.08.14 23:32 John Kołalsky
- 31.08.14 23:59 John Kołalsky
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa