    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: O konkurencji na rynku
    Date: Tue, 11 Aug 2015 23:15:47 +0200
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <15cn5j02u7bil$.10a1jzrybgliw.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <kw5w7lgs9t9b$.1p2h8n5pj2ga5.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1kg9qyvq4r9rb$.73sgvccl6lag$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <mqbjlr$ac7$1@node1.news.atman.pl>
    <23bvb6wprp25$.14szuou98p61j.dlg@40tude.net>
    <mqcp55$g65$1@node1.news.atman.pl>
    <7hscjrb7rcod$.viwcz1u4dglv.dlg@40tude.net>

    news:7hscjrb7rcod$.viwcz1u4dglv.dlg@40tude.net...
    > Hi, hi - znalazlem - Bydgoszcz miala Ericssona ... w 1935
    > bcpw.bg.pw.edu.pl/dlibra/editions-content?id=4183

    Opis wprost pasuje do systemu OS, znanego u nas jako SALME, wysuwam
    przypuszczenie, że to polski akronim od słów System Automatyczny Lars Magnus
    Ericsson.
    ZTCW, Ericsson przedwojenny robił również "crossbary", przykładem jest...
    Hmm... znalazłem gdzieś, że to przedwojenny typ centrali, ARF102, spotykane
    były głównie w Krakowie i w Łodzi. Wyróżniały się sygnałem zajętości w
    rytmie 1/3 - 1/3 s, w miejsce zwykłego 1/2 - 1/2. Na niektórych ARFach, pod
    koniec ich żywota, przeobiono rytm 1/3 sekundy na 1/2, i chyba nie całą
    centralę, bo na jednej z nich w Nowej Hucie, udało mi się uzyskać oba rytmy
    sygnału, przy jednej próbie dodzwonienia się. Jeszcze bardziej pod koniec,
    dorobiono im odbiór DTMF.
    Oto centrala ARF:
    https://www.youtube.com/watch?v=5lAkv_F1G3g
    https://www.youtube.com/watch?v=Tjkc0yGFbZE

    SALME:
    https://www.youtube.com/watch?v=8K1nwWBTYUk
    (choć po prawdzie, to i poza .pl nie znalazłem też określenia OS, które
    jawnie by wskazywało na ten system, a nie był to jedyny system LME)

    > Ale, jesli sie dobrze domyslam - to by glownie telewizje dotknelo,
    > ktora pewnie troche numerow miala w tej grupie.
    > To by sie jej dyrektor z TP w nos zasmial - nie uwazaliscie jak
    > robiliscie, to macie :-)

    Bardzo to polskie, najlepiej w ogóle bez abonentów, tylko aby pieniążki
    płynęły :P
    To inny op weźmie... że za parę lat? Trudno. A wtedy Tepsie pokażemy gołą
    dupę.

    > No gdzie tam - cennik wywracac z powodu jednego programu ?

    Nie do końca tak - chodziło mi o to, ze NASK, jak mu się łącza zaczęły
    przytykać, to zamiast wykombinować, żeby więcej mu ludzi płaciło, to
    kombinował by więcej mu ludzie placili. Tak i tu, zamiast pomyśleć, jak
    poszerzyć wiązkę, etc. kombinował, jakby tu odciąć żródło dochodów. Powiem
    tak - jakbym był sędzią, to bym boleśnie pana dyrektora zgasił, gdyby doszło
    do sprawy.

    > Tu mysle, ze odciete bylo cale miasto, czy spora czesc.

    Raczej nie, choć trudności moły się pojawiać, wiadomo. I chyba nawet się
    pojawiały.
    W końcu jak cały kraj walił, to w ten sposób ruch rozkładał się po różnych
    wiązkach MM, więc jeśli, to raczej już by tam na miejscu przytkało, między
    centralą międzymiastową, a docelową miejską. Dla ciekawości spytam -
    słyszałeś kiedyś komunikat "kierunek zajęty" z centrali tranzytowej? W
    Warszawie jakoś nie pamiętam, aby dyrekcja za bardzo pyskowała, a co rusz
    było jakieś Studio 2, czy inne formy kontaktu z widzami... i nie w jednych
    okrętach, tylko chyba co tydzień, jeśli nie częściej. Ale to było w czasach,
    gdy TPSA jeszcze nawet nie do końca była Tepsą, a conajwyżej się zapowiadała
    i istniała możliwość, że "jak wy nam telefony tentego, to my wam nie
    prześlemy sygnału do nadajnika". Pewnie w Bydgoszczy nie mieli straszaka
    takiego kalibru?

    > O ile rozumiem - od przychodzacych, bo dzwonic powinni moc, takze poza
    > Bydgoszcz ?

    No, dokładnie, nie powinni tego odczuć. To jakby druga, niemal niezależna
    strona.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205