eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO co chodzi z regulacją dawki paliwa w silniku Diesla?Re: O co chodzi z regulacją dawki paliwa w silniku Diesla?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Maksymilian Dutka <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: O co chodzi z regulacją dawki paliwa w silniku Diesla?
    Date: Tue, 14 Dec 2010 16:34:25 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 36
    Message-ID: <ie82q3$ar9$1@inews.gazeta.pl>
    References: <ie7sf6$ht1$1@inews.gazeta.pl> <ie807i$6s8$1@news.mm.pl>
    NNTP-Posting-Host: public64697.xdsl.centertel.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1292340867 11113 79.163.252.185 (14 Dec 2010 15:34:27 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 14 Dec 2010 15:34:27 +0000 (UTC)
    X-User: maxdutka
    In-Reply-To: <ie807i$6s8$1@news.mm.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2334761
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-12-14 15:48, Karolek pisze:
    > W dniu 2010-12-14 14:46, Maksymilian Dutka pisze:
    >> Witam grupowiczów, dręczy mnie takie pytanie:
    >> O co chodzi z regulacją wielkości dawki paliwa w silniku Diesla (SDI)?
    >> (ta ustawiana np. na nastawniku pompy wtryskowej).
    >>
    >> Dokładniej: załóżmy że dawka paliwa jest zbyt duża, to według mnie
    >> silnik powinien wtedy zwiększać obroty aż do osiągnięcia mocy przy
    >> której stosunek paliwa do powietrza będzie "odpowiedni".
    >> Co pominąłem?
    >>
    >
    > No i sie zwiekszaja, jak za duzo na nastawniku ustawisz.
    > Ustawiasz to jako wartosc wyjsciowa dla biegu jalowego.
    > Jak zle ustawisz nastawnik to komputer sie troche gubi.
    > I tak, jak ustawisz za malo, to bedzie mulil, jak za duzo to bedzie
    > szarpal i slabo schodzil z obrotow, a jak tylko troche za duzo, to
    > bedzie mial lepszego kopa i zostawial czarna chmure z tylu.
    >

    Logiczne, tylko skoro ma pomiar to dlaczego sobie tego nie kompensuje?

    >> Na podstawie jakich danych ECU realizuje pomiar dawki paliwa?
    >> (poprzez pomiar czasu otwarcia iglicy we wtryskiwaczu?)
    >>
    >
    > Dokladnie tak.

    No to dobrze bo będę musiał podłączać interfejsu diagnostycznego,
    wystarczy oscyloskop :)
    Można gdzieś znaleźć tabele określające czas otwarcia przy danych obrotach?


    --
    Pozdrawiam
    Maksymilian Dutka

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: