    From: "b...@n...pl" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nowy
    Date: Sat, 17 Oct 2009 19:08:02 +0200

    JA pisze:

    > Mam gdzieś kolejność i kto ma rację. Mój mózg ma rację.

    A dlaczego twój? Mózg konstruktora jest ważniejszy.

    > To niech Nikon też tak potrafi. Poza tym AWB wychodzi u nas tylko w
    > sytuacji rozjazdu barwnego. Fragmenty sceny oświetlone skrajnie
    > odjechanymi barwami.

    Nie rozumiem co chcesz powiedzieć. Gdzie AWB wychodzi?

    > jw.

    Ale migawki 1/1000 już nie użyjesz wtedy.

    > jw.

    Korekcja perspektywy jest zależna od naszego doświadczenia i wiedzy.

    > Doskonały HDR. Akurat to w wielu wypadkach nawet przy obecnej technice
    > jest możliwe.

    Nie jest możliwe. Bo rejestrujesz różne fragmenty sceny optycznie, a
    składasz to w mózgu.

    > Wiem. Ale co z tego niby wynika?

    Że nie widzisz tego samego co twoje oko. W dodatku możesz widzieć to
    czego nie ma. Np białe myszki biegające po Tobie. Aparat też ma to
    rejestrować? To co widzimy zależy od stanu psycho-fizycznego w danym
    momencie. Więc w aparat wbudujemy analizator krwi, ile masz promili,
    jakie narkotyki zażywasz, jakie lekarstwa, tętno, ciśnienie krwi.
    Sprawdzanie poziomu hormonów. Aha, jak Ci się zacznie pogarszać wzrok to
    będą coraz gorsze zdjęcia robione.

    > Należy napisać odpowiednią łatę na system :P, ale żeby można ją było
    > wyłączyć.

    Co znaczy odpowiednią? Skąd aparat ma wiedzieć, że interesujesz się
    obiektem blond, a obiekt rudy jest poza twoim zainteresowaniem i nie
    zwracasz na niego uwagi? A może jesteś kochający inaczej i interesuje
    Cię obiekt obcięty na jeża?

    > I bardzo dobrze. Czekam na aparat, który będzie widział tak jak ja.

    Nie ma problemu, 100 mln dolarów i masz. Niestety do każdego trzeba
    dobierać indywidualnie. Pokroimy twój mózg na plasterki i wtedy
    dopasujemy wszystko w aparacie.

    wer