  • Data: 2009-10-18 08:43:13
    Temat: Re: Nowy
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-10-17 23:04:21 +0200, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > I obejrzyj sobie *zdjęcie* oraz porównaj z *filmikiem*.
    > Będziesz wiedział raz na zawsze, po co trzeba zamykać
    > i otwierać mechaniczną migawkę :)
    Ja piszę o kłapaniu lustrem, a nie otwieraniu i zamykaniu migawki.
    Zgoda przy obecnych cenach nie da się zrobić HDR-a w prost z kamery. W
    sensie trzy różne naświetlenia, z jednego otwarcia migawki. Ale trzy
    otwarcia migawki z jednego podniesienia lustra jak najbardziej. W
    ograniczonym zakresie ale jednak.

    > Też podejrzewam to co pisze bofh: że nie ma "jak widzimy".
    > Jak Ty widzisz, jak ja widzę, jak ktoś tam widzi...
    > Dowodzą tego dyskusje nt. praktycznych aspektów balansu bieli,
    > był np. flejm kiedy ktoś z grupowiczów uwagę innemu, że "ma
    > niebieski cień pod blokiem".
    > Pic w tym, że on *JEST* niebieski.
    > No - niebieskawy, bez przesady.
    No właśnie. Nie jest niebieski, tylko niebieskawy. A i tak więszość z
    nas na nasłonecznionym stoku nie widzi w cieniach tej niebieskawości.
    > I podobnie widzę, że śnieg oświetlony lampą sodową niskoprężną
    > NIE wygląda na biały. Wbrew temu, co niektórzy tu piszą.
    > Owszem, wygląda na nieco "mniej pomarańczowożółty" niż sama lampa,
    > ale właśnie taki.
    Ale to jest monochromatyczne oświetlenie. I w sumie dobrze, że nasz
    procesor nie domalowuje wszystkich kolorów. Dzięki temu rodzaj
    oświetlenia zmienia klimat sceny i miejsca w jakim się znajdujemy.
    Romantyczna kolacja przy świecach vs. sala operacyjna.
    > Acha - mam zestaw różnych wad wzroku ;)
    :-)

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem