    From: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nowy
    Date: Sat, 17 Oct 2009 11:16:24 +0200

    On 2009-10-16 23:31:12 +0200, "b...@n...pl" <b...@n...pl> said:

    > Odwrotnie, to aparat widzi tak jak jest. Mózg jest największym oszustem.
    Mam gdzieś kolejność i kto ma rację. Mój mózg ma rację.

    > 1. Automatyczny balans bieli, niedostrzegalny w zasadzie, dopiero
    > zmiana silna oświetlenia pozwala to dostrzec. Mózg wie jaki coś powinno
    > mieć kolor i dostraja obraz do tego.
    To niech Nikon też tak potrafi. Poza tym AWB wychodzi u nas tylko w
    sytuacji rozjazdu barwnego. Fragmenty sceny oświetlone skrajnie
    odjechanymi barwami.
    > 2. Interpolacja rozdzielczości, z 6Mpix na ok. 100Mpix.
    jw.
    > 3. Korekcja perspektywy
    jw.
    > 4. Automatyczne wyrównywanie cieni. Wysoka rozpiętość tonalna wzroku
    > wynika z tego, że przenosimy wzrok ciągle z punktu w punkt, a mózg
    > składa to sobie w obraz.
    Doskonały HDR. Akurat to w wielu wypadkach nawet przy obecnej technice
    jest możliwe.
    > 5. Automatyczne uzupełnianie obrazu (pomijając rysunki trikowe nawet),
    > w każdym oku masz plamkę żółtą, która nie rejestruje obrazu, ale nie
    > dostrzegasz tego.
    Wiem. Ale co z tego niby wynika?
    > 6. Wycinanie z obrazu niepotrzebnych elementów. Widzisz, to co chcesz
    > widzieć, bez zbędnych rzeczy. Potem jest problem ze słynnymi
    > wystającymi z głowy słupami, a fotografujący przysięga, że nie było go
    > w czasie robienia zdjęcia.
    Należy napisać odpowiednią łatę na system :P, ale żeby można ją było wyłączyć.

    > Aparaty fotograficzne są dostosowywane do oszustw naszego mózgu, bo
    > raczej w najbliższej przyszłości nie da się przystosować naszego mózgu,
    > żeby widział tak jak jest naprawdę.
    I bardzo dobrze. Czekam na aparat, który będzie widział tak jak ja.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam