    From: rs <n...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nowy Lepszy Swiat...
    Date: Sat, 09 May 2009 19:09:04 -0400

    On Sun, 10 May 2009 00:03:09 +0200, "Marek Wyszomirski"
    <w...@t...net.pl> wrote:

    >Dodaj jeszcze ilosc zgonów na nowotwory, choroby ukladu krazenia czy ptasia
    >lub swinska grype.

    wreszcie dobrze kombinujesz.

    >I uwzglednij to, ze populacja ludzka stale rosnie, a
    >kazdy czlowiek który sie urodzil musi tez kiedys umrzec. Porównywanie ilosci
    >zgonów spowodowanych wypadkami czy chorobami z iloscia zabitych w wyniku
    >dzialan wojennych nie ma zadnego sensu.

    ma sens, bo wlasnie tak dzialaja media. tak wlasnie podsycany jest
    strach w spoleczenstwie. czy to jest terroryzm, czy to jest grypa
    (czytales naglowki gazet sprzed praru tygodni?), czy AIDS, rak,
    skazenie srodowiska, nawet global warming czy inne kataklizmy
    ekologiczne. to wszystko moze byc i jak widac jest (czego przykladem
    jest obecny wirus grypy) uzywane poprzez media, jako narzedzia
    osiagniecia celow grup rzadzacych czy tez wplywowych.
    kiedys pokazywano palcem zydow, teraz pokazuje sie palecem terroryzm,
    co jest o tyle durne, ze terroryzm to tylko narzedzie, ale wszyscy
    przeciez dokladnie wiedza, ze za tym stoi orecznikowany arab i sie
    takiego musza bac.

    na koniec, zadaniem mediow jest utrzymanie czyttelnikow w stanie jesli
    nie ciaglego strachu, to chocby niepewnosci (stan gieldy, stan rynku
    nieruchomosci, rynku pracy), stan jakosci sluzby medycznej, transportu
    publicznego, bezpieczenstwa publicznego. w sumie ogolnie pojetej
    jakosci zycia. po tylko, ze taki odbiorca, co robi? kupuje wiecej.
    podsiwadomie, zeby sobie polepszyc. ludzie szczesliwi nie sa dobrymi
    konsumentami. to jest az tak proste i ci od marketingu doskonale sobie
    zdaja z tego sprawe jzu od lat.
    masz dwa tu dwa punty widzenia (nie moje zreszta) na sprawe jakosci
    podawanej w prasie informacji.
    i nadal chcesz mnie odsylac do biblioteki, tylko po to zebym sprawdzil
    ile osob zginelo podczas drugiej wojny? to co do tej pory napisales w
    odpowiedzi do mnie swiadczy dobitnie, ze masz problem z ogarnieciem
    dwoch rzeczy jednoczesnie. sa to ogrom nieszczesc jaka sie dzieje na
    swiecie kazdego dnia oraz dostep do informacji o nich dla przecietnego
    odbiorcy. tych rzeczy nie mozna separowac i rozmawiac oddzielnie o
    kazdej z nich. <rs>