  • 11. Data: 2017-10-30 14:24:59
    Temat: Re: Nowy akumulaor trzymany w domu - jak dbać oniego?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    idz do lidla - jeszcze powinni mieć - prostownik za bodajże 60pln.
    Podpinasz i już - on będzie pilnował by było ok. Możesz go nawet na
    ulewie zostawić bo już to tez trenowałem. Całą zimę leżał podłączony pod
    śniegiem i w wodzie i doładowywał mi zdychający akumulator:)

  • 12. Data: 2017-10-30 22:31:45
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Yogi(n) pisze tak:

    > Jak go przechowywać?

    Tam gdzie nikt nie kopnie i nie połamie palców ;)

    > Doładować od czasu do czasu?

    Jak spadnie poniżej 12.2v możesz interweniować. Jeśli naprawdę nowy
    to długo nie spadnie. Ładujemy z 14v (nie trzeba pilnować).

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 13. Data: 2017-10-30 22:40:00
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Pan Internet mowi ze pierwsze wydanie bylo w 1958 roku.

    Wtedy jeszcze nie było zasilaczy buforowych. Akumulatory ładowało się
    przy odkręconych korkach do momentu "wrzenia" lub patrząc na amperomierz.
    Teraz podpina się zasilacz buforowy na 13,8 lub nieco więcej (jak Zenek
    napisał) i można wiele lat tak trzymać.

    Jeszcze jedno:
    Akumulatory kwasowe nie mają tzw. "pamięci" - to nie NiCd ani MiMH - nie
    trzeba, a nawet nie należy ich rozładowywać bez potrzeby.
    W kinach do instalacji świateł bezpieczeństwa w takim reżimie zwykłe
    akumulatory kwasowe wytrzymywały czasem sporo ponad 20 lat, widywałem
    też sporo starsze sprawne.
    Bywały też używane w małych centralach telefonicznych (miałem na
    Strowgerze) - ale to już bardziej domena naszego kolegi HF5BS.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2017-10-30 23:01:31
    Od: "Pawelek" <g...@l...pl>

    > Teraz podpina się zasilacz buforowy na 13,8 lub nieco więcej (jak Zenek
    > napisał) i można wiele lat tak trzymać.
    >
    > Adam

    Podaj źródło swoich "rewelacji", w przeciwnym razie
    można je potraktować jako stek bzdur.

  • 15. Data: 2017-10-31 00:05:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zrodlo chcesz. Takie jak Twoje co ma 60 lat? Co w nim autor napisal o bezobslugowych
    akumultorach zelowych? Albo o samochodowych akumulatorach olowiowych robionych w
    technologii srebrowo wapniowej? Zrob zdjecie stron z opisami takich akumulatorow i
    umiesc je w necie zeby kazdy mogl poczytac. Co w tej ksiazce napisane o ladowaniu. Do
    zagotowania stalym pradem dziesiecio godzinnym czy ze zrodla napieciowego bez
    zawracania dupy pradem nawet jak by mial byc prad 2C? Jest w tej ksiazce chociaz
    jeden rysunek akumulatora w plastikowej obudowie czy tylko takie zalewane smola?

  • 16. Data: 2017-10-31 04:37:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > 14.2V to w miare normalne napiecie w instalacji samochodowej, i akumulator
    > musi to zniesc.
    > Przecietna osobowka moze i malo jezdzi, ale takie autokary to juz bywa ze
    > pare dni z niewielkimi przerwami.
    >
    > Co prawda w nowych autach bywa ze napiecie jest mniejsze, albo nawet jest
    > jakis ambitny system sterowania i w dluzszej trasie bedzie np 13.6 a nie
    > 14.2.

    W mojej Hondzie z 2004 regulator napięcia akumulatora jest
    "inteligentny" i nie utrzymuje cały czas ładowania - właśnie tak
    jak mówisz - czasem tylko się włącza i potem wyłącza.
    Niestety przy żarówkowych światłach takie skokowe zmiany
    napięcia w instalacji powodują zauważalne skoki jasności żarówek.

  • 17. Data: 2017-10-31 06:26:56
    Temat: Re: Nowy ... bzdury kogucika.
    Od: "Pawelek" <g...@l...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Zrodlo chcesz. Takie jak Twoje co ma 60 lat?

    Lepsze jest źródło co ma nawet 100 lat, niż bzdury
    wyssane z palca przez jakiegoś kogucika.

  • 18. Data: 2017-10-31 06:34:59
    Od: "Pawelek" <g...@l...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Zrodlo chcesz. Takie jak Twoje co ma 60 lat?

    Ostatnie wydanie które ja widziałem pochodzi z roku 1983.
    Bardzo możliwe że były następne wydania.
    Więc nie pisz bzdur jak nie masz pojęcia.

  • 19. Data: 2017-10-31 06:46:10
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Pawelek wrote:
> [...]
    >
    > Ostatnie wydanie które ja widziałem pochodzi z roku 1983.
    > Bardzo możliwe że były następne wydania.
    > Więc nie pisz bzdur jak nie masz pojęcia.

    1967
    http://allegro.pl/zietkiewicz-akumulatory-samochodow
    e-i-motocyklowe-i6989435944.html?reco_id=4aef7829-bd
    fe-11e7-a0b3-6c3be5c06da0&ars_rule_id=2011979http://
    antykwariat-torun.pl/mobile/pl/p/Akumulatory-samocho
    dowe-i-motocyklowe--Zdzislaw-Zietkiewicz/6197

  • 20. Data: 2017-10-31 06:59:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-10-31 o 06:34, Pawelek pisze:
> [...]
    >
    > Ostatnie wydanie które ja widziałem pochodzi z roku 1983.
    > Bardzo możliwe że były następne wydania.
    > Więc nie pisz bzdur jak nie masz pojęcia.

    W technice 35 lat to sporo.
    A szczególnie w elektrotechnice.