  • 1. Data: 2011-12-01 11:44:23
    Temat: Nowy HDD ~500GB do nowego laptopa - jaki najszybszy
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    Witam.

    W związku z planowanym zakupem nowego laptopa, mam pytanie, jaki
    najszybszy HDD ~500GB do niego zakupić? Ceny na Skąpcu zaczynają się od
    300zł. Ma ktoś jakiś typ, dobry stosunek ceny do szybkości?

    Zdam się całkowicie na Was. Dziękuję.

    --
    Pozdrawiam, Piotr M

    "Google zachowuje się jak kobieta. Ledwie zacznę zdanie, już próbuje je
    dokończyć na tuzin sposobów."

  • 2. Data: 2011-12-01 15:12:30
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Piotr M napisa?(a):

    > Ma ktoś jakiś typ, dobry stosunek ceny do szybkości?

    Kup taki, którego producent udziela najdłuższej gwarancji.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 3. Data: 2011-12-01 15:50:45
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-12-01 12:44, Piotr M wrote:
> [...]
    > najszybszy HDD ~500GB do niego zakupić? Ceny na Skąpcu zaczynają się od
    > 300zł. Ma ktoś jakiś typ, dobry stosunek ceny do szybkości?

    Ceny są sztucznie napompowane, trzeba poczekac do wiosny/lata, tym samym
    stosunków nie będe tu omawiał

    W zaleznosci od portfela, bez kombinowania:

    Seagate Momentus XT 500GB - szybkosc (5 lat gw)
    WD 7200 Black Scorpio (WD5000BPKT) - trwalosc (5 lat gw)

    idac dalej (coraz wolniejsze)
    Seagate 7200 500GB (2 lata)
    WD 5400 Blue 500 GB (3 lata)
    Seagate 5400 500 GB (2 lata)

    Samsung juz nie produkuje HDD na rynek konsumencki.

  • 4. Data: 2011-12-01 19:14:02
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-12-01 12:44, Piotr M pisze:
    > z planowanym zakupem nowego laptopa

    Nowy powinien mieć dysk na pokładzie.
    Do starego, ale ponad rok już, kupiłem Seagate ST9500420AS
    Super, stary, zdarty lapek z 2007 r. działa szybciej niż dopiero
    dostarczony służbowy dell.

    zdrówko
    S.

  • 5. Data: 2011-12-02 20:45:38
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 1 grudnia 16:50, Rafał Łukawski pisze:

    > Ceny są sztucznie napompowane, trzeba poczekac do wiosny/lata

    Tak zrobię, dzięki.

    A jeszcze mnie korci dokupienia SDD aby Win7 szybciej chodził..

    Np taki Transcend 32GB 250zł
    http://www.skapiec.pl/site/cat/8/comp/363954

    Kingston 32GB 250zł
    http://www.skapiec.pl/site/cat/8/comp/2976891

  • 6. Data: 2011-12-02 20:57:33
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 1 grudnia 20:14, Pan Piskorz pisze:

    > Nowy powinien mieć dysk na pokładzie.
    > Do starego, ale ponad rok już, kupiłem Seagate ST9500420AS
    > Super, stary, zdarty lapek z 2007 r. działa szybciej niż dopiero
    > dostarczony służbowy dell.

    Tak, oczywiście, że będzie na pokładzie, ale 320GB. Niestety nie stać
    mnie na nowego Della (ten z klawiaturą numeryczną) z dyskiem 500GB czy
    650GB. Dlatego chcę wymienić i przy okazji na w miarę szybszy.
    Niestety na taki wyciągnięty dysk nie będzie gwarancji, gdyż jest ona
    uznawana tylko z laptopem. Chyba że się mylę. Bo koleżance w nowej
    Toshibie (w dodatku po 2 tygodniach) padł dysk, to kurier przyjechał z
    nowym i wymieniła. Także nie wiem jak to jest dokładnie. Może w Dellu
    tak się nie da.
    Ale może i tak sprzedam taki nowy dysk wyciągnięty z laptopa..

    BTW.
    To następna jakaś sztuczna segmentacja asortymentu, jak można sprzedawać
    laptopy z dyskami 320GB skoro jest tak mała różnica do 500GB (tak na
    oko, kwestia ok 50zł).

  • 7. Data: 2011-12-03 00:26:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr M" jbbe6f$v8l$...@m...internetia.pl

    > To następna jakaś sztuczna segmentacja asortymentu, jak można
    > sprzedawać laptopy z dyskami 320GB skoro jest tak mała różnica
    > do 500GB (tak na oko, kwestia ok 50zł).

    Ktoś musi czyścić śmietniki. ;) RAMki 1 GiB kosztują
    tyle, co 2 GiB, a jednak netbooki mają po 1 GiB dość
    często. Ja bym i 4 GiB w netbooku nie zmarnował. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2011-12-03 12:05:44
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl>

    Jesteś fetyszystą?

    -----
    > jak mozna sprzedawac laptopy z dyskami 320GB skoro jest tak mala roznica do
    500GB

  • 9. Data: 2011-12-03 22:31:00
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Piotr M" <x...@x...xx> wrote in message news:jbbe6f$v8l$1@mx1.internetia.pl...
    > To następna jakaś sztuczna segmentacja asortymentu, jak można sprzedawać
    > laptopy z dyskami 320GB skoro jest tak mała różnica do 500GB (tak na oko,
    > kwestia ok 50zł).

    a czym poza lewymi filmami kowalski 320GB moze dysk zapelnic?

    generalnie praktyczniej wyjsc z zalozenia ze laptopa latwo
    uszkodzic, zgubic, dac sobie ukrasc (do tego kwestie gwarancji
    - realizowanej czesto przez odsylanie calego sprzetu)
    i zaopatrzyc sie w dobry, polpancerny dysk przenosny

    w przypadku posiadania wielu komputerow dane zawsze pod reka,
    latwiejszy backup...

    oczywiscie ma to swoje minusy w postaci dodatkowego 'grata',
    ale imho plusy znacznie przewazaja

  • 10. Data: 2011-12-03 23:12:48
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 3 grudnia 23:31, m4rkiz pisze:
    > "Piotr M" <x...@x...xx> wrote in message
    >
    > a czym poza lewymi filmami kowalski 320GB moze dysk zapelnic?

    Legalną muzyką...