  • 1. Data: 2009-06-25 09:55:51
    Temat: O PENie jeszcze
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    Poprzedni wątek się trochę zamulił, więc zakładam nowy.

    Ciekawy artykuł na bazie wywiadu z szychą z Olympusa o przyszłości m4/3
    z ich strony.

    http://www.bjp-online.com/public/showPage.html?page=
    863832

    Co ciekawsze fragmenty:

    EP1 jest pierwszym z serii, nazwanym przez Olka "konsumenckim",
    następne najparawdopodobniej będą "entry-level" i "pro".

    Czy można zrobić mniejszy aparat m4/3? Odpowiedź: Yes, we can.

    Nie ma jeszcze określonych dokładnie planów, co do optyki - bedą badać
    oczekiwania rynku - jeśli konsumenci będą chcieli stałki, to je zrobią.
    Do kolejnych obiektywów bedą OVF. Na wiosnę ma być nowy zoom
    szerokokątny. Na razie planują wypuszczanie kolejnych adapterów,
    ktośtam ma zrobić do NIkona.

    Gość z Olka mówi jasno - EP-1 jest wycelowany w kierunku użytkowników
    kompaktów, dopiero dalsze modele będą miały się bić z lustrami. Co
    ciekawe, wg. Olka "profesjonaliści" w tego typu aparacie oczekują EVF i
    lampy - i dostaną to za jakiś czas. Choć zakładają, że obecni
    użytkownicy dslr-ów bedą sięgać po PENa jako drugi aparat.

    Koniec wyścigu na megapixle ze strony Olka, teraz priorytetem jest
    dynamika i "speed" (jakkolwiek by to rozumieć).

    de Fresz

  • 2. Data: 2009-06-25 10:07:35
    Temat: Re: O PENie jeszcze
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    de Fresz wrote:

> [...]
    >
    > EP1 jest pierwszym z serii, nazwanym przez Olka "konsumenckim",
    > następne najparawdopodobniej będą "entry-level" i "pro".

    Czym sie rożni "konsumencki" od "entry-level"?!

    > Gość z Olka mówi jasno - EP-1 jest wycelowany w kierunku użytkowników
    > kompaktów, dopiero dalsze modele będą miały się bić z lustrami. Co

    Chyba użytkowników kompaktów bez lampy ;-) Ciekawe ilu ich jest :P

    > ciekawe, wg. Olka "profesjonaliści" w tego typu aparacie oczekują EVF
    > i lampy - i dostaną to za jakiś czas. Choć zakładają, że obecni

    No ciekawy sposob pojmowania profesjonalizmu :] Jeszcze nie widziałem
    zawodoca swiecącego lampką z obudowy kompaktu :]

    > użytkownicy dslr-ów bedą sięgać po PENa jako drugi aparat.

    Hmmm ciekawe zalozenie...

    > Koniec wyścigu na megapixle ze strony Olka, teraz priorytetem jest
    > dynamika i "speed" (jakkolwiek by to rozumieć).

    No przy takim filtrze AA to nie maja po co zwiekszac ilosci pikseli :]

    PS: Olympus powinien wymienić dział marketingu, co pomysł to tylko
    zdenerwowanie rośnie... a prawie już im zapomniałem SmartMedie i xD :/

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 3. Data: 2009-06-25 10:13:06
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Mikolaj Tutak wrote:

    863832

    > Czym sie rożni "konsumencki" od "entry-level"?!

    Ceną :D

    > Chyba użytkowników kompaktów bez lampy ;-) Ciekawe ilu ich jest :P

    Np. ja. Nie pamiętam żebym kiedykolwiek użył lampy w C4000.

    > Hmmm ciekawe zalozenie...

    A co w nim dziwnego?

  • 4. Data: 2009-06-25 10:16:11
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-06-25 12:07:35 +0200, "Mikolaj Tutak"
    <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> said:

    > Czym sie rożni "konsumencki" od "entry-level"?!

    IMHO "konsumencki" - klient kopakta, "entry-level" klient lustra z
    kitami, ustawionego na któryś z programów.

    > Chyba użytkowników kompaktów bez lampy ;-) Ciekawe ilu ich jest :P

    Tych, którym entelekt nie pozwoli na odgadnięcie do czego służy stopka
    na górze obudowy? Pewnie paru się znajdzie...

    > No ciekawy sposob pojmowania profesjonalizmu :] Jeszcze nie widziałem
    > zawodoca swiecącego lampką z obudowy kompaktu :]

    Też mnie to urzekło, podobnie jak dyskusyjne może być oczekiwanie EVF.

    de Fresz

  • 5. Data: 2009-06-25 10:23:14
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Mateusz Ludwin wrote:

    > Ceną :D

    Entry level jest tańszy? Bedzie mial jeszcze gorszy wyswietlacz?

    > Np. ja. Nie pamiętam żebym kiedykolwiek użył lampy w C4000.

    Ja w C3020 (niemalże identyczny do C4000) używałem często.

    > A co w nim dziwnego?

    Drugi aparat do lustrzanki (mały) powinien pasować wszędzie tam gdzie się
    nie chce dzwigać lustra (np. na impreze czy na rower). Do E-P1 trzeba
    jeszcze taszczyć lampe (+moze jakiś obiektyw), nie jestem przekonany czy nie
    lepiej nosic jakiegoś małego EOSa czy inny mały dSLR...

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 6. Data: 2009-06-25 10:26:16
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    de Fresz wrote:

    > Tych, którym entelekt nie pozwoli na odgadnięcie do czego służy stopka
    > na górze obudowy? Pewnie paru się znajdzie...

    To ja może łopatologicznie: nie po to sie kupuje takie maleństwo żeby latać
    z dodatkową lampą (pomijając jej chorą cenę).

    BTW, do zewnetrznej lampy warto by jeszcze miec baterie i ładowarkę.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 7. Data: 2009-06-25 10:28:44
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Mikolaj Tutak wrote:

    > Entry level jest tańszy? Bedzie mial jeszcze gorszy wyswietlacz?

    Entry level jest dla tych którzy psioczą że 2500 to za dużo i powinien kosztować
    tyle ile D40.

    > Ja w C3020 (niemalże identyczny do C4000) używałem często.

    A ja nie. Masz odpowiedź.

    > Drugi aparat do lustrzanki (mały) powinien pasować wszędzie tam gdzie
    > się nie chce dzwigać lustra (np. na impreze czy na rower). Do E-P1
    > trzeba jeszcze taszczyć lampe (+moze jakiś obiektyw)

    Nie, nie trzeba taszczyć lampy.

  • 8. Data: 2009-06-25 12:05:59
    Od: kibic <a...@o...pl>

    ja bym chciał, żeby szumy były jak w E620 albo canonach i zeby mi
    dorobili obiektyw o połowe krótszy 2-2,5cm gruby. mógłby by być 14-25mm

  • 9. Data: 2009-06-25 12:08:55
    Od: Marx <M...@n...com>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > To ja może łopatologicznie: nie po to sie kupuje takie maleństwo żeby
    > latać z dodatkową lampą (pomijając jej chorą cenę).
    >
    > BTW, do zewnetrznej lampy warto by jeszcze miec baterie i ładowarkę.
    moze jeszcze futeral, pradnice i samochod do wozenia tego wszystkiego...

    EP-1 dzieki uzywalnym wyzszym czulosciom pozwala rzadziej uzywac lampe.
    Lampa wbudowana ma marne zastosowanie. Na dworze do doswietlania cieni
    za slaba. W architekturze typu wnetrza kosciola takze zupelnie
    nieprzydatna. Wesel tym aparatem sie nie robi. Na imprezach walac po
    oczach oczywiscie sie moze przydac, ale wtedy rownie dobrze kompakt czy
    komorka z wbudowana lampa spelnia zadanie...
    Na pewno znajda sie sytuacje, jesli taka lampa by sie przydala, ale beda
    to sytuacje nieliczne. A jesli komus tak bardzo tej lampy brakuje tzn ze
    to nie jest aparat dla niego.
    Osobiscie tez nie przepadam za olkiem, i kupujac lustrzanke olek odpadl
    w przedbiegach z powodu matrycy. Ale EP-1 to zupelnie co innego, i gdyby
    kosztowal znacznie mniej, to moze bym go kupil.
    Marx

  • 10. Data: 2009-06-25 14:36:19
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    kibic wrote:
    > ja bym chciał, żeby szumy były jak w E620 albo canonach i zeby mi
    > dorobili obiektyw o połowe krótszy 2-2,5cm gruby. mógłby by być 14-25mm

    Szumy będą jak w E620 bo to ta sama matryca.