eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 91

  • 1. Data: 2013-04-20 00:19:33
    Temat: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
    Od: anacron <a...@a...pl>

    No właśnie, pytanie do speców od silników, Co "grozi" za jeżdżenie autem
    z silnikiem diesla na zbyt niskich obrotach? Te nowoczesne (małe) wcale
    nie są nisko obrotowe i z całą pewnością przełączanie na wyższy bieg
    przy 2000 obr./min im nie służy, ale co konkretnie można uszkodzić?

    Pozdrawiam


  • 2. Data: 2013-04-20 01:10:54
    Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 20 kwietnia 2013 00:19:33 UTC+2 użytkownik anacron napisał:
    > No właśnie, pytanie do speców od silników, Co "grozi" za jeżdżenie autem
    >
    > z silnikiem diesla na zbyt niskich obrotach? Te nowoczesne (małe) wcale
    >
    > nie są nisko obrotowe i z całą pewnością przełączanie na wyższy bieg
    >
    > przy 2000 obr./min im nie służy, ale co konkretnie można uszkodzić?
    >
    >
    >
    > Pozdrawiam

    Trzeba by najpierw spytać konstruktora silnika czy przy 2000 obr/min jest
    wystarczająco wysokie ciśnienie oleju. Jeśli jest to nic się nie może uszkodzić.


  • 3. Data: 2013-04-20 01:14:12
    Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 20.04.2013 01:10, k...@g...com pisze:
    >
    > Trzeba by najpierw spytać konstruktora silnika czy przy 2000 obr/min
    > jest wystarczająco wysokie ciśnienie oleju. Jeśli jest to nic się
    > nie może uszkodzić.

    W instrukcji mojego napisali, że należy go utrzymywać między 2 a 4 tys.
    obr./min, a to CRDI.


  • 4. Data: 2013-04-20 01:21:25
    Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 20 kwietnia 2013 01:14:12 UTC+2 użytkownik anacron napisał:
    > W dniu 20.04.2013 01:10, k...@g...com pisze:
    >
    > >
    >
    > > Trzeba by najpierw spytać konstruktora silnika czy przy 2000 obr/min
    >
    > > jest wystarczająco wysokie ciśnienie oleju. Jeśli jest to nic się
    >
    > > nie może uszkodzić.
    >
    >
    >
    > W instrukcji mojego napisali, że należy go utrzymywać między 2 a 4 tys.
    >
    > obr./min, a to CRDI.

    to tyle utrzymuj.


  • 5. Data: 2013-04-20 08:29:51
    Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2013-04-20 00:19, anacron pisze:
    > No właśnie, pytanie do speców od silników, Co "grozi" za jeżdżenie autem
    > z silnikiem diesla na zbyt niskich obrotach? Te nowoczesne (małe) wcale
    > nie są nisko obrotowe i z całą pewnością przełączanie na wyższy bieg
    > przy 2000 obr./min im nie służy, ale co konkretnie można uszkodzić?
    >

    Przede wszystkim panewki - główne, oraz stóp korbowodów.

    Czopy wału korbowego są oddzielnie od panewek warstwą oleju silnikowego
    - podawanego przez pompę olejową. Obroty pompy a więc i ciśnienie oraz
    ilość oleju są zazwyczaj uzależnione od obrotów wału korbowego (pompa
    jest zwykle napędzana od niego) - jeśli obroty są za niskie to wał
    zamiast "pływać" na warstwie oleju styka się "na sucho" panewką mocno
    trze o nią.
    Najbardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której przy bardzo niskich
    obrotach (małe ciśnienie oleju!) kierowca jedzie "z butem w podłodze"
    zamiast zmienić bieg na niższy - bo dodatkowo jeszcze wtedy występują
    największe naciski korbowodów na wał i wału na blok silnika.

    Wysokoobrotowość współczesnych diesli wynika też z chorego IMHO
    współczesnego trendu do downsizingu - czyli żyłowania wielkich mocy z
    małych pojemności - można sobie porównać duże szerokości panewek z
    klasycznych silników rzędu o wydajności max 50KM na litr pojemności i
    "nowoczesnych" o małych i wąskich panewkach i 100KM/l... Te silniki nie
    mają szans dożyć 500 000km przebiegu :(
    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\


  • 6. Data: 2013-04-20 09:20:43
    Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
    Od: megrims <m...@i...pl>

    On 04/20/2013 08:29 AM, ZIWK wrote:
    > W dniu 2013-04-20 00:19, anacron pisze:
    (ciach) Te silniki nie
    > mają szans dożyć 500 000km przebiegu :(
    I o to chodzi właśnie.


    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....
    https://www.facebook.com/PomocDlaAdasiaKalinskiego
    http://www.youtube.com/watch?v=eoR9JFMx_-o


  • 7. Data: 2013-04-20 10:24:45
    Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 19 Apr 2013 16:21:25 -0700 (PDT), k...@g...com wrote:

    >to tyle utrzymuj.

    To mu spalanie wzrośnie i znowu będzie jęczał. I tak źle, i tak
    niedobrze.

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
    Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145


  • 8. Data: 2013-04-20 10:31:48
    Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 20.04.2013 08:29, ZIWK pisze:
    > Czopy wału korbowego są oddzielnie od panewek warstwą oleju silnikowego
    > - podawanego przez pompę olejową. Obroty pompy a więc i ciśnienie oraz
    > ilość oleju są zazwyczaj uzależnione od obrotów wału korbowego (pompa
    > jest zwykle napędzana od niego) - jeśli obroty są za niskie to wał
    > zamiast "pływać" na warstwie oleju styka się "na sucho" panewką mocno
    > trze o nią.

    To samo akurat dotyczy chyba silników małych benzynowych, właściwie
    wszystkich siników spalinowych? A co z dmumasą (cokolwiek to jest) i
    innymi kosztownymi częściami? Pytam o dwumasę, bo mechanik w ASO coś tam
    wspominał właśnie o niskich obrotach i dwumasie. Usłyszałem też coś w
    stylu, że oszczędzając na paliwie (obrotach) odkładam na remont silnika
    i to szybki.

    > Wysokoobrotowość współczesnych diesli wynika też z chorego IMHO
    > współczesnego trendu do downsizingu

    Ale to w jakimś stopniu się sprawdza, 1,4 CRDI z 2012 jeździ o niebo
    lepiej niż fiatowski 1,9 JTD sprzed lat (porównuje akurat te, bo stoją
    obok siebie na podwórku).

    > Te silniki nie mają szans dożyć 500 000km przebiegu :(

    Czas pokaże, w moim przypadku to kilka lat.


  • 9. Data: 2013-04-20 10:55:54
    Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 19 Apr 2013 16:10:54 -0700 (PDT), k...@g...com
    <k...@g...com> wrote:

    > Trzeba by najpierw spytać konstruktora silnika czy przy 2000 obr/min jest
    wystarczająco wysokie ciśnienie oleju. Jeśli jest to nic się nie może uszkodzić.

    Rozjaśnisz?

    RR.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 10. Data: 2013-04-20 10:59:08
    Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
    Od: tá´Ź

    anacron wrote:

    > No właśnie, pytanie do speców od silników, Co "grozi" za jeżdżenie autem
    > z silnikiem diesla na zbyt niskich obrotach? Te nowoczesne (małe) wcale
    > nie są nisko obrotowe i z całą pewnością przełączanie na wyższy bieg
    > przy 2000 obr./min im nie służy, ale co konkretnie można uszkodzić?

    Dwumasę i panewki, poza tym zmienna geometria turbiny w końcu się zatnie,
    jak nie będziesz z tego korzystał.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

strony : [ 1 ] . 2 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: