    From: Paweł Gąska <c...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Nowy telefon
    Date: Wed, 03 Nov 2010 09:00:34 +0100

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od Wojciech "Spook" Sura
    z dnia: 2010-10-31 11:48:
    > to wygodny telefon? Abstrahując od gabarytów, telefon będzie działał na
    > systemie, który wstaje przeszło minutę, od czasu do czasu rzuca
    > niebieskim ekranem, który jest podatny na włamania i wirusy, wytrzymuje
    > kilka godzin ciągłej pracy na baterii i tak dalej.
    wow! co za brednie <lol>
    używam WM od lat i nigdy nie widziałem blue screena, nikt mi się nie
    włamał, a wirusa to tylko ja parę razy grypę złapałem...

    > Android, z kolei, jest systemem dedykowanym na niewielkie urządzenia
    > przenośne - komórki, tablety i tego typu urządzenia. Dlatego też wydaje
    > mi się atrakcyjniejszym rozwiązaniem, ponieważ jest dedykowany do tego
    > typu rozwiązań.
    kolejne bzdury, linux jest dedykowany na niewielkie urządzenia???

    buahahahah, kolejne bzdury, zdecydowanie więcej softu [a w szczególności
    również darmowego] jest na WM, a nawet na iPhona <lol>
    bzdura numer 3

    > Jeśli chcesz napisać program na regularną komórkę (w domyśle, Symbian
    > S40 i okolice), ściągasz darmowego Eclipse'a, piszesz program w Javie,
    program w Javie??? oksymoron :D

> [...]
    > jest akurat powszechnie wiadome. Jeśli zaś chodzi o Windows Phone 7, to
    > o ile środowisko, SDK i emulator jest darmowy, to aby móc zainstalować
    > własny program na takim urządzeniu, trzeba go najpierw odblokować, co
    > kosztuje coś około 400 PLN, jeśli mnie pamięć nie myli. W ramach jednego
    > konta można odblokować tylko kilka urządzeń. Po zarejestrowaniu jako
    > developer, możesz udostępnić publicznie tylko 5 darmowych programów, za
    > każdy kolejny musisz płacić (ograniczenie to nie obowiązuje programów
    > płatnych). Taka polityka również mi się nie podoba.
    Android już się powoli też zamyka, nie kupuj nic z Androidem :] za
    chwilę będziesz musiał szukać "Jailbreak'a" na Android'a ;D

    > Nie chodzi mi o to, od kiedy HTC produkuje urządzenia mobilne. Mówię z
    > perspektywy osoby biernie interesującej się rynkiem mobilnym - dopiero
    > od jakiegoś czasu ruszyły mocniejsze kampanie reklamowe urządzeń HTC. Z
    > roku 2002 pamiętam tą firmę jako jedną z wielu zajmujących się produkcją
    > palmtopów.
    a Tobie jest potrzebna kampania czy telefon?

    > Wszystkie wymienione przeze mnie warunki spełnia na przykład Nokia E66.
    > Rozumiem, że według Ciebie nie jest to telefon?
    skoro spełnia wszystkie Twoje warunki to czemu chcesz ją zmienić?

    > Nie wiem, skąd w Twoim poście tyle złośliwości. Nie napisałem posta po
    > to, by dyskutować, który system operacyjny na komórki albo które
    > urządzenie jest najlepsze. Nie jest moją intencją wzniecanie flame'a,
    > tylko zdobycie informacji. Wybacz więc, jeśli zrozumiałeś moje intencje
    > w inny sposób.
    to po co dalej dyskutujesz o "systemach operacyjnych na komórki" nie
    mając bladego pojęcia o nich

    Paweł