    From: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nowy dalmierzowiec cyfrowy
    Date: Fri, 27 Feb 2009 16:03:48 +0000

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Paweł W. wrote:
    >> Chociaż to CCD, a nie CMOS.
    >
    > Ej masz coś do CCD?

    No właśnie w sumie nie wiem, co za różnica. Że niby CMOS mniej szumi,
    ale pamiętam, że CMOS był kiedyś do tyłu i za lepszą była uznawana
    matryca oparta na CCD. Mówimy o czasach Canona 300D. W sumie to jedyny
    Canon trzymał się wtedy CMOSa, ale miał wtedy na niego jakiś własny
    patent sprawiający, że jego CMOSy były dobre.
    To tak piąte przez dziesiąte co pamiętam. Teraz też podobno ze względu
    na szumy przesiedli się wszyscy na CMOSy - Nikon, Olympus (ta matryca
    Live MOS to jakaś modyfikacja CMOSa), Pentax z Samsungiem też mają
    swojego CMOSa, Sony też część aparatów przerzucił na CMOS, nie wiem, jak
    A700, ale A900 jest na CMOSie). Jakby tak ktoś mógł w żołnierskich
    słowach powiedzieć gdzie CMOS a gdzie CCD ma obecnie przewagę, to byłbym
    wdzięczny.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.