  • 11. Data: 2009-02-27 14:36:00
    Temat: Re: Nowy dalmierzowiec cyfrowy
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Paweł W. wrote:
    > Chociaż to
    > CCD, a nie CMOS.

    Ej masz coś do CCD?

  • 12. Data: 2009-02-27 16:03:48
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Paweł W. wrote:
    >> Chociaż to CCD, a nie CMOS.
    >
    > Ej masz coś do CCD?

    No właśnie w sumie nie wiem, co za różnica. Że niby CMOS mniej szumi,
    ale pamiętam, że CMOS był kiedyś do tyłu i za lepszą była uznawana
    matryca oparta na CCD. Mówimy o czasach Canona 300D. W sumie to jedyny
    Canon trzymał się wtedy CMOSa, ale miał wtedy na niego jakiś własny
    patent sprawiający, że jego CMOSy były dobre.
    To tak piąte przez dziesiąte co pamiętam. Teraz też podobno ze względu
    na szumy przesiedli się wszyscy na CMOSy - Nikon, Olympus (ta matryca
    Live MOS to jakaś modyfikacja CMOSa), Pentax z Samsungiem też mają
    swojego CMOSa, Sony też część aparatów przerzucił na CMOS, nie wiem, jak
    A700, ale A900 jest na CMOSie). Jakby tak ktoś mógł w żołnierskich
    słowach powiedzieć gdzie CMOS a gdzie CCD ma obecnie przewagę, to byłbym
    wdzięczny.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 13. Data: 2009-02-27 16:13:31
    Od: j...@a...at

    On 27 Feb., 17:03, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > na szumy przesiedli si wszyscy na CMOSy - Nikon, Olympus (ta matryca
    > Live MOS to jaka modyfikacja CMOSa), Pentax z Samsungiem te maj
    > swojego CMOSa, Sony te cz aparat w przerzuci na CMOS, nie wiem, jak
    > A700, ale A900 jest na CMOSie). Jakby tak kto m g w o nierskich
    > s owach powiedzie gdzie CMOS a gdzie CCD ma obecnie przewag , to by bym
    > wdzi czny.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Pawe W.
    >
    > --
    > Gates i Stirlitz patrz , jak faszy ci pal ksi ki:

    przypominam sobie kiedy canon wprowadzal CMOS argumnetowal w ten
    sposob :
    1. dzieki mozliwosci wbudowania wzmacniaczy na kazdy pixel uzyska sie
    mniejsze szumy
    2. dzieki mozliwosci wbudowania na kazdy pixel chipu a/d obrobka
    bedzie szybsza
    3. Nizsze koszty produkcji

    ad 1 zrealizowano
    ad 2 w aparatach domowych czesciowo , w innych zastosowaniach juz tak
    ad 3 tego siie nie wie , ale przjmijmy ze w ciaglej realizacji.

  • 14. Data: 2009-02-27 18:00:43
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <go8lpi$ar8$1@news.onet.pl>,
    Paweł W. nabazgrał:
    > Pochłonięci dyskusją nad ilością pikseli być może przegapiliście
    > informację na fotopolis. Pojawił się Epson R-D1xG.

    #v+
    Updated: According to Epson UK, the R-D1x has being released
    only in Japan and there are no plans for a European release.
    #v-

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 15. Data: 2009-02-27 18:38:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Feb 2009, Mateusz Ludwin wrote:

    > Ej masz coś do CCD?

    Może ma długie naświetlania? ;)
    (Długie. DŁUGIE, nie średnie rzędu kilkunastu minut)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2009-02-27 18:41:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Feb 2009, adam wrote:

    > Bo to zbyt piękne żeby było prawdziwe.
    > Nie wiem co sprawia że R-D1 kosztuje 1290 GBP

    Hm... może mały flejm?
    Albo zamiast tego niech będą składniki :)

    Mechanika.
    Mechanika, której nie można skonstruować "jakoś się
    zrobi a resztę skoryguje firmware".
    Fizycznie ktoś to musi skorygować...

    Co dalej?

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2009-02-27 20:08:29
    Od: "ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski)" <a...@g...torun.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    /.../
    > Mechanika.
    > Mechanika, której nie można skonstruować "jakoś się
    > zrobi a resztę skoryguje firmware".
    > Fizycznie ktoś to musi skorygować...

    Celowa niszowość?
    Skoro jesteśmy w elektronice użytkowej - Sprzęty Bang & Olufsen wcale
    nie są wyjątkowo zaawansowane technicznie. W zasadzie jest to
    średia-wyższa półka opakowana w (jak zawsze) nietuzinkowy design i przez
    to marka jest przeznaczona dla zamożnych ludzi których stać na Linn ale
    B&O jest bardziej spektakularny.

    ALex

  • 18. Data: 2009-02-27 20:21:17
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. pisze:
    > swojego CMOSa, Sony też część aparatów przerzucił na CMOS, nie wiem, jak
    > A700, ale A900 jest na CMOSie).

    A700 ma CMOS, zresztę najprawdopodobniej taki sam jak D300.
    Przed A700, CMOS miał też R1.
    A co dalej nie wiem, w amatorskim segmencie dalej niepodzielnie króluje
    CCD (tani pentaksy, tanie sony, tanie nikony).

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 19. Data: 2009-02-27 22:57:58
    Od: slownie <""ka3\"@2(slownie)oka.com">

    Jan Rudziński pisze:
    > Cześć wszystkim

    > http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/ep
    son-rd1.shtml

    > Filmu nie ma, ale migawka została. Z zalinkowanego wygląda, że ta wajcha
    > naciąga migawkę.

    na kciuk do wiekszej stabilizacji i pewnosci w trzymaniu aparatu.

    --
    http://dwaoka.com

  • 20. Data: 2009-02-27 23:06:35
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-02-27 21:21:17 +0100, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > A co dalej nie wiem, w amatorskim segmencie dalej niepodzielnie króluje
    > CCD (tani pentaksy, tanie sony, tanie nikony).

    Z tego wynika, że żaden Canon nie jest amatorski.
    :P
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam