-
Data: 2015-01-19 20:10:35
Temat: Re: Noworoczne eksperymenty
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]badworm pisze:
>> No i choćby ze względu na taką nowoczesność i otwarcie na świat, te
>> wszystkie ustrojstwa przytorowe powinny być trochę bardziej odporne
>> na zakłócenia. Wtedy zniknie obawa przed grzaniem druta prądem wprost
>> z elektrowni i transformatora.
>
> Systemy SRK są dopasowane do systemu zasilania oraz taboru i vice-versa.
Casus tego pociągu ze spalinową lokomotywą, który od sąsiadów przbył na
gościnne występy, mówi, że jednak nie są dopasowane wystarczająco dobrze.
> Nikt przecież z dnia na dzień nie zmieni zasilania z 3kV DC na np. 25kV
> AC.
A w jaki sposób w praktyce dokonuje sie takiej zmiany, kiedy już trzeba?
Napięcie można każdego dnia podnosić o 60 V, by po rocznym okresie
przejściowym osiągnęło ono właściwą wartość, ale co z częstotliwością?
>> Zwłaszcza jeśli profilaktycznie, to by wypadało mieć to jakoś regulowane
>> i w ładodny sposób włączane. A nie takie łubudu prądem zwarciowym.
>
> Grzanie prądem zwarciowym jest o tyle wygodne, że wymaga dodatkowo
> jedynie jednego odłącznika na podstacji. To, co proponujesz to co
> najmniej jeden dodatkowy transformator, niesymetrycznie obciążający
> sieć 15kV.
Przede wszystkim zapytałem, na ile ta technika grzania zbliżona jest
do optimum, zwłaszcza gdy brać pod uwagę wykorzystanie mocy, niemałej
przecież. Dodatkowy transformator drogi nie jest -- jak kiedyś szukałem
i sprawdzałem ceny, to kosztował tyle, co prąd przezeń przetransformowany
w ciągu kilku dni. Jeśli prąd przemienny bruździ, można go wyprostować,
choćby tym samym prostownikiem, co już jest w podstacji.
Z kolejnictwem mam wspólnego tyle jeno, że mój pradziadek był kolejarzem.
Konkretnie C.K. Kolejarzem -- bo to jeszcze za Franciszka Józefa było.
Więc niezelektryfikowanym. Zatem nie śmiem proponować, tylko pytam, czy
to co jest, było jakoś analizowane, czy kotś po prostu wymykombinował,
że jak się zewrze druta, to lód się topi -- i nic więcej mu nie potrzeba.
Jarek
--
ma urok expres linii łowicz-kutno
ma urok kolej syberyjska trans
lecz nam panowie wcale nie jest smutno
choć przy urokach tych nie mamy szans
Następne wpisy z tego wątku
- 20.01.15 16:46 Piotr Wyderski
Najnowsze wątki z tej grupy
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
- Płytki Milkv-Duo
- Światłowód między budynkami
- POtrzebny bufor 3.3<>5V, jedonkieruowy, trójstanowy, wąski
- retro
- Bezprzewodowe polączenie Windows z projektorem
- rozklejanie obudowy
- Prośba o identyfikację komponentu
- Smart gniazdko straciło na zasięgu wifi?
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=