  • Data: 2013-03-07 19:57:45
    Temat: Re: Nowy polski procesor
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:almarsoft.2805698842876737210@news.neostrada.pl
    > Szczytem optymalizacji byłoby gdyby treść do wyświetlenia byłaby
    > jednocześnie kodem wykonywalnym wykonującym wyświetlenie samego siebie.
    > Rozmiar kodu=rozmiar tekstu do wyświetlenia ;).

    Przy starszych kompach była namiastka tego. Użytkownicy Commodore zapewne
    pamiętają słynne
    1680 SYS2049
    w pierwszej linii programu. Nadmienić należy, że własnie, pod adresem 2049
    rozpoczyna się pamięć dla programów użytkownika w BASICu. Za programem
    umieszczano (nie zawsze - jeśli program był cały w BASICu) obszar kodu
    maszynowego, także lądowały tam zmienne. Traf chciał, że taka konstrukcja
    linii jest jednocześnie króciutkim programem maszynowym, stanowiącym
    właściwy skok do adresu 2061 OIDP. W starszych komputerach, jeśli np. trzeba
    było przeprowadzić obliczenia, które dużo zajmowały, i/lub obraz nie był w
    danym momencie potrzebny, etc. wrzucano procedury maszynowe i/lub dane w
    obszar pamięci ekranu i w trakcie obliczeń/dekompresji/etc użytkownik
    obserwował miganie znaczków, szlaczków i innych takich.
    http://www.youtube.com/watch?v=Ull3ovUIcvw - 3:12 na dole krzaczki, a u góry
    migający znaczek - ekran jest właśnie tak wykorzystany. Są bardziej
    widowiskowe "obrazki", ale nie bardzo dają się znaleźć. Są, jakbym
    przysiadł, to bym znalazł.