  • 11. Data: 2009-06-25 17:32:18
    Temat: Re: O PENie jeszcze
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    de Fresz wrote:
    > EP1 jest pierwszym z serii, nazwanym przez Olka "konsumenckim", następne
    > najparawdopodobniej będą "entry-level" i "pro".

    Strach pytać o cenę.
    Wczoraj sobie pomyślałem, że może by tak kupić GH1 i mieć już spokój.
    Zobaczyłem jego cenę i pomyślałem, że tam to dopiero ktoś ma nierówno pod
    sufitem. G1 jakkolwiek normalny jest chociaż ale w takim razie poczekam na
    samsunga.

    > Czy można zrobić mniejszy aparat m4/3? Odpowiedź: Yes, we can.

    To może wyciąć stopkę pod lampę, LCD i IS jeszcze? :)

    > szerokokątny. Na razie planują wypuszczanie kolejnych adapterów, ktośtam
    > ma zrobić do NIkona.

    Do lustrzanki nikona? I podpinać tak nie pasujący obiektyw? Po co?

    > ciekawe, wg. Olka "profesjonaliści" w tego typu aparacie oczekują EVF i
    > lampy - i dostaną to za jakiś czas.

    Profesjonaliści raczej nie oczekują lampy bo na ciemno to już aparaty
    mają, za to w znakomitej większości amatorzy nie kupią bez.

    > Choć zakładają, że obecni
    > użytkownicy dslr-ów bedą sięgać po PENa jako drugi aparat.

    I tylko ze względu na rozmiar. Tyle że trzeba ich wydoić, bo MF tam po
    prostu nie ma.

    > Koniec wyścigu na megapixle ze strony Olka, teraz priorytetem jest
    > dynamika i "speed" (jakkolwiek by to rozumieć).

    A to akurat jest fajne.

    d.

  • 12. Data: 2009-06-25 17:52:08
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    dominik pisze:

    > To może wyciąć stopkę pod lampę, LCD i IS jeszcze? :)

    Przeciwnie - dodać EVF, obracany LCD, wbudowaną lampę, a do tego nieco
    zmniejszyć obudowę. Wtedy go kupię :)

    > Do lustrzanki nikona? I podpinać tak nie pasujący obiektyw? Po co?

    Zapewne chcą zmotywować posiadaczy lustrzanek różnych systemów do zakupu
    PENa jako uzupełnienie. Sama możliwość podpięcia posiadanych szkieł
    będzie dodatkową pokusą.
    Andrzej
    kalkulatory foto i takie tam: http://album.radom.pl/index.php?n=Foto.Index

  • 13. Data: 2009-06-25 19:06:13
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    ajt wrote:
    > Przeciwnie - dodać EVF, obracany LCD, wbudowaną lampę, a do tego nieco
    > zmniejszyć obudowę. Wtedy go kupię :)

    Ta... :)

    > Zapewne chcą zmotywować posiadaczy lustrzanek różnych systemów do zakupu
    > PENa jako uzupełnienie. Sama możliwość podpięcia posiadanych szkieł
    > będzie dodatkową pokusą.

    Jak masz lustrzanke i obiektyw do niej to po co Ci pen z tym obiektywem?
    Przy nikonie stracisz pole obrazowe, dostaniesz więcej szumów i mniejszą
    kontrolę nad GO. Kompaktowości też nie zyskasz, bo do pena i tak musisz
    dołożyć rurę. Dodatkowo będzie Ci trudno tym wyostrzyć bez EVF.

    d.

  • 14. Data: 2009-06-25 19:40:39
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    dominik napisał:
    > Profesjonaliści raczej nie oczekują lampy bo na ciemno to już aparaty
    > mają, za to w znakomitej większości amatorzy nie kupią bez.

    Ile wg ciebie to "znakomita większość amatorów" - procentowo?

    m.
    --
    "Oprócz zastrzeżonych terminów wojskowych istnieje też mowa
    potoczna, choć wiem, że trudno w to uwierzyć." - (c) PWC

  • 15. Data: 2009-06-25 19:49:14
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    dominik pisze:

    > Jak masz lustrzanke i obiektyw do niej to po co Ci pen z tym obiektywem?

    Nie pisałem, że planuję podpinać i używać. Dla wielu osób ważna przy
    zakupie będzie sama świadomość, że w razie czego mają taką możliwość, a
    czy z niej kiedykolwiek skorzystają (nawet tylko dla zabawy) to już inna
    sprawa :)

  • 16. Data: 2009-06-25 19:56:34
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mikolaj Machowski wrote:
    > Ile wg ciebie to "znakomita większość amatorów" - procentowo?

    Idź na dowolną imprezę masową w nocy i przypatrz się ile będzie błyskało :)

    d.

  • 17. Data: 2009-06-25 21:16:47
    Od: "KrzysztofK" <krzysztof123(usun_cyfry_z_adresu)@456travelphoto.pl>

> [...]
    > gdzie się nie chce dzwigać lustra (np. na impreze czy na rower). Do
    > E-P1 trzeba jeszcze taszczyć lampe (+moze jakiś obiektyw), nie
    > jestem przekonany czy nie lepiej nosic jakiegoś małego EOSa czy inny
    > mały dSLR...

    > Drugi aparat do lustrzanki (mały) powinien pasować wszędzie tam
    > gdzie się
    > nie chce dzwigać lustra (np. na impreze czy na rower). Do E-P1
    > trzeba jeszcze taszczyć lampe (+moze jakiś obiektyw), nie jestem
    > przekonany czy nie lepiej nosic jakiegoś małego EOSa czy inny mały

    Tak naprawde, to jako drugi aparat
    potrzebuje cos takiego jak Canona PowerShot D10
    (najlepiej z lepsza optyka by nie orac w PS)
    a nie szajsowate pseudo cos tam (ni pies ni wydra, ni sztyry ni trzi).

    Do fontanny D10 sie wlozy, mozna poprosic o ekspresyjne plucie w
    obiektyw,
    na deszcz i kurz jak znalazl...

    Tu macie jakies marketingowe dorabianie glupot
    ze moze i profesjonalista sie tym PENem zainteresuje.
    Takie twierdzenia to tylko po to by amatorom wode
    z mozgu zrobic i zwiekszyc sprzedaz.

    Niech napisza po ludzku dla kogo to aparat
    jakie sa koszty dodatkowe akcesoriow
    a nie glupoty wypisuja...

    Pzdr
    KK

  • 18. Data: 2009-06-25 22:01:11
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    dominik napisał:

    > Idź na dowolną imprezę masową w nocy i przypatrz się ile będzie błyskało :)

    Jaki procent użytkowników aparatów chodzi na "imprezy masowe w nocy"?

    m.

    ps. Żeby skrócić: Olympus jest firma, której celem jest zarabianie
    pieniędzy a nie głaskanie ego członków prfc.

    --
    Łzy nieba, oddech ziemi,
    Łączą się w mgły

  • 19. Data: 2009-06-26 07:53:54
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Mikolaj Machowski wrote:

    > ps. Żeby skrócić: Olympus jest firma, której celem jest zarabianie
    > pieniędzy a nie głaskanie ego członków prfc.

    Myslisz, że Olympus zarabia jakaś poważna kase?! Porównaj przychody segmentu
    foto najwiekszych producentów.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 20. Data: 2009-06-26 08:08:03
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Mikolaj Tutak napisał:

    > Myslisz, że Olympus zarabia jakaś poważna kase?! Porównaj przychody segmentu
    > foto najwiekszych producentów.

    Zarabia. Wystarczy.

    m.
    --
    Wszyscy leżymy w rynsztoku, ale niektórzy z nas patrzą w gwiazdy.
    - Oscar Wilde