  • Data: 2009-10-17 21:04:21
    Temat: Re: Nowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 17 Oct 2009, JA wrote:

    > Przy okazji. Po co lustrzanki kłapią lustrem w trakcie realizacji AEB?
    > Wystarczy jedno podniesienie lustra i kilka naświetleń. Już dzisiaj aparat
    > mógłby robić kilka ekspozycji tej samej sceny. Jakieś tam problemy na pewno
    > wyjdą, ale w wielu przypadkach nie przewiduję żadnych.

    Daj się namówić na prosty eksperyment: weź "niemal dowolny kompakt",
    ustalmy że może być "dowolny markowy" (całość sprowadzi się do obecności
    mechanicznej przysłony - nie widziałem kompakta bez takiej przysłony,
    ale być może jakaś "przysłowiowa chińszczyzna" się zdarza).
    Znajdź scenę z silnym światłem w kadrze - ale bez przesady, tak, aby
    kadr dawało się w miarę "normalnie" naświetlić (ujęcie Słońca może
    skończyć się ściemnieniem reszty kadru przez AE do b. ciemnego).
    Jakaś lampa w otwartym terenie wieczorem albo co...

    I obejrzyj sobie *zdjęcie* oraz porównaj z *filmikiem*.
    Będziesz wiedział raz na zawsze, po co trzeba zamykać
    i otwierać mechaniczną migawkę :)
    (kompakty *nie* używają jej przy filmowaniu - stąd będzie wynikała
    doskonale widoczna różnica).

    > prawdę chodzi o ludzki sposób postrzegania świata. Żeby kolor był taki jak go
    > widzimy

    Też podejrzewam to co pisze bofh: że nie ma "jak widzimy".
    Jak Ty widzisz, jak ja widzę, jak ktoś tam widzi...
    Dowodzą tego dyskusje nt. praktycznych aspektów balansu bieli,
    był np. flejm kiedy ktoś z grupowiczów uwagę innemu, że "ma
    niebieski cień pod blokiem".
    Pic w tym, że on *JEST* niebieski.
    No - niebieskawy, bez przesady.
    I podobnie widzę, że śnieg oświetlony lampą sodową niskoprężną
    NIE wygląda na biały. Wbrew temu, co niektórzy tu piszą.
    Owszem, wygląda na nieco "mniej pomarańczowożółty" niż sama lampa,
    ale właśnie taki.
    Acha - mam zestaw różnych wad wzroku ;)

    pzdr, Gotfryd