  • Data: 2010-11-01 19:55:38
    Temat: Re: Nowy telefon
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "s@piens" <kolmi.no$pam@o2.pl.invalid> napisał
    > Mógłbyś podzielić się proszę wrażeniami z użytkowania SGS? (pro /
    > cons)

    Wszystko na ten temat znajdziesz na forum.android.com.pl ale:

    - Problemy z połączeniami głosowymi w Orange 3G dotyczą rzeczywiście
    chyba tylko Krakowa.
    - Pokrywa baterii jest faktycznie kiepska i to z jej powodu trzeszczy
    ramka (wydaje się, że to ramka) wokół wyświetlacza (kilka karteczek
    post-it eliminuje problem w 80-90% bo nie mam czasu ni ochoty na
    wizytę w serwisie) ;)
    - TouchWiz 3.0 jest trochę ograniczony ale bez rootowania możesz
    używać LauncherPro i mieć to z głowy (ja używam TW i nie narzekam)
    - Swype działa i nagrywanie filmów w HD też tyle, że 30 sekund = ponad
    40 MB ale to przecież nie jest wina telefonu.

    Drugiego dnia zdecydowałem się na ROM XXJM1 zamiast tego brandowanego
    przez Orange i wykonałem flash za pomocą test-mode w programie KIES,
    przez co *teoretycznie* straciłem gwarancję. Działa dobrze i nawet
    jakoś specjalnie nie czekam na FroYo.
    SGS jako modem: możesz używać wbudowanego routera wi-fi albo normalnie
    po kablu, z użyciem sterownika NDIS jako karty sieciowej a nie stricte
    modemu. KIES daje też "Połączenie z Internetem" ale KIES to kobyła
    jeszcze gorsza niż Nokia Ovi Suite.

    SGS to dla mnie ogromny skok "wielkościowy" w porównaniu z takim np.
    Magikiem. Tutaj masz ogromny ekran, klawiaturę na której piszesz a nie
    sprawdzasz, czy we właściwy klawisz trafiłeś. Kolory, kontrast i
    jasność ekranu są niesamowite. I jeśli używasz SGS-a w trybie czuwania
    (bez wifi, gps i siedzenia na webie) to 2 doby bateria wytrzyma.

    > I dlaczego mimo wszystko nie pozbywasz się E71? ;-)

    Dlatego, że E71 to solidny telefon z komputerowymi bajerami. I ma
    Nokia Maps gdy nie zechcę przedłużyć licencji Naviexperta.
    A cała reszta to komputery z funkcją telefonu.

    Jednak chciałem mieć jakiś nowy sprzęt, chciałem skończyć ze zmianą
    numeru telefonu kilka razy do roku i przedłużyłem umowę w Orange
    kupując przy tym SGS. Można było taniej ale też nieraz nie sposób
    pozbyć się emocji. Wyboru SGS dokonałem po przewertowaniu wspomnianego
    na początku forum i zakładając, że nie będę się bawił w zmianę ROM co
    kilka godzin.
    Musisz pamiętać, że SGS to delikatne urządzenie. Jeszcze nie miałem
    żadnego wypadku ale E71 lądowała na glebie kilka razy i jest cały czas
    w porządku.

    I na koniec złota myśl: jeśli coś jest do wszystkiego, to zwykle jest
    do niczego. Nie dotyczy to SGS, bo ten sprzęt nie ma lampy błyskowej
    dającej się wykorzystać jako latarka itp. niezbędnych rzeczy.

    Jesli masz wątpliwości to zawsze możesz chwilę zaczekać na Milestone 2
    :)

    Maciek.